A megszokott Volvo-dizájn, hatalmas tengelytávval - az EX90 pontos adatai még nem ismertek, de az biztos, hogy az EX90 az XC90-hez hasonlóan hatalmas lesz
A Volvo nem elsődlegesen a zéró emissziót hirdeti legújabb, tisztán elektromos modellje, az EX90 kapcsán, hanem a márka védjegyévé vált, egész eddigi történelmét végigkísérő biztonságot. A helytakarékos, tisztán elektromos hajtáslánccal az EX90 még a Volvók körében is minden idők legbiztonságosabbja. Az XC40 és a C40 után a márka harmadik tisztán elektromos modelljeként érkező óriás SUV a márka történetében új fejezetet nyit, így Jim Rowan, a Volvo elnöke nem csak az EX90-est, hanem a Volvók új világát is bejelentette ma; a márka 2030-tól csakis elektromos autókat fog kínálni, 2040-től pedig karbonsemleges lesz.
Természetesen látványos LED fényszórókat kapott, borítékolhatóan remek adaptív távfénnyel
Az új csúcs SUV, azaz a tisztán elektromos EX90 hét személynek ígér kényelmes ülőhelyet, valamint bruttó 111 (nettó 107) kWh kapacitású akkumulátorával WLTP ciklus szerinti 600 kilométeres hatótávot, továbbá az 517 lóerős, 910 Nm nyomatékú, első-hátsó villanymotoros, azaz állandó összkerékhajtású csúcsverzióval 4,9 másodperces 100-as sprintet. Hogy mennyi lesz a végsebessége? Volvóról van szó, így 180 km/óra.
A szélvédő tetejéhez rakott Lidar-szenzorral valós idejű, 360 fokos képet kap a sofőr és az autó is a környezetről
A minden eddiginél jobb biztonsági jellemzőkhöz nem csak az segíti, hogy a helytakarékos elektromos hajtáslánccal a karosszéria végeihez kerülhettek a kerekek, így óriási a tengelytáv, hanem az a szenzorrendszer, az autót övező védőpajzs is, amit kapott. A szélvédő tetejéhez telepített Lidar rendszer autópályás tempónál és sötétben is 250 méternyire lát előre, az EX90-est összesen 16 szenzor, 8 kamera és 5 radar is szolgálja, amivel kettes szintű önvezetésre képes, de ez az első Volvo, ami valójában már teljes önvezetésre is képes lenne, számítógépeit az Nvidiával közösen fejlesztették. Amíg van sofőr, természetesen figyeli annak éberségét, egészségi állapotát. Szükség esetén figyelmezteti vezetőjét – kezdetben diszkréten, ám ha ez hatástalan, erélyesebb hangnemre vált. Ha pedig bekövetkezik, amire senki nem számít, és a vezető elalszik vagy rosszul lesz a volánnál, a Volvo EX90 biztonságosan megáll, és segítséget hív. A márka számításai szerint az EX90 tudása 20 százalékkal csökkenti a halálos és súlyos balesetek bekövetkezésének arányát.
Hatalmas középső kijelzőt kap, 5G online kapcsolattal és integrált Google rendszerrel
A Volvótól megszokott skandináv, funkcionalista beltérben a nagy felbontású, 15 colos érintőképernyőn a Google rendszere 5G kapcsolattal fut, a C40-nél megszokott módon teljesen dinamikus, online navigációval. Természetesen az online szoftverfrissítés lehetősége is megvan, sőt ez az első Volvo, amit a kétirányú töltés lehetőségével is felszerelnek. Tehát azon túl, hogy villámtöltéssel hatalmas kapacitású akkumulátora is fél óra alatt 10-ről 80%-ra tölthető, abból is kivehető áram, ami kempingezéskor vagy áramszünet esetén egyaránt jól jöhet. Az EX90 gyártása jövőre indul az Egyesült Államokban, majd ehhez társul majd még a kínai termelés, de ezen ne is lepődjünk meg a Geely által birtokolt márka esetén.
Guruló nappali és guruló számítógép is egyben az EX90