Ford Kuga leplezetlenül
Ford Escape néven mutatkozott be az új Kuga
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Focus és a Fiesta után az Escape és a Kuga megjelenését is egységesíti a Ford, így az Egyesült Államokban bemutatkozott modellt európainak is vehetjük.
Az Escape amerikai premierjét követően az autó valamikor tavasszal, nyár elején jelenik meg Európában Kuga néven, majd az év második felében Kínában is színre lép. A Fiesta és a Focus után ez a harmadik modell, melynek a Ford világszerte egységesítette megjelenését az Alan Mulally által tavaly kikiáltott One Ford szlogen jegyében.
Kugaként nagyott nőtt elődjéhez képest a 4,52 x 1,84 x 1,68 méteres dimenziókkal rendelkező, 2,69 méteres tengelytávú új SUV. Az Escape alapváltozata az Egyesült Államokban 168 lóerős 2,5 literes négyhengeres szívómotorral, elsőkerék-hajtással kerül piacra. Két további benzines erőforrása Európában is kapható lesz, akár első-, akár négykerék-hajtással. A 173 lóerős 1,6 literes négyhengeres EcoBoost turbó maximális nyomatéka 240 Nm, míg a kétliteres EcoBoost 237 lóereje mellé 340 Nm párosul.
Elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros felfüggesztést alkalmaztak, az intelligens összkerék-hajtás elektromágneses kuplunggal dolgozik. A rendszer összesen huszonöt különféle szenzor adatait (például kerékfordulat, gázpedálállás, kormányelfordítás szöge) dolgozza fel a hajtás optimális elosztásához, és ebben a Curve Control és a Torque Vectoring Control berendezések is segítenek.
Temérdek kényelmi extrával próbálja kényeztetni vásárlóit a Ford, ilyen a kéz nélkül, motorosan nyitható csomagtérajtó, melyet a lökhárító alján elhelyezett mozgásérzékelővel lehet aktiválni, a holttereket figyelő BLIS rendszer vagy az internet kapcsolatot is biztosító Sync szórakoztató központ. Utóbbiak természetesen opcióként várhatók a jövő évben a hazai piacon is megjelenő szabadidő-autóhoz.