Mit tud az új Ford Focus RS? Alsó hangon 320 lóerőt
Hivatalosan is megmutatták a Ford Focus RS-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az idő előtt kiszivárgott képek után a Ford hivatalos úton is közzétette a rég várt Focus RS főbb adatait. Összkerekes és 320 lóerős lesz.
Kezdjük rögtön a lényegnél: a harmadik generációs Ford Focus RS-t 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost turbómotor hajtja mind a négy kerekén keresztül. Az autóról szóló hírt tulajdonképpen itt be is lehetne fejezni, de azon túl is maradt pár érdekesség, hogy a kocsival kapcsolatos legtöbb feltételezés igaznak bizonyult. Szóval a Focus RS-t is a Mustangban bemutatott új motor fogja mozgatni, de például, hogy mekkora lesz a nyomatéka, azt még a Ford sem tudja. Annyit közöltek még csak, hogy a Mustang 433 newtonméterénél is többel fogja tépni az aszfaltot, ezért hozzá kell még passzítani a hatfokozatú kéziváltót. A számháború és a titkolózás is külön sportág az ilyen bemutatók egy részénél, így a motorerőt sem tudni még, csak azt, hogy erősebb lesz 320 lóerőnél. Kicsit idegőrlő ez a késleltetés, de hát így még egyszer lehet majd bomba hír az RS.
A legnagyobb újdonság az új generációban az összkerékhajtás, ami az elektronikusan vezérelt, dinamikus nyomatékvektor szabályozással együtt a vezetési élmény egy új fokát ígéri. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az elektronikusan vezérelt kuplungokkal operáló rendszer akár a vonóerő 70 százalékát is hátra tudja küldeni. Nem rossz, nem rossz, de ami igazán durva, hogy ennek akár a teljes mennyisége juthat csak az egyik hátsó kerékre. Ezzel az ívkülső kereket forgatva nagyon nagy segédletet adhat a kormányzásnak a hajtás.
Az RS kerekei csak egyel nagyobbak a puhább ST alap felniszettjénél, a gumiméret 235/35 R19 és a Michelin a szállító. Az alap a Pilot Super Sport, de felárért rendelhető Pilot Sport Cup 2 garnitúra is. A kipufogórendszer sem ám csak két nagy kályhacső, aztán hadd szóljon. A nagy teljesítményű hangolt rendszerbe külön szelepeket építettek, amik elektronikusan állítják a balanszot a sportos hang és a megfelelő fojtás együtteséhez.
A csapatáshoz ideális pozíciót természetesen Recaro sportülésekben élvezheti az RS sofőr, de a mai kor kívánalmai szerint ott a legmodernebb SYNC 2 fedélzeti rendszer is. 8 colos az érintőképernyő, 10 hangszórós a Sony hifi. A lapított aljú kormány és a három különálló műszer ismerős az ST-ből, de a grafika RS specifikus. Az RS négy színben - kék, szürke, fekete és fehér - lesz elérhető, de a képeken látható spéci kék nincs ezek között. Ki tudja, miért? Biztosan írunk még az RS-ről, amint tudjuk, milyen erős lesz, hogy gyorsul és mennyibe kerül.
Nagyon szép lett, jó lesz-versenypályára.