Csak 3,7 liter gázolajat kér a Skoda Superb GreenLine
Frankfurtban debütál a legtakarékosabb Skoda Superb, a GreenLine
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Skoda kihozta a Superb Greenline változatát. A kis 1.6-os dízellel szerelt hatalmas autó igazi aszkétának ígérkezik: 3,7 literrel beéri.
A Skoda kínálatában az egyik legérdekesebb darab a hatalmas Superb, ami méreteivel szokás szerint jócskán túlnyúlik a középkategória átlagán. A Superb kínálatban is egyedi a legkisebb dízel, az 1.6-os 120 lóerővel, amit DSG, duplakuplungos automataváltóval is lehet kérni, akár a közepesnél jobb felszereltséggel is. Ez lenne a józanság guruló szobra, a kényelem és mértéktartás szimpatikus elegye. Ha a kis dízel vevői még többet szeretnének fogni a gázolajszámlán, akkor nekik hozta ki a Skoda a GreenLine változatot. Ahogy az már szokás, a fogyasztáscsökkentő trükkökkel optimalizált autó betegesen alacsony étvággyal dicsekedhet: 3,7 liter az átlagos tüzelőanyag fogyasztása, mellé szintén kisautós, 95 g/km a széndioxid kibocsátása.
Mindezt a motor módosításán túl javított aerodinamikával tudták elérni, így a Superb GreenLine hatótávja akár 1780 kilométer is lehet, pedig a tankja a mai divat szerint nem is túl nagy, csak 66 literes. A GreenLine változatnál a hatfokozatú kéziváltó a széria, amit hosszú áttételezéssel tettek még fogyasztásbaráttá. Alap a stop/start rendszer és a fékenergia visszatáplálás, meg az SCR katalizátor is. A jobb légellenállásért csökkentettek 15 milliméterrel a hasmagasságon, és a szedán a csomagtérfedélre, a kombi meg a tetőre egy kiegészítő légterelőt kap. Így 0,263 és 0,275 cw értékkel büszkélkedhetnek. Kívülről az apró módosításokat alig lehet észrevenni, leginkább a 16 colos kerekek, rajtuk az alacsony gördülési ellenállású gumikkal és a GreenLine plakettek lehetnek árulkodóak. A legtakarékosabb változat az Active, az Ambition és a Style felszereltséggel lesz elérhető.
Nekem 140 Le-ős automata váltós Passat Bluemotion személygépkocsim van és a kijelző alapján akár 5 literes fogyasztással is elmegy, csak amikor a kútnál tankolok, akkor mindig meglepődök, már megint csalt 6-8 dl-ert lefelé a fogyasztás mérő. Még így se rossz a fogyasztása, de 0,8 literes elmérések egy kicsit félre vezetik az embereket. Előtte toyota avensisem és a kia sportage 1,7D személygépkocsim is ugyan úgy csalt.
Nejem előző autója egy 1,9 PdTDI Passat Bluemotion volt. Simán képes volt 4,2 literes vegyes fogyasztásra. 130 ezret tett bele 4 év alatt, 4,5 liter lett a teljes táv átlaga.
A mostani autója egy Pug 508 1,6 HDI, 89 ezer kilométert tett bele 3 év alatt, 5,5-ös a fogyasztási átlaga.
Végre egy élhető és takarékos modern turbódízel autó, amely az alacsony káros anyag kibocsátásával még környezetbarát is!
Nem lehetetlen 3.7l-es fogyasztást kihozni egy ilyen autóból, csak nem vegyesben. Mondjuk egy stabil 90-es tempóval nem túl meredek úton. Csak sose kelljen megállni meg elindulni…
Persze ez nem a Skoda hibája…
amelyik autó kevesebbet iszik százon, mint én együltő helyemben sörből, azzal kurvanagy gond van