Plusz kilenc ló és tisztább üzem – így újult meg a Dacia Duster

Euro 6-os benzinest kap a Dacia Duster

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Renault régi szívó benzinese tovább él. A Dacia Dusterben 114 lóerős, 156 Nm a nyomtéka és az Euro 6 normát is teljesíti már.


A Dacia Duster a Renault olcsó márkájának igazi sikersztorija. Gyakorlatilag az összes változata ajánlható, korrekt termék. Tavaly teszteltük a kicsit átdolgozott, már turbómotoros változatát is, most meg a gyártó felfrissítette az alap benzinest is. A Renault régi 16 szelepes 1.6-osa Euro 6-os kiadásban folytatja pályáját, sőt, erősödött is. 105 lóerő és 148 Nm helyett már 114 pacival és 156 newtonméterrel gazdálkodhat a Duster-sofőr. Az Euro 6-os normának megfelelő motor 5500-as főtengelyfordulaton adja le a maximális teljesítményét, csúcsnyomtékát meg 4000-en. Elsőkerékhajtással a gyorsulása csak 11 másodperc és a végsebessége is javult: 170 km/órára nőtt.
Hirdetés

A szén-dioxid kibocsátás így csak 145 g/km, vegyes fogyasztása 6,4 liter/100 km. Az Euro 6-os átlássál az erősebb 1.5 dCi dízel is nyert: kapott 20 Nm nyomatékot. Így már 260 Nm a csúcsnyomatéka, 11,8 másodperc alatt éri el a százat és csak 4,4 liter gázolajat kér százon. A Daciákat forgalmazó Renault Hungáriától megkaptuk a Duster legfrissebb, még ropogós árlistáját. A legjobb, hogy az újabb, erősebb motorral sem lettek drágább a Dusterek. A már 114 lóerős benzines alapváltozat ára így továbbra is 2,86 millió forinttól indul.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:59
    Permalink

    Az a gond, hogy sokan nincsenek tisztában a dolgokkal. Óriási különbség van a 4*4 és a 4*2 verziók között. Az 1,6 4*2 átlagban 7-7,5l, csak városban 8,5l/100km. A 4*4 az más, míg dízelben az 6l alatt megy, az 1,6 sajna 9-10l, ami a rendkívül rövidre vett váltóáttétele miatt áll elő, merthogy a terepezéshez egy agyonfojtott szívómotor nyomatéka önmagában kevés, kell a fordulat hegymászáshoz és emiatt országúton, városban sokat forog a motor, ahhoz pedig kell a benzin. 4*4-et az vegyen, aki terepen jár, országúton az esp segít. Az információim első kézből valók, jónéhány ügyféltől, akiknek adtunk el ilyen autót, mert ezt árulom, amióta kijöttek 5,5 éve. Az is tény, hogy a 4*4 dci első széria városban 9l volt, mikor megvették ugyanazt az újból pár hónapja, nem akarták elhinni, hogy a különbség 2,5l városban, természetesen az új javára. Azt reméljük, ezzel az új 1,6-ossal még jobb lesz az autó, még ha dimenziókat nem is javulnak a számok. Igazán élvezetes persze az 1,2TCe.

Vélemény, hozzászólás?