Mifelénk jobban néz ki, de gyengébb lesz a Fiat 124 Spider
Európai változatban még dögösebb a Fiat 124 Spider
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem kell megijedni, csak az alapváltozat lesz szerényebb, mint a tengerentúli kivitel. A még titok fedte Abarth Európában is bitang lesz.
Mivel a Mazda MX-5 az elérhető árú roadsterek koronázott királya, így a műszaki bázisát használó új Fiat 124 Spider is fel kellett csigázzon minden igazi autórajongót. Az első képek és információk az USA piacára készült változatról jöttek, de most már a hazai kereskedésekbe is nagyon várt, európai változatról is tudunk minden fontosat.
Az olasz MX-5-öst így megnézhetjük stúdiófotókon bordóban és fehérben is, és feltűnhet, hogy a lámpák rajzolata sem egy az egyben a korábban látott. Mindenesetre az amerikai változatot egy picit túl csicsássá tevő, az USA-ban kötelező oldalsó helyzetjelzők nélkül sokkal tisztább a kocsi orra és szebbek a kevesebb helyen megtört felületek. Bár mindez ízlés dolga, akinek a másik tetszik, annak ott a lehetőség az utólagos csereberére. Ennél fontosabb, de nem életbevágó különbség, hogy az 1.4-es MultiAir turbómotor mifelénk 162 helyett csak 141 lóerő lesz. 240 Nm nyomatéka persze így is túltesz az erősebbik MX-5 240 newtonméterén, a lóerőszám meg épp egy tízessel veri az alap MX-5-öst.
Mindez azonban pusztán elméleti kérdés, az pedig leginkább érzelmi, hogy kinek tetszik inkább a japán, és kinek jön be jobban az olasz roadster. Remélhetőleg a talján vászontetős is annyira jól vezethető lesz, mint az alapjait adó Mazda. Amerikában a hatfokozatú kézi váltó mellett hatos automatával is lehet kérni a 124-est, de az utóbbi európai bevezetéséről még nincs hír. További vászontetős olasz újdonságra idén már nemigen számíthatunk, pedig lesz egy erősebb Abarth verzió, és az Alfa Romeo is fejleszti saját alapokon az új Spidert.
Csak igy nem hasonlitana az elodjere.
Ezeknek /MX-5,Spider,S2000-baszki majdnem s3000-t irtam/[b]sajnos[/b] egy nagy bajuk van,a gyerek méret.187 cm-vel alig fértem bele egy Hondába.Pedig nagyon-nagyon tetszenek ezek a matchboxok….:-(
Pontosan! Ez a helyes kifejezés! 🙂
Sajnos nagyon régen volt a 124 SS, kevesen láttak ilyet élőben, sőt még akár fotón is. Pedig az Alfa Duetto is valami hasonló orrot kapott.
Nekem is elsőre 240Z villant be, nem véletlenül, mert a Dutsunnál is valszeg a Fiat klasszikusát tekintették modellnek…
Nem dehogy! Még az embléma is azért került a csomagtér ajtón oda, ahol van.
Ez a fizimiska nekem jobban tetszik, mint a Mazda techno arca. És az a bőr szín. 😀
Akkor csak nekem ugrik be egyből az ős Spider? Szerintem nagyon eltalálták, úgy ahogy van.
Ezeken a kepeken, amik itt megjelentek, emblema nelkül siman ramondanam, hogy Jaguar, gondolkodas nelkül, A frontresz a hatso lampak.
Akkor ismét ledől egy dogma. :-DDD
Igen, Japánban fog készülni, más hírportálokon már írták.
Ezt vajon hol fogják gyártani? A logika azt mondatná, hogy Japánban készül majd közös gyártósoron az MX-5-tel, de látjuk, hogy van a karosszérián is eltérés bőven a kettő között. Elég bizarrul hangzana, hogy egy Fiatot Japánban szerelnek össze:)
Csak a lámpában van eltérés, nem tudom milyen kevesebb helyen megtört felületről beszél a kedves cikkíró!?