Kétszáz lóerő, 3,8-as átlag - a szuperlatívuszok autója a 3008 HYbrid4
Nemigazán lehet pontos kategóriába sorolni a Peugeot 3008-ast, szabadidő-autónak nem elég magas építésű, buszlimuzinnak nem elég tágas, személyautónak túlságosan nagy. Azonban jövő tavasszal már dízel-elektromos hibrid hajtással is megvásárolható lesz a sokoldalú kompakt, aminek köszönhetően elmondható lesz róla, hogy a világ első, sorozatgyártású dízel hibridje. A HYbrid4 névre hallgató újdonság ráadásul rögtön összkerékhajtásúvá is teszi az autót, hiszen a belső égésű motor az első tengelyen, az elektromotor a hátsó tengelyen keresztül hajt, a zökkenőmentes együttműködést számítógépes vezérlés valósítja meg. A központi differenciálmű zárása is mindössze pár soros szakasz a szoftverben, azaz rendes, mechanikus összkerékhajtással is összemérhető a Peugeot megoldása.
A műszeregységen belül lévő multifunkciós kijelző tudósít az üzemállapotról, amelyet forgókapcsolóval lehet kiválasztani
A motortérben a kétliteres HDi legújabb, 163 lóerő / 300 Nm maximális teljesítményű változata dolgozik, és hatfokozatú, robotizált váltón keresztól hajt. Ez egyrészt megkönnyíti a sofőr életét, másrészt lehetővé teszi a motorleállító rendszer használatát – finomabb a váltó működése, mint a normál dízelmotoros 3008-asban, amikor ugyanis megszakad a nyomatékátvitel, az elektromotor egy pillanatra besegít a hajtásba, és így észrevehetetlen, mikor kapcsol a szerkezet. A motorleállító se hagyományos rendszer, hanem egy 11 lóerő maximális teljesítményű indítógenerátor, amely rengeteg energiát tud visszatermelni lassítások alkalmával.
Minden benne van a hibrid változatban, ami csak a 3008-ashoz rendelhető - a navigáción kívül a fejtámlákba épített képernyőkkel rendelkező hátsó szórakoztató rendszer is
A hátsó tengelyre egy 27 lóerő tartós, 37 lóerő maximális teljesítményű elektromotort építettek, amely 200 Nm-es nyomatékának köszönhetően gond nélkül tudja mozgatni az autót önmagában is. Egy nikkel-metál hidrid akkumulátort helyeztek el a csomagtér padlója alatt, amely legfeljebb 4,5 km megtételére elegendő energiát képes raktározni. Ez az egész modul 120 kg-mal növeli az autó tömegét, de ebből nem nagyon vesz észre a sofőr semmit sem, hiszen a 200 lóerő / 500 Nm rendszerteljesítménynek lényegében mindegy, hogy 1,61 vagy 1,73 tonnát kell mozgatnia. A nagy számok ellenére egyébként a szabványos mérési ciklus során 3,8 l/100 km-es fogyasztást állapítottak meg az autónak – a gyakorlatban ennél minden bizonnyal magasabb értékre kell berendezkedniük a tulajdonosoknak, de még az 5 l/100 km is fantasztikus egy kétszáz lóerős autótól. A Sochaux illetve Mulhouse üzemekben párhuzamosan gyártott Peugeot 3008 HYbrid4 forgalmazása a jövő év elején indul, a vételárról egyelőre nincsenek információk.
Kívülről csak a fényszórókba épített LED sor tájékoztat a hibridségről