Oroszlánszívű jaguár Genfben
Feltámad a Jaguar E-Type
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új lámpáival igazi gyönyörűséggé alakult a tavaly még Growler E néven bemutatott Jaguar E-Type utánérzés.
Az elmúlt egy évben sem tétlenkedett a tavaly Growler E néven kiállított tanulmányt megalkotó Robert Palm és Bo Zolland párosa. Ráadásul a lehető legjobb dolgot tették a modernkori Jaguar E-Type reinkarnációval: eltüntették a tanulmányra egyáltalán nem illő dupla kerek lámpákat elölről, s helyére az eredeti modell hangulatát is sokkal jobban tükröző hosszúkás mandulaszemeket illesztettek.
Ráadásul már az alumíniumvázra épített karbonszálas karosszérián kívül az igényes kivitelű, fa- és alumínium burkolatokkal, bőrbevonatú ülésekkel kitömött utastér is megtekinthető. A fakormány közepén kicsit fura a jelvényt hordozó fekete műanyag betét, annál látványosabb a hosszú, kétoldalt szellőzőnyílásokkal tagolt, közepén púpos motorháztető, a vékony LED-es hátsó lámpatest és a szintén E-Type-ot idéző 20 colos, sokküllős felnikészlet.
A géptető alatt a Jaguar XKR-S 5,0 literes, 550 lóerős, 680 Nm nyomatékú kompresszoros V8-asa található hatfokozatú automata váltóval. Az 1575 kg-os autó 3,9 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, sebességének pedig elektronikus szabályzás szab határt 300 km/h-nál.
Az építők nem csak az autón csiszoltak, az elmúlt egy év alatt elvetették a korábbi Growler E nevet, helyette pedig Lyonheart K néven fogják forgalmazni a 495 ezer euróért kínált, már most előrendelhető múltidéző típust.
Viper.