Íme, a szériakész Lada XRAY
Itt a legmenőbb Lada, az XRAY, már a gyárból
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kiszivárgott képek után immár teljes gyári fotósorozaton látható a Lada crossovere, az XRAY.
Míg az idei évből nálunk már minden bizonnyal kicsúszó, ám jövő év elején hazánkban is piacra lépő Lada legfőbb újdonsága, a formájával a WTCC-ből ismert Vesta augusztus végén, a Moszkvai Autószalonon már bemutatkozott, az ötajtós, emelt hasmagasságú változatának is tekinthető XRAY csak most debütált. Az egyes helyeken SUV-nak is említett modell valójában legfeljebb csak annyira crossover, mint egy Dacia Sandero Stepway, már csak azért is mert, alapjaik közösek. Temérdek más modellhez hasonlóan mindketten a Renault-Nissan B0, olcsó kisautóplatformjára épülnek.
A kiszivárgott képeken látott verzióval egyező, a bő három évvel ezelőtt megjelent koncepciótól azonban jelentősen eltérő modell orra gyakorlatilag a Vestáével egyező, ez amúgy a második olyan széria, ami már a márka európai vezetése, illetve Steve Mattin dizájnfőnök irányítása alatt készült.
A motorpaletta természetesen itt is szívó benzinesekkel nyit: 1,6 literes, 106, 16 szelepesként 114-115 lóerős benzines lesz az alapmotor, de várható egy 1,8 literes, 123 lóerős is. A váltók ötsebességes kézi, illetve négyfokozatú automata egységek. Az Euro NCAP töréstesztjén legalább háromcsillagos eredményt várnak a gyáriak, ami a konkurenciához mérten gyér, Ladához mérten azonban már tisztességes. Sofőrsegédek természetesen nem lesznek a kínálatban, légzsákból a kötelező elsők mellett vélhetően az oldalsók is meglesznek, az ESP és a guminyomás-szenzor pedig ugyancsak az EU-ban kötelező tételként fog belekerülni a piacra jövő év közepén várható XRAY modellekbe. Összkerékhajtást - a jelenlegi információk szerint - nem kap, terepjárásra marad a Niva-utód 4x4.
Látod, vannak még barátaid 😛
😀 Csalfa leadta a drótot. 😀
Pedig érdemes…
Nem. Van elég baj máshol is. 😀
Jártál mostanában a 316 tesztnél? 🙂
” Az Euro NCAP töréstesztjén legalább háromcsillagos eredményt várnak a gyáriak, ” ez azért elég szánalmas, akárcsak a motorjai. Modern turbós benzinesek hol vagytok? Kár érte, mivel nem lenne egy csúnya autó.-
Kár érte, mert ebből nem csak egy modern, hanem tetszetős autó is lehetett volna
Továbbra sem értem a hátsó szélvédő alatti LADA feliratot. A várhatóan nem topminőség miatt a betűk ráadásul majd lepotyognak idővel. Az emblémát kellett volna odatenni.
Amúgy egyetértek, a kasztni magas oldalfala és a kis kerekek miatt elég fura, olyan wagonr+ jellegű az autó. De a helykínálattal biztos nem lesz baj.
Sandero sokkal harmonikusabb forma.
Meg az oldalablakok olyan aránytalanul kicsik.
Nekem az oldala nem tetszik. Kicsit túltolták a design-t azokkal a mélyedésekkel. Sőt szerintem kifejezetten ártottak vele.
Oldalnézetből az arányokkal sajnos komoly baj van. Talán 5 centivel leültetve, 2 collal nagyobb felniken….esetleg. Nem biztos, de talán.
Mikor lesz a beharangozott nagy novemberi prömieeeer? Lassan a hónap felénél tartunk, és még a beharangozott árlistát sem láthattuk.
A legmenőbb Lada címet kéretik nem elvenni a VFTS-től:)