Spórolást hoz az Opel Meriva frissítése
Friss arcot és csokornyi újítást kap az Opel Meriva
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kereken 10 éve érkezett a Corsa alapú Meriva egyterű, idén pedig már az öngyilkos ajtós második generáció is 3 éves. Az is megújul hát, kívülről csak egy kicsit, technikájával jobban.
Az 1.7 CDTI csúcsverzióját a szentgotthárdi 1.6 CDTI váltja, 136 lóerővel és 320 Nm (2000 1/perctől érkező) nyomatékcsúccsal. Utóbbi nem csak erősebb, mint a Meriva mostani csúcsdízele, hanem minden eddiginél takarékosabb is: vegyes fogyasztási értéke 10 százalékos spórolást hozva 4,4 l/100 km, CO2 emissziója 116 g/km. Az új motor továbbá csendesebbnek és finomabb járásúnak is ígérkezik a korábbiaknál, szerényebb teljesítményű változataival fokozatosan váltja majd ki a Meriva összes 1,3 (75, 95 LE) és 1,7 literes (a 130 lóerősön túl 110 lóerővel is elérhető) dízelmotorját, azaz az említettnél is kákabélűbb verziókkal is érkezik majd. Finomított, a korábbiaknál rövidebb úton járó karral, könnyebben kapcsolható váltókkal szerelik majd a friss verziót, hatfokozatú automata pedig immár az 1,4 literes benzines turbómotor 120 és 140 lóerős változataihoz is rendelhető lesz. Új, az Insigniából ismert a szórakoztató-rendszer is. A hangvezérlést is kínáló IntelliLink hétcolos érintőképernyővel lesz elérhető, az opciós lista pedig sok egyéb mellett digitális (DAB) rádióval is bővül.
Kínálatban marad természetesen a variálható, sínen tologatható rekeszeket adó FlexRail középkonzol, védjegy a Meriva esetében a FlexDoors ajtórendszer és a kétüléses, nagy hátsó lábteres kialakítást is kínáló FlexSpace hátsó ülés, míg a FlexFix, hátsó lökhárítóból kihúzható kerékpárszállító ma már jellegzetes, s az egyterűek között elengedhetetlen Opel-tartozéknak számít.
Az új Opel Meriva - vélhetően nemigen emelkedő - ára a gyártó ígérete szerint novemberben lesz majd publikus, az első friss autók pedig nem sokkal a debütálás után, már januárban megérkezhetnek hazánkba is. A kínálat egyetlen felöltő nélküli egységének számító 1,4 literes, 100 lóerős alap benzinessel vélhetően továbbra is 4 millió forint alatt marad majd a bázisár.