Lepel nélkül a BMW X7, de azért még nem gyári fotón
Így nézhet ki a legnagyobb BMW, az X7
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tovább folytatódik az információ-szivárogtatás a BMW legnagyobb szabadidő-autójáról. Már teljes alakos, de még nem gyári fotón láthatjuk.
Már két éve fel-felkapott hír, hogy jön a BMW gigaméretű szabadidő-autója, a Mercedes-Benz GLS és a Range Rover ellen. Az aktuális X5 már három éve kapható, azóta megújult az X3, megérkezett az X1 második generációja és a hírek szerint már tesztelés alatt áll a következő X5 is, továbbá az X7 is több összecsengő forrás szerint készül.
Az X7 állítólag még a szintén friss, G11-es hetes BMW-t is le fogja pipálni fényűzésével. Főként akkor, amikor a kezdetben érkező hétüléses mellett már négy független, kivétel nélkül hűthető-fűthető masszázsüléses verzióban is elérhető lesz. Motorpalettája a BMW-kínálat csúcsait ígéri, a hetesben is elérhető 6,6 literes V12-es benzinessel, meg persze V8-assal és a "hagyományos" soros hathengeres benzines és dízel egységekkel.
Az X7-esről korábban is tudtuk már, hogy leghamarabb 2017-ben érkezhet, most viszont úgy hírlik, hogy még később, csak 2019-ben várható a megjelenése. Gyártása pedig ugyanúgy a BMW amerikai, spartanburgi üzemébe kerül majd, ahogyan az X3, X4, X5 és X6 sorozatok esetében is. Azt eddig is tudtuk, hogy ára 100 ezer dollár fölötti lesz, az viszont újdonság, hogy alapára is 145 ezer dollár környékén várható, amivel több mint másfélszer annyiba fog kerülni, mint az eddigi csúcsmodell 7-es sorozat.
Itt arról van szó, hogy a BMW belépett egy olyan szegmensbe, ahol eddig nem volt jelen, viszont sok más vetélytársa már régóta kínál ilyen kategóriájú autókat, pl. a Range Rover, a Mercedes GLS, az Audi Q7, Amerikában a Cadillac Escalade, a Lincoln Navigator, a Lexus LX-sorozat, az Infinitinek és az Acurának is van ilyen modellje, stb… Teljesen logikus, hogy a BMW nem nézheti tétlenül, ahogy a riválisai learatják a babérokat, ezért ők is csatába küldenek egy modellt ellenük. Már jóval korábban ki kellett volna hozni az X7-est, főleg, ha megnézzük, hogy az ilyen kategóriájú vetélytársak mióta léteznek(pl. Audi Q7 kb. 10 éve).
Ezzel a Mentesítő nevű trollal meg ne foglalkozz, rendszeres ámokfutásokat tart itt, néhányunkat lehord, aztán mint aki jól végezte dolgát, eltűnik. Ezt rendszeresen eljátssza, neki ez a sikerélmény. Szerintem ő sem tudja, milyen céllal regisztrált ide.
A hozzászólásomat “böfögésnek” bélyegezők kedvéért szeretném leírni, csupán a tisztán látás végett, hogy magam sem vagyok BMW gyűlölő, mivel ez idáig, több egyéb márka mellett, három darab BMW típusú gépkocsim is volt. Valamint a világot sem szeretném elpusztítani, sőt sokkal szívesebben látnám azt, ha jobbá és szebbé lenne mint amilyen most. Épp ezért van egy olyan érzésem, hogy talán mégsem az új X7 BWM az a jármű a maga 30milla pluszos árával és iszonyat nyersanyag pazarlásával, ami leginkább hiányzik most erről a bolygóról. Ezzel feltehetően a BMW marketingesei is tisztában vannak, mivel elég művelt és jól képzett szakemberek lehetnek. Viszont épp ezért tudják jól azt is, hogy a pozőr milliomosok igényeit is ki kell elégíteni, mivel a mai világban nekik áll a zászló és ezt semmiképpen nem hagyhatja figyelmen kívül egy, a nagy és szép autóiról híres autógyár. Az a dolog pedig, hogy a BMW-t birtokló emberek habitusa és erkölcsi normái milyen szinten vannak, valóban nem a márka velejárója. El tudom azt képzelni, hogy Németországban ezek a tulajok egész más erkölcsi értéket követnek mint Magyarországon vagy tőlünk keletebre.
Köszönöm, hogy elolvasták hozzászólásom, tisztelettel, türelemmel és megértéssel várom a további felém irányuló kellemes és kellemetlen megjegyzéseket.
Pont ez a sztereotípiák lényege, hogy bizonyos szempontból igazak.
Nem úgy, hogy “minden BMW-s türhő”, hanem hogy a legnagyobb arányban a német prémiummárkákat birtokló, jellemzően az újabb, drágább modellek tulajdonosai jelentik a szabályt, amit Te, mint kivétel erősítesz 😉
Nekem is van BMW-s barátom, ismerősöm, aki átlagon felül udvarias, és partner a jó közlekedési morál fenntartásában. De sajnos ez is csak erősíti a fentebb leírtakat, ugyanis kivétel nélkül régi típusaik vannak (E30, E28, E21, stb.).
És valóban, amikor gyalog vagyok, én is nagyon meglepődök, ha egy “prémium-tulaj” ÁTENGED a zebrán. Mintha az ajándék volna a gyalogos felé.
És ha lehet pontosítani, nem is a márkák a lényeg, hanem a társadalmi osztály(ok), klaszterek, akik ezeket birtokolják. Jellemzően a pénztárca vastagságával nő az arc, és a “road presence” utáni vágy, ergo a tehetősebbek az egyik csoport, akikről szó van, ill. a törvényeket minden áron megsérteni akaró (nevezzük munkanéven “alvilági figuráknak” őket) egyének, akik meg a tehetősektől levedlett 4-5-10 éves prémiumokkal rontják a statisztikát, és a szóban forgó gyártók renoméját.
Ugyanakkor az is igaz, hogy már egy 1-es, 2-es BMW, vagy A2-es, A3-as Audi tulaja is többnek, jobbnak érzi magát attól, hogy ő márpedig olyan jelet tol maga előtt, ami “feljogosítja” arra, hogy ne tartson be alapvető szabályokat.
Ellenpéldaként az Alfa Romeo tulajokat tudom említeni, ahol egy-egy közösségi oldal csoportján belül gyakorlatilag megkövezik azokat, akik nem megfelelően viselkednek autóval, vagy anélkül. Nem csak egymás segítése alapvető – és magától értetődő – elvárás, de a megfelelő viselkedés másokkal szemben is. Sajnos köztünk is vannak kivételek, de szerencsére nagyon ritkák.
Én azon kevesek (?) közé tartozom, aki arra büszke, ha az udvariasságával, segítőkészségével rí ki a többiek közül. Akinek nem kérdés, hogy kiengedi-e a buszt (ez is kötelező városon belül…), vagy hogy megáll-e a zebra előtt. A legendás “prémium-indexről” nem is beszélve. Szerencsére Alfások között az ilyen a több, és a sebességi rekordokkal villogó az elenyésző kisebbség.
Öööö… Ki ártott neked ennyire?
De ne, inkább ne válaszolj. Erősíted a sztereotípiákat…
A harmadik nyomorult.
Elolvasva a böfögésedet a világ tényleg megérett a pusztulásra.
Te meg az a többség, amelyik ostoba badarságokat fröcsög. Ráadásul külföldön semmilyen sztereotípia nem övezi a BMW-t csak az olyan csírák fejében, mint itthon.
Sukár egy csávó vagy te, igyál egy bambit!
+1
Te vagy az alenyeszo kisebbseg azok kozott amiket leirtl az elejen. 🙂 Ezezk a sztreotipiak azert alakultak ki mert ezt latjak az emberek. MEgjegyzem a BMW-t is kulfoldon is ugyan ilyen sztereotipia ovezi. Szaoval gratulalok, tobb ilyen kellene mint te.
A BMW-s bunkó, a cigány lop stb… Kialakult sztereotípiák vannak melyet egyedi – akár személyes – példák erősíthetnek. De vajon nem csak azért alakul ki bennünk ez a kép, mert ezek az autók annyira kitűnnek a szürke forgatagból hogy ha látunk egy szabálytalan előzést, egy látványos gyorshajtást ezektől az autóktól (német prémium) akkor azt azonnal megjegyezzük, felismerjük a márkát. A nők – akiket aztán kevésbé érdekelnek az autók (lám még egy sztereotípia!) – a Hyundait a Toyotától nem tudják megkülönböztetni, de a BMW-t Mercit, Audit azonnal felismerik, ergo látnak egy szabálytalanságot azonnal tudják társítani a magatartást a márkához.
Ez az X7-es nem lesz a hétköznapi utcakép része, ahogy a 7-es BMW sem az.
És az álmok azért vannak, hogy valóra váltsuk őket (persze ha lehet), hidd el nagyon jó érzés egy bajor vasat birtokolni (kettőt még jobb!!!)!
Én mint BMW-s szinte naponta találkozom a közember előítéletével. (csak egy példa ami heti rendszerességgel előfordul: Jövök, zebránál látom hogy egy gyalogos át akar menni. Messziről néz felém, látja hogy jön egy BMW, gondolja “ez úgysem enged át”, lenéz a zebrára – gondolom várja hogy a “köcsög fekete BMW-s” elhaladjon előtte, majd utána talán át tud menni. Én persze megállok a zebra előtt, nézünk egymásra, látom rajta hogy nem érti miért álltam meg, még akkor sem indul el! Intek neki kézzel hogy ‘menjen nyugodtan”. Ezután int ő is hogy “köszöni szépen”, ritkán még egy mosolyt is kapok. De hasonló a helyzet a tömegközlekedéssel is, ha tehetem mindig kiengedem a buszt/trolit. Sokszor van hogy már állok a busz végénél és a sofőr még mindig nem indul el csak azután hogy villantok, mehet!)
Tökéletesen egyetértek.
Gyermekkoromban a BMW volt az álom. Aztán, mire megtehettem, hogy vegyek egyet, már egyáltalán nem volt kedvem a közismert sztereotípiák alanyává válnom.
Arról nem is beszélve, hogy a nagyképűséggel vegyes bunkóság VALÓBAN a bajor vasak tulajdonosai között a leginkább tetten érhető stílusjegy. Bár ebben nagy a verseny a többi német prémiummárkával…
Elnézve ezt a szörnyet, a világ tényleg megérett a pusztulásra. Egy valaha nagynevű autógyár, aki még a hőskorban hosszú évtizedeken át kiváló, elegáns, stílusában szép és ízléses, komoly autóiról volt híres, manapság mindent feláldoz az elképesztő pazarlás, felesleges rongyrázás és a megalomániás fényűző sznobizmus giccses oltárán. Csillogó-villogó haszontalan marketing csúcstechnikával telezsúfolt, “dízelmozdony” testalkatű bestiák gyártásába öli minden tehetségét, hogy kielégítse annak a társadalmi rétnek az igényeit amely, leginkább fittyet hány mindenre amit valaha emberi értéknek neveztek és csakis a kivagyiság, a pénz, a hatalom és pózolás mámorát hajszolja.
” információ-szivárogtatás” egy szó, pont úgy mint a cipőfűző…
Ezen sem lesz index?
A Shhoting Break stílusjegyeit sem ismered.
X5 Station Wagon:)
Vagy inkább: X5 Shooting Break:)
x5 kombi 😀