Egyelőre nem négyhengeres, de már itt a Mercedes-Benz GLS
Hivatalos: a Mercedes-Benz teljes egészében megmutatta az új GLS-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A GL ráncfelvarrása hozott új nevet, de a nagy SUV kategóriában elsőre nem lépték meg vele az extrém downsizingot. Még nem négyhengeres.
Kémfotók és kiszivárgott képek után a gyár hivatalosan is megmutatta legnagyobb új SUV-ját, a GL-t váltó GLS-t. A 2012 óta kapható, X166 gyári kódú GL ráncfelvarrása elhozta a Mercedes-Benznél használt új nevezéktan szerinti átkeresztelést, így a csillagos autók közül már csak az SLK roadster áll átnevezés előtt. A nagyméretű szabadidő-autók egyik legfényűzőbb példánya a korábbi várakozások szerint az erőben elegendő, de presztízs okokból alulméretezett négyhengeres dízelmotort is kaphatott volna. A gyakorlat azt mutatja, hogy ezt a Mercedes inkább még nem lépte meg; maradtak az eddig is használt V6-os és V8-asok, persze azért átdolgozva.
20 lóerővel erősebb lett a GLS 500 4Matic, ami 4,7 literes V8-as turbómotorjával így már 455 lóerős és 700 Nm nyomatékot teljesít. A belépő benzines szerepe a GLS 400 4Maticra hárul, amit 3,0 literes V6-os turbómotor mozgat. 333 lóerő és 480 Nm nem kevés, de a GLS 350 4Matic megegyező méretű dízelének karaktere talán jobban illik egy nagy SUV-hoz. A dízel bár a kínálat leggyengébbje 258 lóerővel, de 620 Nm nyomatéka több mint tiszteletet parancsoló. Akinek brutális erő kell, annak lesz ezután is gyári sportváltozat. A Mercedes-AMG GLS 63 4matic névre hallgató szörny 5,5 literes, V8-as turbós benzinese 585 lóerős és 760 Nm a nyomatéka.
A GLS több a GL-nél, mert benne már elérhetőek a legmodernebb vezetőtámogató asszisztensrendszerek. A GLS véd az oldalszél ellen, fékez helyettünk egy frontális ütközéskor és felkészít a becsapódásra, éberen őrködik a vezető lankadó figyelme felett. Ezenkívül sávtartó asszisztens és adaptív tempomat is kérhető bele, de rendelhető a legmodernebb teljesen LED fényszóró is. Alap a kilencfokozatú, 9G-Tronic automata váltó (az AMG-ben hétfokozatú) és elérhető a low-range terepfunkció központi differenciálzárral. A GLS bizonyos piacokon már a jövő hónaptól elérhető, de legkésőbb a jövő tavaszig másutt is kapható lesz.