Bejött a tippünk, a Volkswagen Golf az Év Autója
Év Autója 2013: nyert a Golf a GT86 előtt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem hozott meglepetést a 2013-as Európai Év Autója választás: fölényes győzelmet aratott a Volkswagen Golf hetedik generációja.
Miként az várható volt, a 22 ország 58 újságírójából álló zsűri a 8 finalistából a Volkswagen Golf hetedik generációját ítélte a 2013-as Európai Év Autójának. Az 1992-es siker után (amikor a harmadik széria győzött) második alkalommal találtatott a legjobbnak az etalon kompakt, méghozzá jelentős, mondhatni döntő fölénnyel, hiszen kétszer annyi pontot kapott, mint az "ezüstérmes" Toyota GT86. Igen, a szenzációs kis sportkocsi végzett másodikként, míg a képzeletbeli pódium legalsó fokára a Volvo V40-et emelte a grémium. A Renault Clio mellett a Golf az, amit ezzel egynél többször díjaztak a kollégák, egyébként pedig a Golf mindegyik nemzedéke Top3-as lett, ami nem véletlen. A VW-konszern MQB moduláris platformjára épített aktuális modellt költséghatékony és innovatív fejlesztése, minősége, biztonsága, színes, dinamikus, mégis gazdaságos motorpalettája, helykínálata és kényelme okán választották a legjobbnak.
A helyszínen, a 83. Genfi Autószalon előcsarnokában országonként mutatták a zsűritagok szavazatait. A Golf győzelme nem, fölénye azonban sokakat meglepett. A két magyar szavazásra jogosultat, Csikós Zsoltot és Gajdán Miklóst is, pedig ők is első helyre tették az etalonnak tartott modellt. Csikósnál a második a V40, harmadik a GT86 lett, Gajdán az i30-at és a V40-et szavazta még dobogós pozícióba.
Európai Év Autója 2013 - végeredmény
helyezés | modell | pontszám |
1. | Volkswagen Golf | 414 |
2. | Toyota GT86/Subaru BRZ | 202 |
3. | Volvo V40 | 189 |
4. | Ford B-Max | 148 |
5. | Mercedes-Benz A-osztály | 138 |
6. | Renault Clio | 128 |
7. | Peugeot 208 | 120 |
8. | Hyundai i30 | 111 |
Amint azt már többször is írtuk, a zöldhullámnak vége is van meg nincs is, hiszen tavalyelőtt az elektromos Nissan Leaf, tavaly meg a Chevrolet Volt/Opel Ampera kiterjesztett hatótávú villanyautó nyert, a Golf pedig egyelőre "csak" hagyományos benzin- és dízelmotorokkal kapható. Viszont a közeljövőben konnektoros hibrid és elektromos verzióját is piacra dobja a Volkswagen, így ezt a törekvést is (nagyra) értékelhette a zsűri.
Európai Év Autója - korábbi győztesek
1964 | Rover 2000 |
1965 | Austin 1800 |
1966 | Renault 16 |
1967 | Fiat 124 |
1968 | NSU Ro 80 |
1969 | Peugeot 504 |
1970 | Fiat 128 |
1971 | Citroën GS |
1972 | Fiat 127 |
1973 | Audi 80 |
1974 | Mercedes 450S |
1975 | Citroën CX |
1976 | Simca 1307-1308 |
1977 | Rover 3500 |
1978 | Porsche 928 |
1979 | Simca-Chrysler Horizon |
1980 | Lancia Delta |
1981 | Ford Escort |
1982 | Renault 9 |
1983 | Audi 100 |
1984 | Fiat Uno |
1985 | Opel Kadett |
1986 | Ford Scorpio |
1987 | Opel Omega |
1988 | Peugeot 405 |
1989 | Fiat Tipo |
1990 | Citroën XM |
1991 | Renault Clio |
1992 | Volkswagen Golf |
1993 | Nissan Micra |
1994 | Ford Mondeo |
1995 | Fiat Punto |
1996 | Fiat Bravo/Brava |
1997 | Renault Mégane Scénic |
1998 | Alfa Romeo 156 |
1999 | Ford Focus |
2000 | Toyota Yaris |
2001 | Alfa Romeo 147 |
2002 | Peugeot 307 |
2003 | Renault Mégane |
2004 | Fiat Panda |
2005 | Toyota Prius |
2006 | Renault Clio |
2007 | Ford S-Max |
2008 | Fiat 500 |
2009 | Opel/Vauxhall Insignia |
2010 | Volkswagen Polo |
2011 | Nissan Leaf |
2012 | Chevrolet Volt/Opel Ampera |
Annyira snassz az egész nincs benne olyan ami megfogná az embert, hogy na ez igen de szép lett.
Nembaj lesz megint az autó tolvajoknak dolga új volkswagen új fogás a piacon. Ha pl a hondának lenne akkora presztizse mint a volkswagennek akkor azt lopkodnák vagy feltörnék alkatrészeiért.
Nem értem, hogy ennyi zsigeri gyűlölet hogy jön össze egy emberben. Ezek szerint ez tényleg ennyire jó. Nem izgalmas, nem tetszik, de ha minőségi, akkor miért ne?
Remélem, hogy a gyönyörű ÉS minőségi Mazda jövőre az év autója lesz, addigra letelik a 12 hónapos kritérium is.
Egyetértek veled!!!
A mai napig nem tudom felfogni, hogy mi a fenét esznek a Golfon?!!!
Én az új Mazda6-ot a Skyactive rendszere miatt vártam az év autójának…de mi a rák van ebben a Golfban ami olyan egetrengető? Amúgy érdekelne mi a helyzet a léghajtású Citroen C3 Hybrid Air-rel? Gondolom sokakat érdekelt 🙂
Én sem lepődtem meg, valahogy mindenki tudta előre az eredményt csak sokan nem értjük mire fel?!
Nem talált!
Ahogy írtam, mosolyt csalt az arcomra az első mondat a cikkben! Szerintem neked kéne elgondolkodni, hogy a mennyiség nem egyenesen arányos a minőséggel!
A minőségnek ára van! A 4.1 millás VW meg nem a minőség, egy fapad, VW logóval, de nektek ez is jó, mert megmondták hogy jó, és akkor csak jó lehet!:))
Ilyenkor megint boldog vagyok, mivel nem tartozok közétek!
Ilyenkor közben rángatózol is és habzik a szád? Szerintem kezeltesd magad.
“22 ország 58 újságírójából álló zsűri” Ez valami vicc?? Én is kérek popcornt!
Az gondoltam, ez valami komoly megmérettetés, hozzáértő műszaki emberekkel, akik díjazzák a technika mögött álló tudást!
Most már értem mi alapján választottak!
Ennek semmi köze ahhoz, hogy melyik a jó autó és melyik nem! Kamu hírekkel bombázni a médiát, azok meg eszik mint kacsa a nokedlit!
Továbbra sem fogok VW-t vásárolni, és megnyugodott a lelkem, mivel olyan emberek hoztak egy komolytalan döntést, akik valójában nem értenek a kocsikhoz, csak irkálnak-firkálnak!
Hajrá Volkswagen! Das Fos!
Köszike az infót, mert ezt nem tudtam 🙂
A mazda6 valószínűleg olyan új, hogy még nem kerülhetett bele a szavazásba, ugyanis annak is megvannak a feltételei:
[i]“A szavazáson olyan autó vehet részt, amelyet az előző 12 hónapban újként mutattak be, minimum 5 európai országban árulják, és már legalább 5 ezret eladtak belőle”[/i]
Egyébként szerintem is nyerhetett volna. Az utóbbi évek legszebb és legjobb japán autója.
Azt azért valaki elmagyarázhatná nekem, hogy 1992-ben hogyan nyomta le a III-as golf az Astrát a szavazáson?? Ugyan olyan xar motorokkal jött ki mind2, de az opel nagyobb előrelépést mutatott.
Szerintem meg az új 6-os Mazda simán felvonultat ennyi hókuszpókuszt, de hát túl messziről jött, és nem rúghatott labdába,és persze nem is olvad bele a hétköznapokba.
Én a sokat említett MQB költséghatékony megoldástól várnám a kedvezőbb árat, ha már ugyebár költséghatékony, ami a nevében is benne van!
De ez a megoldás nem elsősorban a vásárlónak jó, hanem a cégnek!
‘Viszont a közeljövőben konnektoros hibrid és elektromos verzióját is piacra dobja a Volkswagen, így ezt a törekvést is (nagyra) értékelhette a zsűri.”
Marketing humbugot is figyelembe vesznek ???
Hurrá! o/
Indulhat a VW fikázás, én már be is készítettem a popcornt..