Elengedi az üzemanyagcellát a Mercedes
GLC F-CELL lesz, több hidrogén Merci viszont nem valószínű
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Míg az akkumulátorok előállítási költsége csökken, az üzemanyagcelláké szinten maradt. Ezért döntött a Daimler is a villanyra váltás mellett.
Visszafogja hidrogén-üzemanyagcella fejlesztéseit a Daimler. Elmondásuk szerint inkább a teljesen elektromos és konnektoros hibrid technológiákra fókuszálnak, mivel szerintük ezek lehetnek a jövő alternatív technológiáinak kulcsszereplői. Persze a már megkezdett projekteket befejezik, így a várhatóan 2017 végén, 2018 elején érkező üzemanyagcellás GLC SUV még elkészül, ám a továbbiakban csak nagyon visszafogott, flottaautós szerepet szánnak a technológiának.
Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója egy stuttgarti autóipari kongresszuson nyilatkozott: "Az üzemanyagcellás autók többé nem játszanak központi szerepet a cég életében. A Daimler továbbra is világelső üzemanyagcellás technológiájával, ám észre kell venni, hogy az akkumulátoros-elektromos rendszerekkel szembeni előnye csökken." Sőt, hamarosan átfordul, hiszen az olyan előnyök, mint a villanyautókhoz képest nagyobb hatótáv és rövidebb töltési idő lassacskán eltűnnek a mind nagyobb hatótávú modellek és a mind nagyobb teljesítményű gyorstöltők megállíthatatlan és rohamos érkezesével.
A döntés hátterében áll az is, hogy míg az akkumulátorok előállítási költsége folyamatosan csökken, addig az üzemanyagcellák előállítása továbbra is drága folyamat, ahogy egyébként a hidrogéné is. Ráadásul a töltőpontok infrastruktúrája enyhén szólva is hagy kivetni valót maga után. A hidrogén- és üzemanyagcella-ipar hívői lassan tényleg egyedül maradnak, legalábbis egy komoly szereplővel máris kevesebben vannak. A következő kérdés, hogy a Toyota és a Honda mikor hagy fel a technológia kergetésével.
[i]“Míg az akkumulátorok előállítási költsége csökken, az üzemanyagcelláké szinten maradt. Ezért döntött a Daimler is a villanyra váltás mellett.”[/i]
Az üzemanyagcellák előállítási költsége sem marad szinten úgyhogy ezért biztosan nem dönthetett a Daimler a hidrogénes hülyeség feladásáról.
[i]“A Daimler továbbra is világelső üzemanyagcellás technológiájával, ám észre kell venni, hogy az akkumulátoros-elektromos rendszerekkel szembeni előnye csökken.”[/i]
Világelső? Mivel, a semmivel? 🙂
“A döntés hátterében áll az is, hogy míg az akkumulátorok előállítási költsége folyamatosan csökken, addig az üzemanyagcellák előállítása továbbra is drága folyamat, ahogy egyébként a hidrogéné is. Ráadásul a töltőpontok infrastruktúrája enyhén szólva is hagy kivetni valót maga után.”
Ez tökéletes példája az idiotizmusnak. 51 évnyi (!!!) disznóként jégen történő szenvedés és elképesztő mennyiségű hazudozás és néphülyítés után jutottak el odáig, hogy végre beismerjék betonhülyét csináltak magukból. Persze most sem a lényeget mondták indoknak, hanem az üzemanyagcellára fogták az egészet ami pedig csak egy dolog a hidrogénes baromság rengeteg vérző sebe közül.
“Az áttételesen hidrogén hajtású autóknak a kevés töltőállomás adta kihívásokkal is szembe kell nézniük, ráadásul előállításuk is lassacskán drágább mára, mint a tisztán elektromos, akkumulátoros autóké”
Ez egetverően nagy hülyeség. Nem lassacskán drágább mára, hanem mindig is sokszorosába került!