Sokoldalú stílussal érkezett az emelt Citroën C3
Itt az Opel Crossland X francia fivére, a Citroën C3 Aircross
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bőséges variálhatósággal és remek, kategóriaelsőnek ígért helykínálattal érkezett a legfrissebb Citroën. A C3 Aircrosst már próbáltuk Opel köntösben, de a francia stílusosabbnak tűnik.
Megérkezett a legújabb Citroën modell, igaz, napokkal ezelőtt lebukott, e héten viszont hivatalosan is bemutatkozott a C3 Aircross. A franciák SUV őrületének újabb gyümölcse a C3 alapjaira egy tágasabb, magasabb, egyterű jellegű, de SUV-nak álcázott kocsit kínál, a márka szerint kategóriájának legtágasabb utasterével. Opelnek öltözött fivérét már próbálhattuk is, a Crossland X már a németek új érájából való Crossland X, technikailag mindenben megegyezik a most bemutatott C3 Aircrosszal. A francia ikertesó viszont annál sokkal több stílust kínál, úgy, hogy közben látszólag semmi hasonlóság nincs a két autó között. Motorkínálatuk viszont azonos, benzinesekből 82 lovas a belépő szívó 1,2-es, de van 110 és 130 lóerős turbós háromhengeres is, a 110-eshez kérhető hatfokozatú bolygóműves automata váltó. Dízelből 100 és 120 lóerős négyhengereseket kínál a C3 Aircross, de a variálhatósága mindennél fontosabb.
Kilencféle külső és ötféle belső színösszeállításban érhető majd el az év második felétől. Külsőre egészen hasonló a C3-hoz, mégis több újdonságot is hoz, például az AirBump elemeket egészen lecsúsztatták, így azok egybeolvadnak a fekete küszöbökkel, már amelyiken egyáltalán lesz ilyen. Megvannak az osztott lámpák, ahogy azt a márka több modelljénél már megszokhattuk, a C és D-oszlop közötti kisablak megoldását viszont eddig még nem láttuk. Ahogy a tanulmányautón, itt is berácsozták, az üvegre kapott egy vízszintes bordákból álló műanyag rátétet, ezzel a kilátás ugyan rosszabb, a stílus és a hangulat viszont jobb lehet odabent. Nem is fontos a kilátás, hiszen magától is parkolhat a C3 Aircross, párhuzamosan és merőlegesen is képes, nekünk csak a pedálokat kell kezelnünk.
Vezetéstámogató rendszerekkel is erősen felvértezték, összesen 12 asszisztens lehet a fedélzeten, beleértve a külön plexilapra vetítő head-up kijelzőt és a kulcs nélküli nyitó-indító rendszert. 180 fokos képet adó tolatókamera, állóra fékezni képes vészfékasszisztens, sávelhagyás-figyelő, holttér-figyelő és közlekedési tábla felismerő is lehet a fedélzeten. Adaptív fényszórók, fáradtságfigyelő és lejtmenet-szabályzó segíthet a sofőrnek a biztonságos közlekedésben. Természetesen a multimédia sem maradhat ki, androidosok és almások is tükrözhetik rá a kijelzőjüket, és persze vezeték nélküli okostelefon-töltés is rendelkezésre áll. 3D képmegjelenítős TomTom navigációs rendszer hangfelismerő funkcióval és egygombos vészhívórendszer is a sofőr segítségére lehet.