Itt az új Skoda, lehet-e belőle taxi?

Gyári fotókon a kész Skoda Rapid

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már nem kérdés: négy helyett ötajtós a Skoda Rapid. Az viszont még nem biztos, hogy budapesti taxi lehet-e belőle, tengelytávját ugyanis egyelőre titok övezi.

Miután megjelent a SEAT Toledo, ismét józan lejtőshátú, a Skoda Rapiddal egyező alapokra épülő negyedik generációja, gyakorlatilag indítható volt a visszaszámlálás a cseh márka új, a Fabia és az Octavia közé pozicionált, eddig csak találgatott ajtószámú, már több kémfotón látott, de gyártója által még csak rajzokon megmutatott újdonságának gyári bemutatkozásáig.
A tavaly Frankfurtban, Mission L koncepcióként látott Rapidról most végre megtudhattuk, hogy ötajtós, azaz lejtős hátsó ablaka is nyílik, és nem szerény, 500 literes csomagteret tesz elérhetővé.
A Rapid alapját a Volkswagen Polo (a Fabiáénál eleve 2 cm-rel hosszabb tengelytávú padlólemeze) adja. Hogy lehet-e budapesti taxi a Rapidból azt tengelytávja dönti majd el, hiszen amúgy a 4,48 méter hosszú, 1,7 méter széles lejtőshátú ígéretes alternatíva a jövő évtől bevezetni tervezett rendelet alapján kiszoruló Octavia I-ek helyére. Persze nyilván nem 2 millió forintért, hanem annak közel duplájáért adják majd - Németországban állítólag 14 ezer eurós alapárat terveznek. Bár gyári információ egyelőre még nincs a Skoda - elsőként MQB padlólemezre épülő - újdonságának tengelytávjáról, az a gyártó által egyelőre meg nem erősített információk szerint éppen teljesíti majd a BKK által előírtat, 2552 mm lehet.
Hirdetés
A végleges információ szeptember végén, a Párizsi Autószalonon debütáláskor érkezhet meg, maga a Rapid a hazai piacra pedig nem sokkal utána. A Skoda elnöke Winfried Vahland szerint a modell új minőségi szintet jelent majd a kompakt modellek sorában, "A Skoda Rapid elegáns tágas, ugyanakkor egy átlagos családnak is megengedhető lesz, józan megoldásokkal, élvonalbeli technológiákkal és takarékos üzemmel". Hogy konkrétan mit jelent a takarékos üzem, arról egyelőre ugyanúgy nincs információ, mint az állítólag öt benzinest és két turbódízelt soroló motorpaletta részleteiről. Vélhetően lesz még módunk részleteket megtudni és olvasóinkkal megosztani a szeptemberi debütálásig.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 21:19
    Permalink

    Szerintem egész pofásra sikeredet, és öt ajtóval kifejezetten praktikusnak ígérkezik. Remélem a műszaki tartalom, különösen a megbízhatóság is legalább annyira nívós. Akkor talán pár év múlva használtan én is megfontolok egy ilyet családi autónak.

Vélemény, hozzászólás?