Minicsata, Mini-siker, magyar örömkönnyek
Ezt a Dakart is lesimázta a Mini
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A magyar indulók majdnem mind célba értek a Dakar-ralin, a Mini beleszólt sztárjainak versengésébe, hogy tuti meglegyen az egész dobogó.
Örömautózással és örömkönnyekkel zárta a 2014-es Dakar-rali ralit a Sandlander Team autós egysége. A Sebestyén Sándor, Bognár József, Ungvári Miklós toyotás trió az utolsó 157 kilométeres szelektívet az 53. helyen zárta, abszolútban a 47. helyen végzett, s mint a pilóta elmondta, minden percét élvezték a gyors, ám poros pályának. "Nem tudom kifejezni azt az örömöt, amit érzek; nagyon büszke vagyok a csapatomra, az áldozatosan dolgozó szervizcsapatra és magára az autóra is. Szériakategóriában az utolsó pillanatokig nagy volt a meccs, végül megismételtük a tavalyi hetedik helyünket, elégedett vagyok. Ráadásul teljesítettünk egy másik vállalást is: megígértük (a cselgáncsozó) Ungvári Mikinek, hogy végigvisszük a Dakaron és lám, itt van a célban. Ő most már a 2016-os olimpiára készül, mi pedig a 2015-ös Dakarra gondolunk, újra itt leszünk, és meg akarjuk csinálni ugyanebben a felállásban, Sandlander-színekben" - jelentette ki Sebestyén a célvonalnál, a chilei Valparaísóban 13 versenynapot és 9395 kilométert követően.
A hatodik dél-amerikai, összességében a 36. Dakaron a motoros Dési János is célba ért, míg a quados Somfai Mátyás bukott és kiesett. Sokan másokkal együtt, így például a nagy esélyes Patronelli is pórul járt. A chileiek bezzeg hazai diadalt ünnepelhettek a yamahás Casale elsőségével. A motorosoknál ezúttal nem volt kérdéses, hogy Coma és Despres közül melyikük győz, mert a KTM-ről Yamahára váltó címvédő viszonylag hamar komoly hátrányba került, s "csak" negyedik lett. A kamionosoknál ismét Kamaz-siker született, az autósoknál meg duplán triplázott a Mini, ahogy azt várni is lehetett.
Nani Roma most először győzött négy keréken (2004-ben még Arfikában motorral nyert), s a harmadik ilyen Hubert Auriol és Stéphane Peterhansel nyomdokain. "Nagyon megkönnyebbültem és természetesen hihetetlenül boldog vagyok. Az volt a célom, hogy ne csak motorkerékpárral, de autóval is megnyerjem a Dakart. Az álmom idén valóra vált, és szeretném megköszönni az X-Raid és a MINI csapat minden tagjának a kiváló munkát!" A Mini fölényét mutatja, hogy a top 10-ben nem kevesebb mint hét autója futott be. Mr. Dakar, azaz Peterhansel amúgy idén is győzhetett volna, de a hajrában a vezetőség visszafogta, utasította, hogy ne támadja tovább Romát, legyen csak meg tutira a hármas Mini-dobogó Erre, a csapatutasítás ellenére az utolsó előtti gyorson Peterhansel mégis átvette a vezetést, majd végül csodák csodájára Roma nyert... Robby Gordon (Hummer) és Carlos Sainz (SMG buggy) is kiesett.
A Dakar-rali végeredménye (élcsoport)
Motor
- 1. Coma (spanyol, KTM) 54:50:53 ó
- 2. Viladoms (spanyol, KTM) + 1:52:27 ó
- 3. Pain (francia, Yamaha) + 2:00:03
- ... 54. Dési (magyar, KTM) + 22:45:29
Quad
- 1. Casale (chilei, Yamaha) 68:28:04 ó
- 2. Sonik (lengyel, Yamaha) + 3:33:49 ó
- 3. Husseini (holland, Honda) + 5:40:24
Autó
- 1. Roma, Perin (spanyol, francia, Mini) 50:44:58 ó
- 2. Peterhansel, Cottret (francia, Mini) + 05:38 p
- 3. Al-Attiyah, Cruz (katari, Mini) + 56:52
- ... 47. Sebestyén, Bognár, Ungvári (magyar, Toyota) + 40:50:47 ó
Kamion
- 1. Kargyinov, Mokjejev, Gyevjatykin (orosz, Kamaz) 55:00:28 ó
- 2. De Rooy, Colsoul, Rodewald (holland, belga, holland, Iveco) + 3:11 p
- 3. Nyikolajev, Jakovlev, Ribakov (orosz, Kamaz) + 1:34:52 ó