Új lámpa, kisebb fogyasztás – ráncfelvarrás a Peugeot 508-on
Íme a megújult Peugeot 508
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Te jó ég, hogy eltelt már megint négy év! A Peugeot nem volt rest, életkora felénél átdolgozta kínálatának legnagyobb autóját, az 508-ast.
A Peugeot a 2010-es Párizsi Autószalonon rögtön két változatban, szerdánként és SW kombiként mutatta be a 407-est váltó, annál nagyobb méretű 508-ast. A méretnövekedést nem csak a jobb hátsó helykínálat indokolta, hanem az is, hogy az új középkategóriás egyben az eggyel nagyobb 607-esnek is az utódja. Most közel négy évvel később elérkezettnek látták az időt, hogy az újabb konkurensekkel lépést tartva egy kis kozmetikai kezelésnek vessék alá a modellt, és bónuszként takarékosabb motorokat is kapjon. A külső változtatások mindhárom verzión, a szedánon, a kombin és a crossover-szerű, hibrid és összkerékhajtású RXH-n is láthatóak.
A front a 308-aséhoz hasonló, kisebb és szögletesebb hűtőmaszkot kapott. Változott a lámpák vonala és a lökhárítók formája is. Az oroszlános Peugeot jel a motorháztetőről lekerült az új formájú hűtőmaszkra. Belül a 7 colos érintőkijelző több funkciót tud kezelni, mint a korábbi, így csökkent a gombok és kapcsolók száma, a tervezők pedig kialakíthattak egy új zárható tárolóhelyet is. A Peugeot közleménye szerint javult a beltéri anyagok minősége. A frissítéssel érkezett holttér-figyelmeztető, tolatókamera, és az 508 is megkapta a PSA legújabb, applikációk telepítését is támogató fedélzeti szórakoztató rendszerét is.
A motortérben is van változás, három új motor került a palettára. Az 1.6 THP turbós benzinmotor legújabb változata nem csak erősebb lett, de a korábbinál takarékosabb is, és már teljesíti az Euro 6 kibocsátási normát is. Már 165 lóerőt tud, 9-cel többet mint korábban, és mindezt úgy, hogy széndioxid kibocsátása 144-ről 131 g/km-re csökkent. Váltóból hatfokozatú manuális az alap és egy új hatfokozatú automata is kérhető hozzá. Új motor még a 2,0 literes BlueHDi turbódízel, ennek 150 lovas változata kisautósan alacsony, 105 g/km CO2 kibocsátással is képes üzemelni. Utóbbi váltója hatsebességes kézi, de van 180 lóerős 2.0 BlueHDi a szintén hatfokozatú automata opciójával. A hivatalos bemutatót a Moszkvai Autószalonon és vele egyidőben a Chengdu Motor Show-n tartja a Peugeot. Nem véletlenül, ma Kína az 508 legnagyobb piaca. Természetesen ősszel Párizsban is kiállítják majd, európai forgalmazása szeptemberben, a kínai jövő januárban kezdődik.
Fehér háttér-fekete háttér-Szenzációs-micsoda szervezés kellhet ehhez…..
Írsz példát?
A kombi vagy a sedan elférne otthon. Grat a Peugeot-nak, ez a design nagyon rendben van.