1000 lóerős Corvette a Hennessey-től

Hatszáztól ezer lóerőig kínálnak kúrát a Corvette-hez

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A vadonatúj Chevrolet Corvette C7 Stingray még meg sem érkezett az amerikai kereskedésekbe, máris kapott egy brutális tuningot a Hennessey-től.


Már most, azaz a legfrissebb Corvette indulásakor akkora pumpát kapott az élő legenda motorja, hogy a később érkező gyári Z06 és ZR1 versenyautók tervezői gondban lesznek, ha le akarják pipálni. A Hennessey a tőle megszokott módon nem egyszerre sokkol ezer lóerővel, hanem különböző teljesítménynövelő-csomagokat kínálva a kisebb pénztárcájúaknak is ad néhány plusz lóerőt.
A C7-es 6,2 literes V8-asa alapból 455 lóerős, amelyet az Eaton TVS2300 kompresszora és a Hennessey beavatkozása 150 lóerő plusszal izmosít. Ezekre három év, illetve 36 ezer mérföld garanciát vállal az amerikai tuner. A komolyabb kocsikba a cég HPE kovácsoltvas motorja kerülhet dupla csapágyas turbóval, egyedi vezérműtengellyel és vezérléssel, kovácsolt dugattyúkkal, köztes töltőlevegő-hűtővel, megerősített blokkal akár 1014 lóerővel. A combosabb beavatkozásokra egy évig, vagy 12 ezer mérföldre vállal garanciát a Hennessey Performance.
A 12 495 dollárért (2,8 millió forintért) kínált HPE600 Supercharged tuninggal 6300-as percenkénti fordulaton 605 lóerőt ad le a motor, a HPE700-as tuninggal 18 450 dollárért (4,1 millió forintért) 710 lóerős, HPE800 Twin-Turbo ikerturbóval már több mint 800 lovas a V8-as (utóbbi lépcsőnek 54 950 dollár az ára, azaz átszámítva 12,3 millió forint). A legerősebb HPE1000 Twin-Turbo változat ezertizennégy lóerejét már egy másik Corvette áráért kínálja a Hennessey, a beavatkozás 67 950 dollárt, azaz átszámítva 15,2 millió forintot kóstál.
Hirdetés

A Corvette alapára Amerikában 51 ezer dollár, azaz 11,5 millió forint. Az 1014 lovas változat, a maga 27 milliójával aprópénz a hasonló teljesítményű 3-400 millió forintos Bugattikhoz, Koenigseggekhez, Paganikhoz viszonyítva. Részletes menetdinamikai adatokat még nem közölt az átalakító, de a HPE700-as C6 Grand Sport álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 3,3 másodperc alatt gyorsul, 200-ra 10,7 másodperc alatt ér. Az új C7-es ennél pedig csak gyorsabb lehet...
Az aerodinamikát szénszálas első szpojler, küszöbtoldatok, hátul diffúzor és szárny javítja. A felni tízküllős saját gyártmány, amelyre Michelin Pilot Sport papucsokat húznak. A gyári futómű helyett a Penske állítható szettjét kínálja felárért a Hennessey, ahogy a karbon-kerámia fékek, az egyedi belső tér és az ötpontos biztonsági övek is opcionálisak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?