Villanyautóval a Föld körül: 300 töltéssel, akkucsere nélkül

Földkerülő villanyautós expedíciót indított a Citroën

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Február 11-én, Strasbourg-ból világ körüli útra indult két francia srác, Antonin Guy és Xavier Degon, mégpedig egy Citroën C-Zeróval.


[kepallojobb=412984]Franciaországban már jó ideje próbálgatta az útra 15 hónapnyi előkészület után induló páros a villanyautót[/kepallojobb] Pontosan 80 évvel ezelőtt, 1932. február 12-én ért célba a Citroën által 1931. április 4-én indított Sárga Expedíció, mely, Ázsián, Bejrúttól indulva a Himalája csúcsain keresztül jutott Pekingig vezetett, s a márka autóinak megbízhatóságát hivatott demonstrálni.
Idén az Elektromos Odüsszeia névre hallgató túrát startoltatta a francia márka, egészen pontosan múlt szombaton, Strasbourgból indulhatott két francia srác, Antonin Guy és Xavier Degon, miután a Citroën regionális igazgatójától, Nicole Ithier-től átvették a technikai próbatételre küldött villanyautó kulcsait.
A 15 hónapnyi előkészítő munka után útra kelő fiatalok 8 hónap alatt 17 országon utaznak keresztül és összesen 25 ezer km-t tesznek meg a C-Zeróval. Ez idő alatt az autót több mint 300-szor kell majd tölteni, amiben szándékaik szerint elsősorban a helyi lakosok segítségére számítanak - a legtöbb helyen másra nem is igen hagyatkozhatnak. Amíg az utazók a C-Zero számára áramot, saját maguknak egyéb energiahordozókat vételeznek, addig küldetésük feladatát is teljesítik: a helyiekkel ismertetik az elektromos autózás lehetőségeit és előnyeit.
Hirdetés
Az út elején Belgiumban és Hollandiában nem volt nehéz dolguk, számos helyi lakos ajánlotta fel segítségét a "feltöltődésben". Hozzánk nem térnek be az utazók, Németország és Csehország után északra kanyarodnak, s Ukrajnán, Oroszországon, Kazahsztánon keresztül Kínába mennek. Onnan Vietnam, Bangkok, Malajzia, Szingapúr, némi hajózással Japán, majd még hosszabbal az Egyesült Államok a cél. Utóbbi államain, bár nem a híres 66-os úton keresztülautózva újabb hajóút következik, majd Anglia és Hollandia érintésével érnek majd vissza az Európai Unió központjába. Közben a 300 tervezett töltést - a tervek szerint gond nélkül bírja majd a lítium-ion telep, s a 25 000 kilométer alatt egyéb szervizelésre sem lesz szükség - hacsak balesetet nem szenvednek, mint korábban például az üzemanyagcellás Mercedes B-osztály Kazahsztánban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?