Ford Mustangot pályára? Persze, ha az a Shelby GT350R!

Itt a legkeményebb Ford Mustang, a Shelby GT350R

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Shelby GT350-en is lehet még csiszolni, és kész is a pályaváltozat. A motor változatlan, a súlyból viszont faragtak az R tervezésekor.


A Detroiti Autószalonon mutatta be a Ford a nem sokkal ezelőtt előlépett csúcs-Mustang, a Shelby GT350 pályaváltozatát. A Shelby GT350R pontos teljesítményadatait még nem tették közzé, csak annyit, hogy legalább 500 lóerős lesz és 542 Nm nyomatékú. Ezzel viszont nem vagyunk sokkal előbbre, hiszen a GT350 507 lóerős és épp 542 Nm a forgatónyomatéka, erősen kétlem, hogy annál gyengébb lenne az R.
Hirdetés


A Ford szerint a Shelby GT350R minden idők leginkább pályahasználatra szánt gyári Mustangja, ami eddig ismeretlen dinamikai tulajdonságokkal jelentkezik. Mindehhez a kellő átalakítások között ott a mélyreható aerodinamikai tuning: újak a motorháztetőn lévő beömölök, szériaautók között ritka az agresszív és mélyre lógó első kötény. Van továbbá hatalmas diffúzor, szellőztetett kerékjárat és egy menő hátsó szárny karbonszálas műanyagból.

Mindezekkel a nem kívánatos turbulenciát csökkentik és növelni tudják a leszrítóerőt. A megjelenését ezen felül piros féknyergek és opcionális fekete gyorsítócsíkok dobják fel. A Ford V8-asát úgy tervezték, hogy kibírja a folyamatos nagy fordulatot. A GT350R-ben is hatfokozatú kézi a váltó, a nyomatékot a hajtott hátsó kerekek között önzáró Torsen differenciálmű irányítja, ami ráadásul külön hűtéssel rendelkezik - jelezve, hogy a Shelbyt tényleg pályázásra szánják.

Alapfelszerelés az ultrakönnyű karbonszálas kerékszett, 19 colos méretben. Nincs viszont légkondicionáló, zenerendszer, sőt, még a hátsó ülések is hiányoznak. Szintén a súlycsökkentés áldozata lett a csomagtérkárpit, a tolatókamera és a defektjavító szett villanypumpástól. A súlycsökkentés a Shelby GT350 Track Pack kiviteléhez képest is 59 kilogramm mínuszt hozott. Az év második felében lesz kapható a GT350R, ha valaki nagyon szeretné, kétzónás klímát, 8 colos érintőképernyőt és hét hangszórós audiorendszert is rendelhet hozzá csomagban, bár én ezek árát inkább gumira és pályabelépőre költeném.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?