Műszaki részleteket egyelőre nem nagyon árultak el, a "keményvonalas" rajongókat az elektromos szervo megjelenése zaklathatja fel
A passzív menetpróba után az Autocar újságírója meglepetten érzékelte a kontrasztot a menet vadsága, és az utastérben tapasztalható kényelem és nyugalom között
Még idén bemutatkozik a legújabb Porsche 911, az autósújság-írók nemzetközi krémjének pedig lehetőséget adtak, hogy, ugyan csak a jobb egyből, de kipróbálhassák az újdonságot.
A 991-es gyári kódot viselő modellt Dél-Afrikában mutatták meg, a legjelentősebb változás pedig, hogy immár javarészt alumíniumból építik az autót. Ráadásul jelentős mértékben megnyújtották a tengelytávot, bár ennek pontos mértékét még titokban tartják, annyit mindenesetre elárultak, hogy az extra hely kétharmada a sofőr mögé került, magyarán a hátsó ülések tere bővült. A projektet vezető August Achleitner szerint a változás semmilyen káros hatással nem jár az autó jellegét és kezelhetőségét tekintve.
A harmadik jelentős különbség a korábbi modellekhez képest, hogy szakítottak a hidraulikus kormányszervóval, és utóbbit elektromechanikus rásegítéssel helyettesítették. Achleitner ezzel kapcsolatban is fontosnak tartotta kihangsúlyozni, hogy vezetés közben egyáltalán nem érezni a különbséget, mivel pontosan tisztában voltak vele, milyen fontos részlet ez az autó vezethetőségének szempontjából.
Maszkoltan is feltűnhet, hogy némileg kiszélesítették a nyomtávot elöl. A lyuggatott lepel vélhetően LED-es menetfényt takar
Bár a 991-es 911 elődjénél nagyobb, nehezebb kerekeket, gumikat és fékeket, valamint merevebb biztonsági merevítéseket kapott, karosszériájának könnyűfém elemeivel mégis sikerült több mint tíz kilogrammot lefaragni tömegéből, természetesen légellenállása is apadt, hiszen valamivel alacsonyabb is, mint a jelenlegi 997-es széria. Futóműve teljesen új alkatrészekből áll, felépítés szempontjából még sincs túl sok különbség. Kicsit feszesebbre vették a rugókat, a lengéscsillapítókat viszont úgy hangolták, hogy az autó valamivel kíméletesebben viselkedjen az úthibákon.
A legendás 911-es típus 48 éves történetében ez mindössze a harmadik, elődjéhez képest teljes egészében áttervezett modell
Ismerős a motorválaszték is, az S-t továbbra is 3,8 literes 400 lóerős egység hajtja, az alapmodell pedig a Boxster S-ben található 3,4 literes hathengerest kapja módosított vezérléssel és sportosabb kipufogórendszerrel, így teljesítmény 350 lóerő. Mindkét motor 7800 1/min-ig forgatható. Kicsit finomítottak a dupla kuplungos PDK váltó működésén, de az igazi előrelépést a kézi
váltó jelenti. A PDK egykuplungos, kézzel kapcsolható változata hét előremeneti fokozattal bír, melyből az első hat áttétel megegyezik az automatáéval, és kapott egy rövid, sportosabb végáttételt.