Bye Bye Renault Clio Campus, welcome Clio IV!
Hivatalosan is búcsúzik a Clio II, jön a Clio IV
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Első és harmadik generációjával Év Autója lett, másodikként a mai napig készül a Renault Clio, ám most ez utóbbi mégis búcsúzik, és áttételesen újnak adja át a helyét.
Amikor 1990-ben megjelent a már eleve forradalminak számító Renault 5-öst leváltó Clio első generációja, Év Autója lett. Majd jött a második nemzedék 1998-ban, ami ugyan nem kapott ilyen elismerést, mégis legalább ugyanolyan sikeres lett, s mivel Campus utónévvel a 2006-ban érkezett, szintén Év Autójának választott harmadik generációs megjelenése óta is folyamatosan szerepel a Renault palettáján, mára a legnagyobb példányszámban eladott Cliónak számít.
A mostani Clio Campus egyébként már mindössze egyetlen verzióban, ötajtós karosszériával és 75 lóerős, 1,2 literes benzinmotorral kapható. A nemrégiben megújult, s friss kiadásával már itthon is kapható Twingóval közös gyártósoron, Szlovéniában összeszerelt, második generációs Cliót jelentő Campus utolsó modellévére és a típus méltó búcsúztatására még egy Bye Bye névre hallgató búcsúszériát is piacra dobnak belőle. Az sorozat elnevezése nem új, 1996-ban már a Clio első generációjánál is felbukkant.
A 8000 példányos Bye Bye Franciaországban 7 990 eurós listaárral és a szériához amúgy nem elérhető extrákkal, elektromos külső tükrökkel és fedélzeti számítógéppel lép piacra, árkedvezménye állítólag 36 százalékosnak kalkulált. Utóbbi hazai színre lépéséről egyelőre nincs hír, de az biztos, hogy a Clio Campus listaára épp most csökkent 5,69 százalékkal, továbbá a decemberben meghirdetett kedvezmények is élnek rá. Így 2,5 millió forintért már klímával megkapható, Renault Crédit finanszírozással pedig utóbbi nélkül 2 190 000 forintért is elérhető.
Kár hogy nyugdíjba küldik a jelenlegi paletta legkiforottabb modelljét.