Újabb részletek a Renault és a Caterham közös gyermekéről
Három év múlva piacon a Renault új sportkocsija, az Alpine
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Caterham közreműködésével a Renault által 2015-ben újjáélesztendő Alpine híre nem újdonság, az autóról azonban friss részletek is vannak már.
Sem az nem újdonság, hogy a Renault ismét előhúzza az Alpine márkanevet, sem az, hogy a Caterham fogja gyártani a legendás Alpine új sportautóit, de még a 2015-ös piacra lépés sem friss hír, ám vannak bőven részletek, melyek csak most láttak napvilágot.
Ilyen például, hogy 2015 végén lép majd csak piacra az újdonság, mely igazi sportkocsinak ígérkezik, ám a biztonság kedvéért Stephen Norman, a Renault marketingért felelős elnöke nemrég megjegyezte róla, hogy nem lesz keményebb, mint a Mazda MX-5. Majd hozzátette még: könnyű lesz és formájával mindentől különböző, egyszerre fogja kifejezni francia identitását, és technikai újításait is hangsúlyozza majd. Norman továbbá azt is megjegyezte, a Renault tudja, hogy milyen az Alpine-vásárló: francia, vagy a franciákat kedvelő.
A marketingmaszlagon túl azért vannak egyéb információk is: a könnyű sportkocsiba az eddig hallott 2,0 literes, 250 lóerős turbómotor mellett a Clio RS-ből való 1,6 literes turbómotor is várható közvetlen befecskendezéssel és 200 lóerővel, valamint a Mégane RS 2,0 literes, 265 lóerőse is bekerülhet az Alpine-ba. Noha érkezése még messze van, árát már most saccolni lehet, angol források az Audi TT és a Porsche Boxster vetélytársának szánt sportkocsi alapárát 60 ezer euróra, sőt, inkább az alattinak saccolják. Utóbbi mai árfolyamon több mint 17,5 millió forint. Szerintünk jelentősen olcsóbb kell legyen, hiszen konkurensei is alacsonyabb árról startolnak, a Renault Alpine pedig vélhetően még az alá is kell menjen a sikerért.
A Clio Rs kapcsán azt olvastam hogy a Juke felerősített motorját kapja majd meg 200 Le teljesítménnyel és csak dupla-kuplungos automatával (kézi váltóról nem írnak)! A 2.0 dci ből volt mindhárom szint, de most már csak a 175 Le-t lehet kapni az Espace-hez. Az elektromos verziónak Nyugat Európában talán lenne felvevő piaca, de itt nálunk tuti nem!
Ez is ugyanaz a Renault motor. Tudomásom szerint egyedül a Nissan 2 literes (1995ccm3) az aminek az alapja(blokkja) Nissan diesel, de ez is már Renault (hengerfej) átalakított. 150, 175le-sek, de lehet hogy 130 körüli is volt butítva az Espace-ben.
Szóval valószínű az összes már Renault fejlesztés.
2 literes dízeltől felfelé a Mercedes korszerűbbet, jobbat, de legalábbis az EURO6-nak megfelelőt csinál.
A Nissan Nuke 1.6turbo (1616ccm körül) 188-le-se is sokkal kisebb nyomatékot tud alacsony fordulatszámtartományban mint a Mercedes 1.8-asa régen kompressor, most turbosa, és ez kevesebbet is eszik mint a Renault-é, ezért valószínű ez kerülhet az Infiniti-be.
Kérdés hogy milyen motort kap a Clio RS? Ha a Juke motor erősebb változatát, még lehet nyerő az Alpine-ba is.
Az elektromos meg szerintem egyenlőre csak minimális mennyiségben eladható lenne, ha egyáltalán kell valakinek.
Konkrétan az Ifiniti-ben futó 3.0 v6 dci-re gondoltam. Ha jól emlékszem az úgy 235-240 Le között van, ami azért elég combos! Sajnos itt Európában pedig a traktormotornak van most igazán keletje a nagyobb kategóriákban, legalábbis az eladások azt mutatják. Bár szerintem a legjobb az lenne, hogyha a hagyományos belsőégésűek mellett kihoznának egy tisztán elektromos verziót is!
Remélem hogy ez a traktormotor nagyon hamar átalakul vagy kikopik, mert fogyasztásban sem valami nyerő fejlesztés ha a dízel v6-ról beszélsz, bár a 2 literes sem az igazi.
Én inkább mercedes nagyobb dízelt tudok elképzelni esetleg a 2,1 literes 210 Le körül, esetleg 3 literes vagy majd valami közös fejlesztés.
Másik portálon a v6-ot is megemlítették a kínálat részeként. Meg aztán jó esélye van szerintem még annak is hogy vmi combos traktormotort is beletesznek majd, hogy jobban vegyék!
Jó hogy először 3.5-ös V6-tal hozták volna ki..:/