Dögösebb, fiatalosabb lesz a következő C Merci
Fiatalosabb lesz a negyedik generációs Mercedes C-osztály
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Várhatóan csak a 2014-es Genfi Autószalonon debütál a Mercedes C-osztály negyedik generációja, de már most szivárogtatják, mi várható. Paradigmaváltás.
2012-2014 frissítési időszak a Mercedes modellkínálatában: az A- és B-osztályok már megújultak, az E-modellek is megkapták a magukét, hamarosan megérkezik a vadonatúj S-osztály is, csak a C maradt ki eddig a sorból. Természetesen már azon is dolgoznak, és bár még több mint egy év van a várhatóan a 2014-es Genfi Autószalonon esedékes premierig, a brit Autocar már most beszerzett egy belső forrásból származó információcsokrot a márka középkategóriás modelljének következő generációjáról.
Nagyobb, sportosabb, fiatalosabb, modernebb: nagyjából ezzel a négy szóval foglalható össze, milyen irányba viszik tovább a jelenleg kissé öreges megjelenésű modellt a jövőben. Tekintve, hogy piaci bevezetéséig megjelenik az A-osztály alapú CLA szedán, ez arra is lehetőséget ad a gyártónak, hogy egy kicsit megnövelje, s mondjuk úgy fél kategóriával feljebb pozicionálja a W205 kódnéven érkező új C-osztályt. 10 cm-rel lesz hosszabb a jelenlegi modellnél: 470 cm-rel pont akkora lesz, mint az Audi A4, és bő 7 centivel felülmúlja a négyajtós 3-as BMW-t. A plusz toldás jelentős része, pontosan 8 cm a két tengely közé esik, aminek köszönhetően az autó tengelytávja 282 cm-re növekszik, sőt a nyomtávot is 4-4 cm-rel növelik elöl-hátul egyaránt, ami amellett, hogy biztosabb útfogást ad, a modell belső szélességéből fakadó komfortjára is jó hatással lesz, a külső szélesség 181 cm körül alakul. A láb-, váll- és fejtér növekedése mellett a csomagtartóba is több fér majd, a 485 literes befogadóképesség azt jelenti, hogy mindkét hazai riválisát lekörözi ebben a versenyszámban. Összesen négy modellváltozatot terveznek a következő generációs E- és S-osztályokat is alátámasztó, viszonylag szabadon méretezhető MRA (moduláris hátsókerék-hajtású architektúra) padlólemezre épülő autóból: a szedán mellett lesz kombi, kabrió és kupé is, és mind a négy kategóriából készülnek AMG modellek, egy most fejlesztés alatt álló, 4 literes biturbó V8-as felhasználásával. A kétajtós változatok a 2014-ben bemutatásra kerülő négyajtós és kombi után egy évvel, valamikor 2015 folyamán kerülnek piacra. A moduláris padlólemeznek, modern autóépítési technikák alkalmazásának, valamint egyéb tömegcsökkentő fogásoknak köszönhetően az autó könnyebb lesz nála kisebb elődjénél: a C160 alapmodell saját tömegét 1380 kg-ra lőtték be, miközben erőteljesen fokozzák a karosszéria merevségét.
Felfüggesztések terén valószínűleg szakítanak a jelenlegi MacPherson rugóstagos megoldással, mely egy pontosabb vezethetőséget és nagyobb oldalirányú merevséget biztosító kettős keresztlengőkaros megoldásnak adja át helyét. Hátul marad a mostani több lengőkaros elrendezés, de a rendszert még kényelmesebb és dinamikusabb viselkedésre hangolják. A motort továbbra is hosszában fogják elhelyezni az autó orrában, de mélyebbre és hátrébb tolva szerelik be, amivel javul a súlyelosztás és az alacsonyabb tömegközéppont is hozzájárul majd a jobb kezelhetőséghez. Benzinfronton 2 literes négyhengeres motorokkal indul a kínálat 184 lóerőtől, egészen a 330 lóerős 3 literes biturbó V6-ig, az új AMG egység teljesítménye egyelőre még nem ismert. A dízel sort feltehetően a 2,1 literes négyhengeres adja majd négy eltérő teljesítménnyel, 120 és 220 lóerő között. Természetes az automata stop-start és a fékenergia-visszanyerés alkalmazása, és más takarékoskodó fogások is várhatók, melyek együttesen körülbelül 20 g/km-rel fogják csökkenteni a CO2-kibocsátást átlagban. Idővel csekély elektromos hatótávot biztosító, de fogyasztáscsökkentésre alkalmas plug-in hibrid hajtáslánc is megjelenhet a kínálatban, és az új architektúrának köszönhetően immár a 4Matic modellek is kaphatók lesznek jobbkormányos kivitelben, ez eddig nem volt megszokott.
Hatfokozatú manuális váltóval, illetve az A-osztályban általunk is próbált, remekbe szabott hétfokozatú duplakuplungos automatával lesz kapható. Ugyanakkor lehet tudni, hogy a Mercedes már fejleszti kilencfokozatú automatáját, s elképzelhető, hogy ez a ciklusközi facelift során, úgy 2017 környékén megjelenik a C-osztály kínálatában. A negyedik generációs C-osztályból sem hiányozhatnak az E-osztályban most, az S-ben hamarosan megjelenő legújabb biztonsági, vezetéstámogató rendszerek, mint az utat és táblákat figyelő sztereó kamera, a továbbfejlesztett Distronic Plus sávtartó, vagy a Brake Assist Plus. Az összes modellen alapáras lesz az adaptív lengéscsillapítás, s opcionálisan elérhető a kéz nélküli parkolást biztosító új elektromechanikus kormányszerkezet.
forrás: Autocar