Új életmódautó a Mercedestől: az X-osztály pickup

Íme az első prémium pickup, a Mercedes-Benz X-osztály

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre már piacra lép a most kétféle koncepcióként bemutatott Mercedes-Benz X-osztály.


Sok-sok pletyka keringett az elmúlt években már a Mercedes-Benz pickupjáról, most, az október 25-én Stockholmban tartott prototípus-leleplezés után viszont már tisztábban látunk. Olyannyira igaz, hogy a Renault-Nissan szövetséggel karöltve készült, hogy ugyanúgy a Nissan barcelonai gyárában fog készülni, ahogyan az alapjait adó Nissan Navara is. Ugyanakkor az is tökéletesen igaz, hogy a Mercedes-Benz egy önálló modellt alkotott meg, nem pedig csak átcímkézte a Navarát vagy a Renault Alaskant.
Hirdetés

Sőt, nem is egy, hanem rögtön két pickupot hozott ki, a bemutatóra ugyanis egy ballonos terepgumis powerful adventurer - izmos kalandor - és egy városba jobban passzoló stylish explorer - stílusos felfedező - verzió is érkezett. Utóbbi 22 colos óriásfelniken gördül, belseje a Mercedes személyautóiból ismert finomságú, világos bézs és barna bőrrel burkolt. A terepesebb verzió sem fapados ám, belterében ugyanakkor visszaköszön a karosszéria színe, műszerfalára a márkától megszokott kijelzőn túl egy tűzoltópalack is került.
A műszakiságról egyelőre nincs sok információ. Annyi viszont igen, hogy V6-os turbódízelmotor, állandó összkerékhajtáson keresztül, központi és hátsó differenciálzárat, meg nyilván terepáttételt is kínáló hajtásláncon keresztül fogja mozgatni. Ez passzol ahhoz, amit a Mercedes célul tűzött ki: a kategória legjobbja kíván lenni; vélhetően a legdrágább is lesz. Az X-osztály már jövőre, de csak az év végén, nagyjából egy év múlva lép piacra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Ja,hát ez a régi Hilux,hasonlít a lámpatestek formája meg a kaszni,de egyébként ég és föld a különbség.A Hilux nem tudom miért lett ócska és drága de az lett.Most pl. a jávorszarvas tesztet bukta el.Amúgy az ”ócska” fíling szeméyes tapasztalaton alapúl,vezettem az összes új pick-up modellt és nem sajnáltam egyiket sem,nyomtam nekik rendesen.A Hilux zörög,nyikorog,meg meg nyikkan,ráz,pattog,a Navara pedig egy kényelmes,csendes hajó,a motra jól húz és keveset fogyaszt. https://www.youtube.com/watch?time_continue=81&v=xoHbn8-ROiQ

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    A sajátos igényekről: valóban, ami nálunk a dízel, az náluk az ilyen elmebeteg divatváltások.

    A japánoknál meg sokkal durvább dolgok mennek, a Kei Car csak a jéghegy csúcsa. A hírhedt 80-as években állítólag foglalásos vámrazziáktól a nyílt fenyegetésekig nagyon sok minden belefér, hogy ellehetetlenítsék a külföldi márkákat. Ekkoriban lépett életbe importkvóta Európában a japán gyártókkal szemben. és az akkori szabályok szerint nem is indokolatlanul.

    A SUT-tal a fő bajom, hogy nagy, autónak nem praktikus (gyakorlatilag nincs rendes csomagtatartója egy azonos Full size SUVval szemben), a haszongépjármű alapok miatt rengeteg kompromisszumot igényel (vagy nem használható eredeti céljára).

    Kiváncsi leszek tényleg készül-e más is ilyesmivel…

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Én arra gondoltam, hogy ezek hirtelen dominálni fogják a piacot. A Minivaneknek volt egy idpőszaka amikor mindenki azt vette (Pontiac Trans Sport). A Ford Explorer ML, RX és társai előtt a SUV egy fura külncautó volt, nem is készült két tucat modell arra a szűk vevőkörre.

    Európában nem ilyen divatkövetőek, nem cserélik le a kombijukat tömegesen 4 ajtós kupéra, csak mert kihoztak egy új ötletet.

    Az látszik, hogy a SUV kategória melyen beleharapott a középkategóriás kombik piaci szegmensébe (és ennek fő vesztesei az ún. tömeggyártók, Insignia, Mondeo és tsai), de ott a forma alapjában véve azonos. A SUVoknak van gyakrolati oka, a kombikat váltja ki, ahol szükség van rá.

    A korábbi pickupok haszonjárművek, egy jól körülhatárolható feladatkörre (a kisebbek munka-eszköz, a nagyobbak szabadidő, pl hajóvontatás). Most divatból, ezen okok nélkül is veszik valamiért. a Full size puickupok vásárláshoz nem társult tömeges hajóvásárlás (mondjuk egy özönvíz miatt :))

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Én egyrészt nem sok különbséget érzek a SUT és a pick-up között, másrészt meg: az, hogy a németek új kategóriákat találnak ki, az OK, de ha az amerikaiak, az már nem?:)

    Szerintem odaát az “SUT” elnevezés a full size pick-upok megfelelője. Úgy, ahogy mi a “cabrio” kifejezést használjuk, ők a “convertible”-t.

    Tudvalévő, hogy mivel az amerikaiak irdatlanul zabálják a pick-upokat, ezért gyakori, hogy az ottani gyártók az SUV-jaikat is pick-upok alapjaira építik. Pl.: az Explorer, az Expedition, az Excursion és a Navigator az F-sorozatra épül, a Tahoe, a Suburban és az Escalade a Silveradóra, a Durango pedig a RAM-re. Ez Európában elképzelhetetlen és ép ésszel felfoghatatlan, de hidd el, ők ugyanígy megrőkönyödnek sok európai m*rhaságon, pl. a dízelimádat, a már-már abszurd szintekre lépő down-sizing, ill. a VW-márka túlzott(és sok esetben idnokolatlan) imádata… Nem emlékszel, hogy ezt írtad már többször: “Az európai piac speciális piac, speciális igényekkel”? Az amerikai is…

    Nem tudom, hallottál-e róla, de a Lexus is pick-uppal(SUT-val?) fog előrukkolni. Úgy látszik, mégsem akkora ökörség, csak arról van szó, hogy az európai ember h*lyének tart mindenkit ezen a bolygón, aki máshogy gondolkodik, mint ő. Az amerikai piac sok gyártót s***nyalásra kényszerít, és ez nem is csoda, ahogy Kína felé is egyre többen fordulnak – a PSA is becsicskult Kínának, amióta bevásárolt belőle a Dongfeng:)

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Szoval a hasonlosag a 2 jarmu kozott az csupan a veletlen muve?
    [url]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0b/2011_Volkswagen_Amarok_(2H)_TDI400_Highline_4-door_utility_(2011-08-17)_01.jpg[/url]
    [url]https://s2.yzermotors.com/resize/750×469/pp/w1920h1920/a2/b4f1/a0e65958162c8a6662832ab43c8769b3.jpg[/url]
    A helyesirasi hibakert elnezest kerek. 🙂
    Azt viszont nem ertem h a Hilux miert lett ocska?
    Es miert a Navara a legjobb pick-up?
    Eddig ugy tudtam h a Hilux az etalon, lehet rosszul.

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Tévedésben élsz mert igenis van különbség pick-up és pick-up között.Az új Hilux amúgy nagyon ocsmány és ócska lett,az L200-as sem különb.Eddig a legjobb pick-up a Navara,de azt hiszem most a Mercedes luxusban és kényelemben verni fog mindent.Ami idegesít mert fogadom méregdrága lesz.

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Na, megoldották hogy hátul ne rázzon a laprugó, vagy más rendszer van? Mert a bt-mben 1-2km-nél tovább nem bírom a pisit visszatartani a rázkódástól..
    A saját fejlesztésről meg annyit az összes pickup egy kaptafára készül, nincs érdemi technikai különbség mondjuk egy hilux, és egy l200-as között.

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Hmm.Ez az egész Merci pick-up dolog egész másképp nézne ki ha a Mercedes saját fejlesztése lenne 100%-ban.De nem az,és ez az ami engem zavar.Én nagy pick-up rajongó vagyok,pár hónapja vettem meg az új Navarát.Nekem tökéletes autó,van tanyám,horgászok,vadászok,ez kellett nekem,a bónusz az hogy nagyon kényelmesen ringatózik az új hátsó felfüggesztéssel,ebben egyelőre nincs vetelytársa a pick-upok között.
    Na de az a Merci…Ezek hülyének nézik a népet.Átkozmetikázták a Nissan Navarát ( ami egyébként gyönyörű ) és így várhatóan kb. kétszerannyiért próbálják majd eladni.És tuti lesz kereslet rá,mert van akinek csak a csillag számít.Na de azok a filigrán Ford Focus-szerű fényszórók…röhejes,komolyan.
    De most az a helyzet hogy ezzel a Mercedes megnyitotta Pandóra szelencéjét és a közeljövőben szerintem a BMW és más prémiummárkák is elő fognak rukkolni egy-egy pick-up-al…

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Én valahogy sokkal szimpinnek tartom az Infiniti irányát, amikor van egy sportkocsira optimalizált prémiumplatform. A fő piacán (USA) az infinti eddig egész ügyesen tartotta magát, a többi piacon gyengélkedett (nyilván a kettő összefügg, az USA/orosz és egy két egzotikus piac valamint az EU, japán és kínai piac eltérő autókat igényel).

    Jaguar mint trónkövetelő khm, mi jön ez után? A feltörekvő Porsche márka :)? Ha arra gondolsz, hogy most két számjegyű növekedést produkál új modellekkel és nehéz pillanatokat okoz sokaknak, szerintem kevés közös piaca van az infinitivel (talán az F pace QX70).

    A Scion sokkal nagyobb bibi volt, mert szerintem nem került pénzbe. Igazából alig volt önálló modellje, európai Toyotákat és Daihatsukat árultak ezen a néven Amerikában. És még így is megbukott a marketing-koncepció (márkának nehéz lenne nevezni).

    Az Infiniti mögött rengeteg tudás áll (köztük az egyik legtehetségesebb japán vezető formatervező).

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Szerinted a Nissan FM platform mennyire modern mondjuk súly szempontjából, merevség szempontjából méretváltoztatás szempontjából? 2001-es fejlesztés, vagyis kicsit régi.
    Az Infinityben nem látott túl sok fantáziát Ghosn, kérdés fenntartja-e még a márkát, a Toyota is most szántotta be a Sciont.
    Az Infinitynek az Audikkal BMWkel és pont a Mercedesekkel kellene versenyeznie főleg a Lexussal na meg a többi trónkövetelővel Jaguar, Volvo, Alfa…..

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Arra hogy az amerikai piac ilyen lehetetlen modellekkel kerüli el, hogy az importmárkák lenyomják a hazai gyártókat. “divatba jött” a Minivan, a SUV majd ez az SUT. Az elején szabadon tarolhatnak a hazai gyártók, majd megjelennek a konkurensek. És amikor a Camry és az Accord lenyomja a hazai modelleket, irány valami új divatszegmens. Ezek a divatszegmensek gyakran létezte korábban is, de ilyenkor mainstream tömegautókká válnak, és hirtelen nem csak az overálos kertészek érkeznek 4 üléses King Cab pickuppal, de hirtelen mindenki az igénytelen igáslóba pakolja a családot…

    A SUV-okhoz évek kellettek, a Ford Explorer és tsai szinte konkurensek nélkül tarolhattak. A Mercdes ML és az RX mutatta, hogy az importmárkák is megtatálták a saját útjukat erre piaci szegmensre. A Tundra pl elég gyengén szerepel a szegmensében, és ez egy olyan kategória, amit nehezen fognak bárhol máshol eladni, tehát nehéz rentábilisan gyártani, és főleg fejelszteni.

    Most a SUT a szokásosnál is keményebben bevehető piaci szegmens, ilyen ökörséget senki sem fejleszt máshol.

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Dr Z egy zseni hogy ezt el tudta adni, megkapták az 1.5 DCI-t a kisebb mercedesekbe, a remek 1.6 Dci-t a C klasséba, egészben a Navarrát, a kangoot, és cserébe adtak mindössze egy korrekt A klasse platformot az infintinek, meg egy röhejes Smart platformot a Twingohoz és egy teljesen alkalmatlan 2.2 CDI-t az infinitinek.

    Az infinitiben pont azt díjeztam hogy kevbés kompromisszummal egy Nissan FM sportplatformra építette szinte az összes gerincmodelljét (meg a Nissan 370Z, sőt gyakorlatilag a GTR is). Ez a platform tud mindent, WRD/AWD, AUT, kézi, dízelek, v6 és V8 benyák, kár bekavarni Mercedes platformokkal…

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    “De ha megvetik a lábukat, akkor bizony innen már nehéz lesz az amerikai gyártóknak újdonságot találni…”

    Ezzel mire célzol? Hogy lesz félnivalója az F150-Silverado-Ram tengelynek?:)))

    Ez a nap poénja, öcsém. Szakadok a röhögéstől:)))

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Vazz, hogy mondjuk Svábul, hogy intellektuális prostitúció… 🙂

    Arany színű Mercedes Navarra, ezt még nagy kell szoknom. Semmi bajon a Renault vagy Nissan alapú haszongépjármávekkel, de egy prémium x osztályt elnevezni ezen az alapon nekem elég nagy paraxtvakításnak tűnik…

    De ha megvetik a lábukat, akkor bizony innen már nehz lesz az amerikai gyártóknak újdonságot találni (talán ha divatba hozzák a hatkerekű autót). 20 éve a bimbódzó SUV lázban is a Mercedes ütötte az első szöget az amerikai prémiumgyártók koporsójába az ML-lel (a Lexusszal együtt).

    Még egy apróság: ez egy passzentos vékonyka autó az USA piacának legerősebb (mellesleg sokkal nagyobb modellek által uralt ) szegmensében, ez jusson eszébe mindenkinek, amikor amerikai környezetvédelemről pampog…

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Nekem teccik, bar szerintem nem europanak keszul.
    Leagalabb nem olyan mint az Amarok ami Toyotanak nez ki 1 az 1be.
    Szerintem van egyenisege is. Bar nemtudom mire fogja hasznalni a tulajdonosa.
    Golf autot fog vele szallitani a palyara?
    A rakteret mire fogjak hasznalni egy ilyen draga auton, nekem ez innen europabol megerthetetlen.

  • 2017.10.28. at 00:41
    Permalink

    Elég fura egy jószág, nem tetszik. A Mercedestől valami olyat vártam volna, mint a Caddy Escalade EXT vagy a Lincoln Mark LT – kihangsúlyozva a fényűzést és a kifinomultságot – bár ez ütközött volna a Navara-alapokkal. Erről a Merciről el tudom képzelni, hogy lesz, aki majd melózni fog vele.

    Ha manapság a pick-up nemcsak munkaeszköz, hanem “életstílus-jármű” is egyben, akkor semmi akadálya, hogy a BMW, az Audi, vagy akár a Porsche is előrukkoljon egy ilyennel. A szemellenzős rajongók pedig újra sokkot kapnak majd:)

Vélemény, hozzászólás?