Háromhengeres Focus: 1,0 literből 100, 125 ló
Indul a Ford 1,0 literes EcoBoost motorcsaládja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jövő héten indul a Ford új, 1,0 literes EcoBoost motorcsaládjának gyártása. Az új benzinmotorok elsőként a Focusban jelennek majd meg.
Ahogyan azt már az EcoBoost egységektől megszokhattuk, a piacra jövő év elején, elsőként a Focusban, majd a vele közös alapokra épülő C-Max, illetve a Fiesta alapú B-Max egyterűekben is megjelenő 1,0 literes is közvetlen befecskendezésű és turbós. Jelenleg a Focusba telepített verzió emissziós értékei ismertek, a 125 lóerős kilométerenként 114 gramm szén-dioxidot ereget, míg a 100 lóerős értéke mindössze 109 gramm/kilométer. Viszonyításul érdemes megjegyezni, hogy a Focus jelenlegi kínálatának 1,6 literese, 105 és 125 lóerős teljesítményével egyaránt 136 gramm/kilométer emisszióval bír, így az új alapmodellek a mostaniaknál közel 17-20 százalékkal lesznek tisztább és takarékosabb üzeműek. A 125 lóerős EcoBoost 5,0 literes vegyes fogyasztása kereken 1 literrel kedvezőbb a mostani 125 lóerősénél, 170 Newtonméteres csúcsnyomatéka pedig nem csak nagyobb és alacsonyabb fordulaton elérhető, mint a mostanié, hanem a turbó átmeneti túltöltésével akár 200 Newtonméterig is nőhet - így az új motor nem csak takarékosabb, dinamikusabb is lesz a mostaninál.
Konkrét piacra lépési információk egyelőre nincsenek, de az 1,0 literes EcoBoost motorok jövő év első felében várhatók a hazai piacon is. Vélhetően kezdetben az 1,6-os négyhengeresekkel párhuzamosan kínálják majd őket, majd idővel az EcoBoost sor teljesen nyugalmazza a korábbiakat. Mivel az EcoBoost modern, közvetlen befecskendező-rendszerével, turbófeltöltőjével a korábbi motoroknál fejlettebb, az új egységek még úgy sem lehetnek majd olcsóbbak azoknál, hogy méretük kisebb, illetve gyártásuk jobban automatizált és kevesebb nyersanyagot, valamint energiát igénylő.