Elektromos narancs: tuti bukta lesz a Fiat 500e
Fiat 500e: előzetes a villanyos kisautóról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kizárólag a nulla emissziójú járművek forgalmazását előíró kaliforniai törvények miatt kerül piacra a kis Fiat elektromos változata, várhatóan 10 000 dollárt buknak minden eladott példányon.
Bár hivatalosan csak a november 30-án kezdődő Los Angeles-i Autószalonon tartják a premierjét, egy rövid leleplezés erejéig már a tegnap este rendezett American Music Awards nevű zenei díjkiosztó gálán bemutatták a Fiat legkisebb elektromos autóját. Ahogy a képeken látszik, nincs túl sok különbség elektromos és hagyományos hajtású 500-as között, előbbinek más az első lökhárítója és a légterelője, mélyebben húzódnak küszöbjei, és minden bizonnyal alacsony gördülési ellenállású gumikat visel az első képek kedvéért narancssárgába öltöztetett kisautó.
A bemutató további érdekessége, hogy a Fiat egyelőre csupán Kaliforniában fogja forgalmazni az 500e-t, és azt is csak a nulla emissziójú járművekre vonatkozó előírások (ZEV Mandate) miatt teszi: a California Air Resources Board (Kaliforniai Levegőminőségi Bizottság, továbbiakban CARB) idén úgy rendelkezett, hogy 2025-re a nagy autógyártók által forgalmazott összes autó 15,4%-ának elektromos járműnek, plug-in hibridnek, vagy üzemanyagcellás járműnek kell lennie. A Fiat ennek érdekében dobja piacra a lítium-ion akkumulátoros, 100 lóerős villanymotorral hajtott 500e-t. A kvóta teljesítése nem olcsó feladat, de a Chrysler-Fiat nem engedheti meg magának, hogy kiszoruljon a leggazdagabb amerikai állam piacáról, ezért inkább bevállalják az iparági források által autónként nagyjából 10 000 dollárra tippelt veszteséget, amit az 500e forgalmazása jelent.