Lebukott az új Mini
Háromhengeres motorokkal jön a harmadik Mini
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Álca nélkül fotózták le a harmadik generációs Minit, kiderült az is, milyen technikával jön. Premier november 18-án.
Hamarosan, úgy másfél hónap múlva debütál a harmadik generációs Mini, s a britek/németek elárulták, milyen technika lapul a lemezek alatt. A legfontosabb, hogy a 4 hengeres, 1.6-os benzinmotoroknak leáldozott, s a jövőben 3 hengeres 1.5-ösökből, illetve 4 hengeres 2 literesekből áll a kínálat. Nyilván turbóval, közvetlen befecskendezéssel és stop-start rendszerrel. A 3 hengeressel kapcsolatban 136 lóerőt és már percenkénti 1250-es fordulattól 220, túltöltéssel pár mp erejéig 230 Nm-es nyomatékot jövendöl a sajtóanyag, míg a 2 literes a számos BMW-ben is használt új motor egy 192 lovas változataként hajtja majd a Cooper S-t. A csúcs John Cooper Works pedig tuti még izmosabb lesz.
Dízelfronton kizárólag 3 hengeres 1.5-ösökre érdemes számítani, az alap 116 lóerőt és 270 Nm-t ad. Meg az elődhöz képest 7%-os fogyasztásmérséklést. A manuális és az automata váltók is friss fejlesztésűek, akárcsak az UKL1-es platform - erre épül a jövőben egy rakás - front- vagy összkerékhajtású - BMW és Mini is. Új a kormány, új az opciósan állítható lengéscsillapítású futómű sportos és komfortos beállítással, minden új. Jó hír az esetleg elgázolt gyalogosoknak, hogy az aktív motorháztető 19 és 55 km/óra között ütközés esetén automatikusan feljebb emelkedik, s így védi őket a blokktól. Kötelező kör, hogy nagyszilárdságú acél felhasználásával a méretnövekedés ellenére is csökken a kocsi súlya.
Már megint a 3 henger? Éljen a Dutz traktor!!! Ez is úgy fog remegni mint a vw polo 3 hengerese.Borzalmas hangja van a 3 hengeres dízeleknek. A teljesítményüket se mondanám nyomatékosnak. De azért régen volt ennek az úgynevezett újabb generációs mininek jó motorja is az 1.6-os cooper S 170lóval kompresszorral.
Hát igen, de Minit eddig is csak divatból vettek, oda meg mindegy milyen motorpalettával jön.
1250-től nyomatékcsúcs…. az egy 3 hengeresnél kb a hideg alapjárat… 4000 fölött meg már nincs turbónyomás, tehát búcsú a nyomatéktől, és kínlódva pörög csak el 6000-6500-ig, micsoda sportos, virgonc motor lesz, mint a BMW 114i, az is olyan sportos, pörgős mint egy régi ikarusz…. lesz egy szép 4 literes gyári vegyes fogyasztása, közben a valós értékek meg 7 körül fognak alakulni… mint ahogy az összes mai alapjáratra turbósított gépnél.