Megvannak az Év Autója idei döntősei – egész jól tippeltünk
Heten, mint a döntősök: Év Autója 2012
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eddig csak tippelhettük őket, de immár véglegesek az Év Autója díj esélyesei - heten a döntőben.
Az ünnepi szezonban eljátszottunk a gondolattal: szerintünk melyik az a hét autó, amely megérdemelné, hogy az eredetileg kijelölt harmincötből bejusson a végső nagydöntőbe: most kijött a COTY zsűrijének hetese, és mindenféle szerénytelenség nélkül kijelenthetjük, szerkesztőségileg egész jól érezzük, hogy mi fán terem az Év Autója.
Hárman összesen tizennégy autót választottunk a mezőnyből, voltak átfedések, és végül úgy alakult, hogy a végső hetesből hatot eltaláltunk: a Toyota Yaris döntőbe jutását egyikünk sem várta, igaz, akkor még nem rendelkeztünk kellő tapasztalattal a harmadik generációs kisautóval - az 1.33-as, CVT-váltós Yaris tesztjével még e héten jelentkezünk.
Az esélyesek között luxus- vagy igazi nagyautó szokás szerint nem szerepel, de érdekes, hogy benzinmotor nélküli, tisztán elektromos modell sem. A zöldvonalat a hibrid DS5, illetve a konnektorból is tölthető, alapvetően elektromos, de benzinmotorjával tisztességes hatótávú Ampera képviseli, a többiek azonban hagyományos hajtásláncúak, bár a Focusból nem titkoltan érkezik majd elektromos verzió is.
Hamarosan újra nekifogunk az értékelésnek, és megpróbáljuk megálmodni, hogy a hét közül melyik lehet a befutó, és a Genfi Autószalon idejére várható eredményhirdetés után meglátjuk, melyikünk érzett rá leginkább a 2012-es Év Autójára.
Hárman összesen tizennégy autót választottunk a mezőnyből, voltak átfedések, és végül úgy alakult, hogy a végső hetesből hatot eltaláltunk: a Toyota Yaris döntőbe jutását egyikünk sem várta, igaz, akkor még nem rendelkeztünk kellő tapasztalattal a harmadik generációs kisautóval - az 1.33-as, CVT-váltós Yaris tesztjével még e héten jelentkezünk.
A hét döntős tehát: Citroën DS5, Fiat Panda, VW Up, Range Rover Evoque, Ford Focus, Toyota Yaris és Opel/Vauxhall Ampera. Főszerkesztőnk és jómagam négy-négy találatot értünk el: ő ráérzett a Focusra és bizalmat szavazott az Opel Amperának, a DS5-ben és a VW up-ban egyetértettünk, míg a Panda és az Evoque esetében Kántor kollégával gondoltuk mindketten, hogy helyük van a végső döntésnél.
Az esélyesek között luxus- vagy igazi nagyautó szokás szerint nem szerepel, de érdekes, hogy benzinmotor nélküli, tisztán elektromos modell sem. A zöldvonalat a hibrid DS5, illetve a konnektorból is tölthető, alapvetően elektromos, de benzinmotorjával tisztességes hatótávú Ampera képviseli, a többiek azonban hagyományos hajtásláncúak, bár a Focusból nem titkoltan érkezik majd elektromos verzió is.
Hamarosan újra nekifogunk az értékelésnek, és megpróbáljuk megálmodni, hogy a hét közül melyik lehet a befutó, és a Genfi Autószalon idejére várható eredményhirdetés után meglátjuk, melyikünk érzett rá leginkább a 2012-es Év Autójára.
Te aztán tényleg szarevő vagy barátom… dízelt gázosra… 🙂 GRT
Tisztelt,szerkesztők ,olvasok,mindenki!
1.3 CDTi-t lehet e gázosítani???
Infót szeretnék arról,komolyat,és hiteleset,hogy létezik,hivatalos,gázosítása a Diesel autóknak!???
Van állítolag már hazánkban is! Ki mit tud? Hol,mennyiért? Ez LPG,vagy CNG???
LPG-t hallottam,és hogy egy plusz olajadagoló,meg pár apró átalakítás a benzineshez képest,és már ok is a dolog. Meg hogy targoncákat is így csinálták.
Persze fontos lenne,hogy a gázolaj használat is megmaradhasson,,ez lehet e?
Kérdés,hol,mennyiért,ki csinálja,és lehet e részletre?
Ezekkel az üzemanyagárakkal,ez egyre aktuálisabb.
Köszönöm..Várom az infókat.
P……….
A Prius PHV hatótávja 800 km körül van a GM Volt-é meg 600 km körül. Amit te akartál mondani az az elektromos hatótáv (Prius PHV: 25 km, Volt: 64 km).
A Prius PHV magyarországi kiskereskedelmi ára még nem ismert, de szinte biztos, hogy vastagon 7 millió felett lesz (én jó esetben is 9-10 millió körülire tippelem), Viszont a Volt/Ampera ennél sokkal drágább lesz jóval 10 millió feletti ár a valószínű (11-13 között).
Ha nem Magyarországot nézzük – ami az elad’sok szempontjából amúgy is elhanyagolható piac -, hanem az egész világot, garantálom neked hogy a Prius PHV-ból többször annyit fognak eladni, mint Volt/Ampera-ból.
Ha valakinek van egy kis stílusérzéke akkor azért észreveszi,hogy messzemenően a Range Rover Evoque a legszebb autó mindközül(belülről meg mégszebb)…és müszaki szinten is nagyon korszerű motorokat kapott..!!! Szerintem abszólut nyerő ebben a kis csoportban…!!
Kedves Horatius..szerinted az ampera mennyi lesz itthon ??..mert kinn kb. 36-45000 ezer euróért lehet megvenni őket az alsó hangon is 10 millió forint,de inkább 12-14 is lehet !!!! Akkor a prius 7 millióért baráti ár,ráadásul az opel is csak max 40-60 km tesz meg tisztán elektromosan a benzinmotorja nélkül!!! …akkor miért is nagy szám??…meg ha például utánanéznél 1-2 városi terepesnek és hasonló motorral szerelt hagyományos autó fogyasztásainak pl.BMW X3 – BMW 3 szedán vagy Audi Q5 – Audi A5 Nissan Qashqai 1.6 dci – Renault Scenic 1.6dci …akkor kiderül,hogy kb. fél-egy literes többletről lehet beszélni …az azért messze van a benzin és gázolajtemetéstől…!!!…de ha például annyi hó esik mint tavaly esett akkor egy szedánnal akkor is el lehet akadni ha jó téligumik vannak rajta(akár a tesco parkolóban is)..míg a városi terepessel nem ül föl az autó alja a magas kásás hóban…!!!
Jól néz ki az az új terepjáró, de mi haszna ha csak egy benzin/gázolaj temető.
A tömegek nem csak azért vesznek autót, hogy nézegessék, hanem hogy használják. Egy terepjáró többet fogyaszt a személyautóknál, ezért gazdaságtalanabb üzemeltetni. Csak speciális használatra éri meg vásárolni, vagy az olyan gazdagoknak, akiknek nem számít a pénz.
A forma nem minden, kizárólag azzal szerintem nem tud nyerni. Fontos a műszaki tartalom is, fontosabb, mint a forma. Ha Plug-In hibrid lenne értékelhető elektromos hatótávval, akkor igen, de így nem gondolnám.
Az Opel Amperára tippelek, voksolok hiszen jelenleg egyedülállóan új technológiát tud felmutatni és jó eséllyel pályázik óriási keresletre. Így is az Opel vezeti sok helyen az eladási listákat, az év autója cím pedig javarészt reklámcélokat szolgál.
Az új Toyota Prius (Full Hibrid, Plug-In Hibrid) a 20km-es hatótávolságával elbujdokolhat az Opel Ampera mellett. Vagy fejlesztik és kap egy hasonlóan nagy 60-80km-es hatótávot vagy eladhatatlan lesz, főleg azért a magas árért, amit kérnek érte (7 millió Ft.)