Ideje volt már, hogy a Hyundai is előrukkoljon a maga hat- vagy hétszemélyes monstrumával, hiszen a Kia és a Genesis már piacra dobta a saját E-GMP platformos masináit. Szóval nem csoda, hogy azokhoz hasonló méretű az IONIQ 9-ről. Tengelytávolsága 3,13 méter, hosszúsága 5,06 méter, szélessége 1,98 méter, a magassága pedig 1,79 méter. Ezek az adatok pedig sejtetik is, hogy hatalmas utastérrel rendelkezik.
0,29 a légellenállási együtthatója
Na, meg óriási akkumulátorral is. Mindegyik változata 110,3 kilowattórás csomagot kap, amellyel akár 620 kilométer is lehet a hatótávolság. Mondjuk ehhez meg kell elégedni a belépő szinten kínált 214 lóerővel és 350 Nm forgatónyomatékkal, amit egyetlen villanymotor szabadít a hátsó kerekekre. Az összkerékhajtású változat az első tengelyt hajtó villanymotorral kiegészülve kap még 84 lóerőt és 255 Nm nyomatékot, így 6,7 másodperces a 100-as gyorsulása, szemben a hátsókerék-hajtású változat 9,4 másodpercével. Azonban kaphat két 214 lóerős motort is az összkerékhajtású, amivel már 5,2 másodpercre javul a sprintideje, viszont csökken a hatótávolsága. Ugyanakkor az autó 350 kilowattal is tölthető, szóval akár 24 perc alatt is feltölthető 10-80 százalékra az akkupakk.
Bent egyetlen ívelt képernyőn található a 12 colos digitális műszeregység és a szintén 12 colos infotainment kijelző
Az IONIQ 9 jövőre lép piacra az első félévében Koreában, illetve az Amerikai Egyesült Államokban, míg az európai és egyéb piacokon ezt követően várható a bevezetése.
Én is Hunyadis voltam, amikor kijött az Ioniq 5. Mert az egy korszakalkotó forma és tartalom, még a gyerekbetegségeivel is együtt (felsoroljam fejből?).
De amikor kijöttek az Ioniq 9 fantomképei, már látszott, hogy ronda autó lesz.
Így lettem hunyadisból kiás, mert az EV9 nagyon egyben van. Vállaltan robosztus és mégis harmonikus az elejétől a végéig.
S még a nők kedvence is: https://www.autonavigator.hu/cikkek/kihirdettek-az-idei-ev-noi-autoja-gyozteset/