Félmillió kilométer balesetmentesen, sofőrmentesen

Hiba nélkül szolgálnak a Google sofőrmentes autói

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Emberi irányítás kellett a Google autóinak ahhoz, hogy megsérüljenek. A sofőrt tehát kiválthatják, de megjavítani nem tudják.

Az nem újdonság, hogy vezető nélküli autót tervezett a Google, a cég blogjában írt közlemény azonban óriási eredmény: saját fejlesztésű szoftverek által vezérelt autóik már több mint 500 ezer kilométert tettek meg egyetlen baleset nélkül.

A Google második generációs Toyota Priusra épített önműködő járgányai videokamerák, radaros és ultrahangos érzékelők, valamint a hagyományos, ma futó autók navigációs berendezéseiből begyűjtött információk segítségével lavíroznak a többi gépkocsi között. Természetesen folyamatos kapcsolatban állnak a központi szerverekkel, s így a közlekedési dugókról is értesülnek, legnagyobb mutatványuk azonban az, hogy a már ma is alkalmazott sofőrsegédek (sávtartó elektronika, araszolófunkciós, távolságtartós tempomat) által - nevükhöz méltóan - teljesen önállóan mozognak.
A sofőrmentes autók - egyelőre - a közúti előírásoknak megfelelően azonban mégsem önállóan közlekednek, két dolgozó is ül bennük, egyikük az anyós helyén csupán a navigációt, valamint az úton lévő veszélyeket és a közlekedési lámpákat jelző számítógép-képernyőt felügyeli, míg másikuk a vezetőülésben ül a biztonság kedvéért, hogy vész esetén át tudja venni az irányítást. Érdekesség, hogy csakis ilyen esetekben, azaz emberi irányítás által okozott eddig balesetet a Google autója.
Hirdetés
Mindezek ellenére önműködő autóját még nem tartja 100 százalékosnak a Google sem, a forgalomba helyezésig megoldandó feladatok között szerepel például a jeges, havas, téli utakon haladás vagy a váratlanul felbukkanó, időszakos útfelbontások - a mostaninál gyorsabb - felismerése. Az eddigi tesztutak, azaz a nem szerény, félmillió kilométer tapasztalatai alapján a Google állítólag a közlejövőben már nem csak hivatalos tesztelőinek, hanem néhány egyéb alkalmazottjának is rendelkezésére bocsátja majd önműködő gépkocsiját, hogy ők a mindennapos munkába járásra is használhassák azt. A rosszmájúak megjegyezhetik: nyilván azért, hogy a futurisztikus autó által megspórolt energiájukat is munkavégzésre fordíthassák.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 19:03
    Permalink

    Senki nem mondja hogy ne vezessetek.

    Még..

    Egyszer eljön majd az amikor bűncselekmény lesz a vezetés..

    Most a népesség csökkentés a cél..Pár 10-100 ezer balesetes per nap mit számít a világkormánynak ?..

    Lesz ez még másképp..

    S a vonatról, buszról hogy menjek közvetlenül ahova akarok ?

    Sétálgatás nem fér az időmbe.Szállításnál, gyerekkel..?

    Azért vezetek mert kell…szívesen teszem persze.. de sokszor sok..

    Ha lehetne viszont inkább repülnék..de az még nagyon messze van…

    Az Audi TT is olyan vezetékes mint egy Prius.Az se jó ?

  • 2017.10.30. at 19:03
    Permalink

    Csatlakozom hozzád a vezetési élmény kapcsán 🙂 Aki meg nem akar vezetni az járjon vonattal vagy egyéb tömegközlekedési eszközzel, ott lehet laptopozni !

  • 2017.10.30. at 19:03
    Permalink

    Sokkal inkább azért mert full elektromos benne minden.

    Egy laptoppal a kezedben el lehet vezetni úgyhogy se a padálokhoz se a kormányhoz nem kell nyúlni.

Vélemény, hozzászólás?