Itt a legdögösebb német kompakt
Hivatalos képeken az Opel Astra GTC
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre magasabbra helyezi a lécet az Opel az új Astrával kapcsolatban. Az ötajtós után megjelenő Sports Tourer kombi kategóriájának egyik legszebb képviselője, és ugyanilyen pozitív fogadtatásban lehet része a háromajtós GTC-nek.
Voltaképpen örömhírről számolhatunk be: a tavalyi GTC Paris koncepcióval nem vezetett félre minket az Opel, és erre bizonyíték az immáron hivatalosan is - igaz, egyelőre csak fényképes formában - prezentált háromajtós Astra GTC. A normál ötajtós és a Sports Tourer kombi után a tervezők még izgalmasabbá tudták tenni a megjelenést, és reméljük, sokan egyetértenek velünk, amikor azt mondjuk: a GTC kívánatos jelenség.
Az élő bemutatóra majd Frankfurtban kerül sor szeptemberben, de az alapot jelentő, kivétel nélkül turbófeltöltésesekből álló motorválaszték már nem titok. A kínálatban a benzinesek vannak túlsúlyban: az 1.4 Turbo 120 és 140 lóerővel lesz választható, míg az 1.6 Turbo az ideiglenes csúcsmodell szerepkörében tetszeleg a maga 180 lóerejével, illetve 220 km/órás végsebességével. A dízelfrontot a 2.0 CDTI képviseli, hatgangos manuális váltóval, start-stop rendszerrel, és figyelemreméltó számszerű adatokkal. A 165 lovas erőforrás maximális forgatónyomatéka 380 Nm, az autó 0-100-ra 8,9 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 210 km/h, miközben átlagfogyasztása 4,9 l/100 km, és kilométerenként mindösszesen 129 gramm a szén-dioxid kibocsátása.
Gyönyörű a gép … kiváncsi vagyok a súlyából faragnak-e le egy kicsit..??