Másodjára is a Ford EcoBoost nyerte az Év Motorja díjat
Ismerős győztesek az Év Motorja választáson
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Napvilágot láttak az Év Motorja díj kitüntetettjei, több ismerős hajtómű is található a listán.
Az Év Motorja díj különlegessége nem csak az, hogy évről évre konkrétan tucatnyi kitüntetést ad, hanem az is, hogy nem csak az új motorok közül, hanem a világon kapható összesből választ a 35 országból verbuvált 76 tagú zsűri. Minél több piacon kapható egy motor, annál nagyobb eséllyel kap kitüntetést, de számít a motorok teljesítménye, fogyasztása és kifinomult működése mellett a modern motortechnológiák sikeres alkalmazása is.
A 2,0 liternél nem nagyobb űrtartalmú kategóriákban egységesen turbós motorok lettek a győztesek, miként az Év Motorja díjat is mesterségesen lélegeztetett erőforrás, a Ford 1,0 literes EcoBoost motorja kapta - immár második évben. A háromhengeres, közvetlen befecskendezésű benzines a díj 15 éves történetének legmagasabb pontszámát szerezte meg. Európában - a már versenyautóban is sikerrel próbált - 1,0 literes EcoBoost a Fiesta, a B-MAX, a Focus, a C-MAX és a Grand C-MAX modellekhez is rendelhető, ezen kívül hamarosan megjelenik majd a Transit Connect, a Transit Courier, a Tourneo Connect, a Tourneo Courier, a Mondeo és az EcoSport kínálatában is, ezért a piaci igényekre reagálva a Ford augusztus közepétől kölni motorgyárában megduplázza az 1,0 literes EcoBoost motorok gyártását. Az ősztől már napi 1000 példányban készülő motor hamarosan az egész világon bemutatkozik: Indiában és Kínában nemrégiben jelent meg a Ford EcoSport kínálatában, az év későbbi részében pedig az észak-amerikai Ford Fiestában is elérhető lesz.
Év Motorjai 2013 - győztesek
Év Motorja | Ford 1.0 EcoBoost (soros, háromhengeres, turbós - 125 LE) |
Új motor | VW 1.4 TSI ACT (soros, négyhengeres, turbós - 140 LE) |
Zöld motor | Fiat 0,9 TwinAir CNG (soros, kéthengeres, turbós - 80 LE) |
Sportmotor | Ferrari 6.3 V12 (V12, szívó - 740 LE) |
1 liter alatt | Ford 1.0 EcoBoost (soros, háromhengeres, turbós - 125 LE) |
1-1,4 liter | VW 1.4 TSI Twincharger (soros, négyhengeres, turbós és kompresszoros -185 LE) |
1,4-1,8 liter | BMW-PSA 1.6 T (soros, négyhengeres, turbós - 211 LE) |
1,8-2 liter | BMW 2.0 TwinTurbo (soros, négyhengeres, dupla turbós - 245 LE) |
2-2,5 liter | Audi 2.5 TFSI (soros, öthengeres, turbós - 340 LE) |
2,5-3 liter | Porsche 2.7 DI (boxer, hathengeres, szívó - 275 LE) |
3-4 liter | McLaren 3.8 V8 (V8, szívó - 625 LE) |
4 liter fölött | Ferrari 6.3 V12 (V12, szívó - 740 LE) |
Régi ismerős a listán a Volkswagen kettős feltöltésű TSI-je is, de idén az 1.4 TSI hengerlekapcsolós (ACT) változatával a legjobb új motor serlegét is vitte a VW. A legzöldebbnek a Fiat földgázhajtású, 0,9 literes kéthengerese találtatott, dupla serleget a fődíjat is vivő, legjobb 1,0 liter alattinak is kikiáltott Ford EcoBooston túl (sportmotorként és 4,0 literesnél nagyobbként) ezúttal egyedül a Ferrari F12 Berlinetta 6,3 literes V12-ese vitt, s a listán a VW mellett a BMW szerepel még két motorral, igaz, abból egyik a PSA-val közös. Összességében tehát 9 márka is szerepel az Év Motorja díj idei, nem szerény számú kitüntetettjei között.
Én is BMW-s vagyok, és nagyrészt egyet is értek veled, de azért a BMW is tömegtermék, csak prémium. A szívó sorhatok valószínűleg már soha nem térnek vissza. Ma már a 328i is sornégy, de kb, 1-1,5 literrel kevesebbet eszik a régi 28i-nél, közben 50 LE-vel erősebb, és egy nehezebb autót mozgat. Egyébként egy sportos autónak szerintem is hátul kell hajtania.
Sorhatos konstrukció az egész fordulatszám tartományban rezgés mentesen forog. Természetesen vannak még “selymesen” járó konstrukciók, de a sorhatos viszi a prímet. Ez nem magánvélemény. Remélhetőleg a BMW megtartja kínálatában ezt a konstrukciót. A többi ehhez viszonyítva csak “tömegtermék”, minden túlzás nélkül. Ehhez járul még, hogy hátúl hajt. A nem tömegtermékek alapfilozófiája, hogy nem hajtjuk azt a kereket, amelyiket kormányozzuk. Ez a konstrukció a filozófián túl jóval drágább és nem utolsó sorban sokkal jobban és élvezetesebben vezethető.
“1,0 literes EcoBoost a … C-MAX és a Grand C-MAX modellekhez is rendelhető, ezen kívül hamarosan megjelenik majd a Transit Connect, a Transit Courier, a Tourneo Connect, a Tourneo Courier, a Mondeo és az EcoSport kínálatában is”
🙂 Már a B-maxban is elmegy kategória, nemhogy egy mondeoban… Ráadásul ilyen hosszútávfutó családi autóba ilyen kihegyezett pöcsköszörűt beletenni (teherautóba meg aztán)…
Ők tudják.
A szívómotorok már bizonyítottak, bár már van gyártó, amelyik nem is kínál ilyet,
és olyan is, amelyiknek csak ilyen van. Majd 10év múlva meglátjuk, mennyire válnak be ezek a kis
turbós szerkezetek. Biztos jól kitalálták a mérnökök, de én ha most vennék autót,
nem ezt választanám!
Attól, hogy díjat nyert, én még mindig nem hiszem el, hogy ez egy hosszútávon tartós konstrukció lesz, de ne legyen igazam.
Olajban futó vezérmű-, és olajpumpát hajtó szíj, 250ezret forgó turbó, stb. Az egész elég bonyolult, fejlett konstrukció, ami szép mérnöki teljesítmény, de nagyon sok hibalehetőséget rejt. A tervezett élettartam alatt úgy látom hozhat kb. 1 millió spórolást egy szívó 1.6-hoz képest, ami nem rossz. Majd meglátjuk, mindezt milyen fenntartási költségek mellett. Egy idő előtti motorhalállal mondjuk megy a levesbe a megtakarítás.
Attól, hogy díjat nyert, én még mindig nem hiszem el, hogy ez egy hosszútávon tartós konstrukció lesz, de ne legyen igazam.
Olajban futó vezérmű-, és olajpumpát hajtó szíj, 250ezret forgó turbó, stb. Az egész elég bonyolult, fejlett konstrukció, ami szép mérnöki teljesítmény, de nagyon sok hibalehetőséget rejt. A tervezett élettartam alatt úgy látom hozhat kb. 1 millió spórolást egy szívó 1.6-hoz képest, ami nem rossz. Majd meglátjuk, mindezt milyen fenntartási költségek mellett. Egy idő előtti motorhalállal mondjuk megy a levesbe a megtakarítás.
Ohh, csak a vevők meg ne tudják hogy a tervezett élettartam 240 ezer kilométer….