Túlsúlyos az új Ford Mondeo

Hazudik a gyár: svédek mázsálták az új Ford Mondeót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Igen tekintélyes, 279 kilogrammos többletsúlyt mért a svéd Teknikens Värld magazin a Ford Mondeo esetén a gyári értékhez képest.

A frappáns méréseiről híres svéd Teknikens Värld legutóbb a jelentős, több mint 700 kilogrammos terhelhetőséget ígérő új Ford Mondeo kombiját állította mérlegre. Szegény modellt nem csak mi citáljuk tetőcsomagtartója kapcsán, ami persze nem feltétlen típusspecifikus probléma, inkább kortünet. Az viszont már semmiképp sem lehet bocsánatos, hogy a papírjai szerint 1601 kilogrammos kombi a mérlegen 1880 kilót nyomott a 70 kilós sofőrrel és teletankolt üzemanyagtartállyal.
Hirdetés

Amennyiben kihasználnánk 729 kilogrammos terhelhetőségét, akkor az autó már túllépné megengedett össztömegét, s így például egy mázsálással összekötött közúti ellenőrzésen bírságot kapna a sofőr. Persze sanszos, hogy nem jutna el odáig, a Teknikens Värld kipróbálta, amennyiben a terhelhetőségnek megfelelően megkapja (nem szerény) maximális terhelését a Mondeo, akkor bizony hátsó kerekei már beleérnek a doblemezekbe. Szintszabályzós futómű nem is kérhető hozzá, pedig ilyen terhelhetőséghez sokkal inkább az kellene, mint (az opcióként elérhető) adaptív és hangolható csillapítás.
Miként a tetőcsomagtartók nem épp praktikus kialakítása, úgy a katalógusértékekhez mért túlsúlyosság sem Ford-specifikus probléma. A Teknikens Värld tesztjén például nemrégiben a Mercedes-Benz C220 BlueTEC T-Model is 245 kilogrammos többletet mutatott, de van hazai példa is: tavasszal egy összevetésben[/url] a Totalcar is megmért négy kompakt kombit, 45-202 kilogrammos különbségeket tapasztalt a forgalmikban lévő számokhoz mérten, a legnagyobb differencia az Opel Astra esetén adódott.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 23:14
    Permalink

    Jo te nyertel.
    De sulyra neztel mar egy motoros es egy sima ullest?
    Vagy egy 4hangszoros hifi kontra egy csucskategorias 10hangszoros erositos melynyomos….(plusz kabel)
    Jah felni,gumi colonkent ott is mozognak a kilok 4kerekre.
    Felni anyaga sem mindegy…
    Es egy 1.0as motor egy 2.0as tade kozti kulondbseg?
    Es en akkor hiszek majd a katalogus adatoknak ha egyszer a reggeli kavemat Naomi Campbell hozza egyszal bugyiban
    egy csunya pizsama partis este utan…
    En amit irtam arra ertettem hogy mert en raalok egy mazsalora az nem lessz hivatalos.
    Es ok semmi konkretat nem adnak meg csak hogy ilyen-olyan veszelyes meg mutogatnak hogy 1880.

  • 2017.10.28. at 23:14
    Permalink

    Nem zárom ki, hogy a gyár esetleg kamuzhatott, de ez a videó az egyetlen bizonyíték? Annyit látunk benne, hogy egy csávó kicsit indulatosan magyaráz, odagurul egy kocsi, aztán egy kijelzőn ott az 1880-as szám. Én inkább lejáratás-szagot érzek így az év autója választás előtt.

  • 2017.10.28. at 23:14
    Permalink

    Lehet itt hivatkozni az alap széria tömegére, da kamu akkor is kamu. Ha a forgalmiban az alap súlya van, akkor a motor helyett is az alapét kéne oda írni. Jaa, azt nem szabad? Akkor ez kamu és kész.

  • 2017.10.28. at 23:14
    Permalink

    Egyebkent szerintem nem ilyen egyszeru.
    Mivel a hivatalosan mert sulyhoz itt epp nincs semmi viszonyitas,lehet hogy azt egy alap motoros
    teljesen fapaddal mertek 4ajtossal.
    Ok meg lehet hogy nagy dizelt fullosba kombikent.
    Hopp 300kg mar ugrott is.
    730kg max terheles nem kicsi,az biztos jo?kb 500-600kg a normalis.
    Es azt hogy beleert a dobba azt ketlem.az en MK2essemmel osszehordtam egy garazst futo nelkul 5ajtos volt.
    A 6mazsaval meg egesz jol elvolt,de 10nel mar koppon volt nagyon.

  • 2017.10.28. at 23:14
    Permalink

    Eddig csak a fogyasztással kapcsolatban nyomatta mindenki a hazugságokat, úgy látszik most a súllyal játsszák el ugyanezt. Bár a gyári fogyasztási adatok is tarthatóak laboratóriumi körülmények között (talán), lehet, hogy a súlyméréssel is ez a helyzet. Talán a mérés előtt lekapták a kerekeket, az ajtókat, meg kivették az üléseket… Tiszta gáz.

Vélemény, hozzászólás?