Használható koreai villanyautó – Ampera a Hyundai-tól

Hyundai i-oniq: hátsókerekes elektrokupé

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Decemberben lengették be először a kupéformájú tanulmányt akkor még leplezett formában, most teljes valójában látható a villanyautó.

Még decemberben mutatta be a Hyundai az i-oniq tanulmány első kedvcsináló, leplezett képét: arról még csak sejthettük, hogy valamilyen kupészerű dologról van szó, de az elmosott körvonal és a cég szűkszavú közleménye alapján nehéz lett volna többre következtetni.
Most megjelent az első rendes fotó a koncepcióról: a kicsit a Nissan 370Z-re hasonlító orr-rész mögött található 4400 mm hosszú autó valójában háromajtós, hátul a teljes ablak is felemelkedik a csomagtérajtóval egyetemben, de alacsony tetővonalával és sima felületeivel szépen reprezentálja a Hyundai “folyékony szobrászat” formatervezési irányvonalának következő lépcsőfokát.
Hajtás szempontjából az Opel Ampera mintáját követi az i-oniq. Hátsó kerekeit 109 lóerős villanymotor forgatja, amihez a hatótáv növelése érdekében kis lökettérfogatú benzinmotort csatoltak. Ez a hajtásban nem vesz részt, csak lemerült akkunál biztosítja a villanymotor áramellátását. A konnektorból tölthető i-oniq emissziómentesen 120 kilométer megtételére képes, ha viszont benzinégetéssel áramot termel, a négyüléses kupé 700 kilométer feletti hatótávot ad, miközben az átlagos CO2-kibocsátás mindössze 45 g/km!
Hirdetés
A Hyundai i-oniq – mily meglepő – a jövő héten kezdődő Genfi Autószalonon debütál, a Hyundai vezetői a márkát átjáró új gondolkodásmódú kupéban prémium minőséget ígérnek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?