Alfa Romeo 4C. Kéne
Genfben leleplezve: Alfa Romeo 4C
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Genfben bemutatkozott a sorozatgyártásra kész 4C, az Alfa Romeo legújabb reménysugara szuperkönnyű kasztnival, 240 lóerős középmotorral és jó drágán jön.
Annyi ízelítő és pletyka után a Genfi Autószalonon végre bemutatkozott az Alfa Romeo 4C - kész, létezik, szeptembertől forgalmazzák és szenzációsnak ígérkezik. Üröm az örömben, hogy baromi drága lesz, de az egyelőre csak a Launch Edition limitált széria esetében ismert 60 ezer dolláros, közel 14 millió forintos árért egészen különleges kis sportkocsival villoghat majd a kedves vevő. (Szintén 60 ezres, de 60 ezer eurós árról is hallani, ami még több, 18 millió forint, de végül is mindegy...) A piaci start előtt tisztelgő különkiadás Carrara fehér vagy Alfa vörös fényezésű szénszálas aeroelemekkel - Észak-Amerika 500-at, Afrika, Európa és a Közel-Kelet együtt 400-at, a "resztli" meg 100-at kap belőle.
A dollárban megadott ár és a Launch Edition észak-amerikai targetálása finoman jelzi, hogy az Alfa Romeo ezzel a lendülettel, a 4C-vel tér vissza az USA-ba, a legzsírosabb piacra. De most már jöjjenek a hivatalos és végleges tények és adatok - a formára, a dizájnra kár is külön kitérni, tessék csak megnézni a képeket, s ne a csajokra fókuszálni. Tehát a cuore sportivo, a (közép)motor 1750 köbcentis, 4 hengeres turbó 240 lóerővel és (1700-as percenkénti fordulattól) 350 Nm-es nyomatékkal. Közvetlen befecskendezéses, szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérléses, turbólyuk-kiküszöbölő öblítésszabályozós, alumínium blokkos.
A Maserati modenai üzemében készülő kétüléses, hátsókerekes, sperrdiffis, TCT 6 fokozatú dupla kuplungos, kézzel a kormányról kapcsolható automata váltóval szerelt 4C kupé a 100 km/órás tempót alig 4,5 mp alatt éri el, ami azért már eléggé rendben van, s nem kis részben a csupán 895 kg-os üres tömegnek köszönhető. Az Alfa mérnökei szénszálas anyagok és alumínium használatával tartották ilyen alacsonyan a súlyt, és hát a 4C nagyon pici, csak 4 méter hosszú és 118 centi magas. A mindössze 2,38 méteres tengelytávolság virgonc viselkedésre enged következtetni, bár a 2 méteres (!) szélesség az ugyancsak nem szerény nyomtávokkal biztos garantálja azt a stabilitást, ami nélkül például az amerikaiaknak tuti nem lehetne eladni az autót. De érdemes egy pillantást vetni a diffúzorra is, mármint a látható részére - na ez nem holmi álságos dísz, az ziher.
Végsebesség? "Természetesen" 250 km/h. A fék Brembo elöl-hátul hűtött tárcsákkal, elöl 4 dugattyús nyereggel. A súlyelosztás 40:60 arányú. A DNA programkapcsoló a három szokott (dinamikus, normál és négyévszakos) álláson kívül egy negyediket, Race versenyüzemmódot is kínál. A felfüggesztés elöl kettős keresztlengőkaros, hátul MacPherson rugóstagos - reméljük, nagyon reméljük, hogy egyszer ki is próbálhatjuk ezt a majdnem Ferrarit, ezt a Porsche-konkurenst, a legfeljebb az első lámpája miatt kritizálható csodás kis 4C-t.