Már a Dacia Logan sem üvöltően olcsó autó

Gyári fotókon az új Dacia Logan és Sandero

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bő egy hét múlva a Párizsi Autószalonon - 8 évvel az első után - bemutatkozik a Dacia Logan minőségi ugrást hozó második generációja, s vele együtt ötajtósa, a Sandero is.


Pontosan 8 évvel ezelőtt, 2004 szeptemberében debütált a Renault által újjáélesztett Dacia első újkori modellje, a Logan, melyet eredetileg 5000 eurós modellnek terveztek, de valójában sosem lett az. Sikere azonban megkérdőjelezhetetlen, a Logan Dacia emblémával 1,1, Renault-ként 1 millió példányban kelt el világszerte. Váratlanul nagy siker lett Nyugat-Európában, nálunk azonban sajnos kevesen fogadták el.

A márka renoméja tekintetében és minőség terén is komoly előrelépést jelentett a 2010-ben érkezett Duster szabadidő-autó, s az idén piacra dobott Lodgy is. Mindkettő jellemzője, hogy debütálásukkor csak hosszú várólistára iratkozhattak fel a vásárlók. A Dacia ezen modellekkel is megmaradt egyszerű, a józan autóvásárlóknak szóló modellnek, de már nem annyira üvöltően olcsó hatású, mint az első Logan vagy az abból alakított Sandero. Utóbbiak idén kifutnak, s jönnek utódaik, melyekről részletes gyári anyagot csak jövő héten várhatunk, ám jó néhány fotó már most elkezdte körbejárni az internetet, állítólag a francia L'Automobile lap indította útjára a "kiszivárgott" képeket.
Hirdetés

Igényesebb, a Lodgy vonalait folytató karosszériákat láthatunk, szintén az egyterű Daciából ismerős, akár érintőképernyős navigációs műszerfalat köszönthetünk a négyajtós Loganban és az ötajtós Sanderóban. Kombi állítólag nem lesz, az imádni való, hétülésesként is kiváló Logan MCV helyét a Lodgy és a Dokker kisegyterű veszi át a kínálatban.
A legújabb Daciák motorpalettája még csak tippelhető: 1,2 (75 LE), 1,6 MPI (85 LE) szívó és 1.2 TCE (115 LE) turbós benzines, valamint az 1.5 dCi turbódízel 75 és 90 lóerős variánsa esélyes. A váltók minden bizonnyal 5 fokozatú kézik lesznek, de állítólag végre megszülethet az első automataváltós Dacia is. Várjuk, s amint új információk látnak napvilágot, azonnal igyekszünk azokat közzétenni!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 14:18
    Permalink

    Nem kell mindig mérnöki ésszel gondolkozni ahhoz , hogy a mai ” költségcsökkentéses ” tendenciák alapján kimondjuk őszintén , ezek a környezet barát , kicsi , turbós motorok gyorsan eldobhatók lesznek, úgy 8-10 év vagy kettöszázezer futott km után . Nem lesz felújítás , mert nem éri meg . Vegye mindenki az újat , vagy járjon biciklivel .

  • 2017.10.30. at 14:18
    Permalink

    Nem vagyok mérnők így nem tudok kongruens választ adni a kérdésedre! De ha abból indulunk ki hogy a dízeleknél bevált a leméretezés, akkor beválhat itt is. Régen egy oktavia méretű autó esetében 2.5 szívó dízel volt az átlag, most pedig…

  • 2017.10.30. at 14:18
    Permalink

    Igazad lehet, de kíváncsi lennék, hogy egy nagyobb méretű, súlyú (1300, 1500 kg) autóban meddig fog tartani egy kisköbcentis turbómotor. Pl Skoda Octávia 1.2-es motorral. Vagy most jön rAPID SZINTÉN 1.2 turbós meg turbó nélküli motorokkal. Nekem nincs ilyen tapasztalatom, de mondja már meg valaki, egy Octávia 1.2-ese elgurul-e 300 000 ezret bontás nélkül?

  • 2017.10.30. at 14:18
    Permalink

    A magad módján igazad van, viszont a szívó motorok hosszú távon nem tudják hozni az emissziós normákat -amiknek muszály megfelelni- . Ezen olcsó autókban a dízelmotorok is mind turbósak, nem pedig régi szívók. Vajon miért? Ugyanez a trend valósul majd meg a Daciánál is, lásd a tökéletes példát ami a Skoda (Volkswagen olcsó-márkája). Ha pedig még olcsóbb autót akarsz venni, arra a csóró piacokra ott lesz a Lada a régi “levetett” technikával.

  • 2017.10.30. at 14:18
    Permalink

    A fejlődő országokban és a csóró piacokon -magyar is- valószínűleg még igen maradnak a szívók egy ideig, amíg fel nem futtatják a turbómotorok gyártását. Később viszont itt is teljesen kifognak kopni a szívók a kínálatból.

  • 2017.10.30. at 14:18
    Permalink

    Mi a frásznak kell egy viszonylag olcsó autóba benzines turbó motor. Köztudott, hogy a turbó az egyik legérzékenyebb alkatrész. Aki ilyen autót vesz nem akar még arra is költeni. Az 1.4-es szívó benzines tökéletes lenne mindegyikbe.

  • 2017.10.30. at 14:18
    Permalink

    A motorválasztékot illetően valahol úgy olvastam hogy a szívóbenzineseket véglegesen száműzik! Helyettük ezek lesznek:
    Tce 90
    Tce100
    Tce115
    A dízel front vváltozatlan marad, tehát dci 75, dci 90, és dci 110 .
    Bár valószínűleg csak az első és az utolsó jön majd, mivel a Tce 100-ast a Tce 90-es váltja le, tehát az már egy szintén kifutó motor. Az új blokkok gyártási költségeit pedig csak úgy tudják alacsonyan tartani hogyha felfutattják a termelést, tehát a dci mintájára a konszern összes márkája megfogja kapni az újgenerációs Tce blokkokat!!!

Vélemény, hozzászólás?