Amerikai szedán válthatja a koreai Chevrolet Epicát

Hozzánk is jöhet a Chevrolet Malibu

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Kínában és az Egyesült Államokban egy időben bemutatott Chevrolet Malibu világautónak ígérkezik, így a vagány limuzin a hazai piacon is válthatja a kimért Epicát.


Folytatja modelloffenzíváját a Chevrolet. A komapkt-egyterű Orlando után hasonlóan vagány középkategóriás szedánt mutat be. Az Egyesült Államokban már ismert, Malibu néven érkező, ám most igazi világautónak szánt négyajtós a GM Epsion II, azaz az Opel Insignia és a Saab 9-5 által is alkalmazott, elöl MacPherson, hátul multilink futóműves padlólemezére épül.
A jellegzetesen chevy-s arcú, középső hűtőmaszkgerendáján óriási csokornyakkendőt hordozó Malibu osztályelső rugózást és vezethetőséget, négy és hathengeres benzinmotorokat, dízel és még annál is költségtakarékosabb, földgáz üzemű motorokat tartogat. Váltói alapáron 6 fokozatú manuálisak, felárért automaták.
Utasterében megtaláljuk az Orlandóból ismert trükkös, felhajtható középkonzolt és innen nem marad ki a Bluetooth-telefoncsatlakoztatás lehetősége, a MyLink-rendszerrel egyébként internetes kapcsolat is létesíthető, rádióadás is vehető azon keresztül.
A Malibu mindössze Cd 0,28 légellenállási együtthatójú karosszériájával, továbbá a korábbi Malibuénál és a nálunk ismert Epicáénál egyaránt szélesebb nyomtávjával és jobb útfekvésével is sportosabbnak ígérkezik, kormányműve elektromos, változó rásegítésű. Az ESP a 6 légzsákhoz hasonlóan minden verzióhoz alapáron jár majd. Piactól függően szerepel a tolatóradar az alalpellátmányban, a központi kijelzőn felárért tolatókamera képe is megjelenhet. Az opciók között sok egyéb mellett sávtartó elektronika, automatikus baleset-elkerülő rendszer, tökéletesített, hangfelismerés, az ellopott autó lassítására is képes távdiagnosztika és természetesen GPS-es helymeghatározó- és navigációs rendszer egyaránt szerepel.

Noha a Malibu idén csak Kínában jelenik meg, s a további színre lépések közül egyelőre csak az Egyesült Államokban, 2012 elejére esedékes debütálás biztos, mivel a négyajtóst bal és jobb oldali kormánnyal egyaránt készülő világmodellnek ígérik, nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy megjósoljuk, Európába is érkezik - az Epica utódjaként, a szalonokba várhatóan jövő év közepén vagy második felében, tízféle külső, négyféle belső színnel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?