Genfben mutatkozott be az elektromos üzemű Volkswagen Bulli
Nem valószínű, hogy az esetleges szériaváltozat is 3+3 üléses, azaz inkább dupla üléspados lenne, de rétegmodell lévén minden megoldás elképzelhető
A Volkswagen Transporter - becenevén Bulli - az autótörténelem része, és manapság egyre nagyobb divat a régi idők kedvenc típusait piacra dobni, persze modern tartalommal, de jó adag nosztalgikus töltettel. A németek néhány éve a Microbus nevű tanulmánnyal vázolták, milyen is lehetne a 21. századi igényeknek megfelelő Transporter, ám a projektből nem lett semmi - egészen az idei
Genfi Autószalonig. Svájcban azonban nem a Microbus, hanem a kisebb, inkább az egyterűekre jellemző formával aratott óriási sikert a villanyüzemű Bulli, amely hatalmas VW emblémájával, kétszínű fényezésével és különleges belső kialakításával szinte mindenkit levett a lábáról. Úgy tudni, gazdaságilag nem sok értelme lenne a szériaváltozatnak, hiszen a Volkswagen palettája igencsak széles, ettől függetlenül Walter de Silva, a márkacsoport vezető formatervezője szerint a Bulli az arculatépítésben bizony jeleskedhetne, és ez legalább olyan fontos, mint az eladhatóság, hiszen szoros az összefüggés. És ugye, hol van az előírva, hogy a Bulli nem lehetne slágermodell, amiért kettes sorokban állnak a vevők.
Nincsenek tolóajtók, mint a régi Transporteren, de a forma, a kettős fényezés és a jelképpé lett hatalmas embléma igazi retró-bombaként robbanhat
Konkrét információk még nincsenek, de az új Beetle műszaki alapjain megvalósulhatna a Bulli, és erre utalnak azok a pletykák, amelyek mexikói (Puebla) gyártást jósolnak 2014-re - éppen ott, ahol Beetle összeszerelést is végeznek. A tisztán elektromos hajtás minden bizonnyal álomszerű, de a Volkswagennek remek feltöltéses benzinmotorjai vannak, amelyekkel a Bulli mozgatása nem lenne probléma, és hibrid hajtáslánc is könnyen elképzelhető.