330 km/óra felett a széttuningolt M3-as
G-Power BMW M3: 330 km/h felett
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az olaszországi Nardo körpályán bizonyította brutális erejét és sebességét a BMW-átirat.
Az átépítés kiindulópontja a G-Power SK II “Sporty Drive” kompresszor-rendszer, mellyel mintegy 120 lóerővel, 570-re emelték a motor teljesítményét. A feltöltött motor kihasználhatóságához természtesen a karosszériát, a fékeket és a futóművet sem hagyhatták érintetlenül. Az aktív G-Power GM3 RS futómű végére G-Power Silverstone felniket szereltek ultranagy teljesítményű Michelin Pilot Super Sport gumikkal, a karosszériát pedig komplett aerodinamikai csomaggal szerelték fel. Az autó megállításához előre 396 mm, hátulra 380 mm átmérőjű féktárcsákat szereltek hat- illetve négydugattyús féknyergekkel: a rendszer 1 g-nél nagyobb lassulásra képes kényszeríteni az autót. A tárcsák igény szerint kerámiából is megrendelhetők, utóbbiak 50 százalékkal könnyebbek, mint az alapból beszerelt acél alkatrészek.
Az autót maga Christian Stöber, a G-Power alelnöke és technikai igazgatója vitte a cég telephelyéről Nardóba és vissza, s később élete legjobb üzleti útjaként értékelte a túrát.
Olaszországban természetesen nem tétlenkedett az M3 G-Power SK II, mozgását folyamatosan mérőberendezések kísérték figyelemmel. Álló helyzetből 4,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót és 12,9 másodperc alatt a 200 km/h-t. Ugyanakkor a németek végsebességére voltak igazán kíváncsik, és az autó bizonyította rátermettségét: 333,29 km/h-t értek el vele, de úgy számolják, hogy hosszabb végáttétellel akár a 340 is meglehetett volna.
A próbáról videófelvétel is készült, dőljenek hátra, markolják meg a karfát, s élvezzék ahogy a G-Power 330 felett száguld a körpályán: