Audi: villanyautó nem, plug-in hybrid igen

Ez lesz a legjobb hibrid? Gyártásba kerül az Audi A3 e-tron

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Genfben még csak tanulmányként pózolt az A3 Sportback e-tron az Audi-standon, de rövidesen árulni kezdik, s le akarják vele nyomni a Toyotát.

A Volkswagen kontra Toyota harcra ráerősítve kompakt plug-in hybridet dob piacra az az állítólag egy üzemanyagcellás A7-esen is dolgozó Audi, mely a villanyautós R8-projektet ugyan a fiókba süllyesztette, viszont a máricusi Genfi Autószalonon tanulmányként megmutatott A3 Sportback e-tron gyártásával nekimegy a Priusnak, az Auris és a Lexus CT hibrideknek.
A brit Autocar magazin úgy tudja, hogy a 1,5 l/100 km-es fogyasztású, 35 g/km-es CO2-kibocsátású ötajtós A3-ast szűk egy év múlva kezdi értékesíteni az Audi, méghozzá 38 ezer eurós, bő 11 millió forintos - becsült - áron. Nem lesz tehát olcsó, cserébe parádésnak ígérkezik nem csak étvágytalanságával, de 50 kilométeresnek mondott tisztán elektromos hatótávjával, 204 lóerős összteljesítményével és 350 Nm-es nyomatékával is.
Hirdetés
A 8,8 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot magába foglaló rendszer a 150 lovas 1.4 TSI benzinmotoron alapul, a villanyos kiegészítés 102 lóerőről és 330 Nm-ről szól. A váltó 6 fokozatú S Tronic duplakuplungos automata, a 100-as sprintidő 7,6 s, a végsebesség 222 km/h. A teljes hatótáv akár 885 km is lehet, egy Audi-mérnök pedig úgy nyilatkozott, hogy az A3 Sportback e-tron lesz a világ legjobb (konnektoros) hibridje.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 02:45
    Permalink

    Az EU legnagyobb gyártójától ekkora hülyeséget gyakran lehet hallani. Egy értelmes hibridet sem tudtak még gyártani. Üzemanyagcella, meg elektromos…. haha.

    A hozzászólásokból látszik, hogy már sokan nem emlékeznek mekkora hülyének nézte a gázolajos autós társadalmat a VW az évezred környékén, amikor a PD-ről (Pumpe Düse) mondogatták, hogy az mennyivel előnyösebb, mint a CR (Common rail). Évek kellettek, mire belátták, hogy nem tudják a CR-t megállítani. Na nekem itt szakad meg “valami”.

Vélemény, hozzászólás?