Utolsó frissítés a legendás Land Rover Defendernek?
Euro-5-ös dízelmotorral újítják meg a Land Rover Defendert
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kisebb, takarékosabb, környezetbarátabb motorral tartják életben a terepjáró ikont, azaz a Land Rover Defendert.
A jelenlegi modellben található 2,4 literes (122 LE), Euro4 emissziós besorolású dízelt egy 2,2 literes, viszont Euro5-ös előírásoknak megfelelő turbódízel motorral váltják fel. Az újdonság teljesítménye 3500-as fordulatszámon 120 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig a korábbiéval azonosan 360 Nm. A friss gázolajost felszerelték dízel részecskeszűrővel, és nemcsak szén-dioxid, hanem egyéb károsanyagok kibocsátása szempontjából is kíméletesebb elődjénél. A friss hajtómű CO2-kibocsátása 266 g/km a Defender 90 és 295 g/km a Defender 110 és 130 típusokban, míg a sorozat végsebessége 132-ről 145 km/h-ra nőtt. Az új motor hatfokozatú GFT MT 82 típusú kézi váltón keresztül hajtja a terepgép négy kerekét.
A Defenderhez a vásárló habitusát tekintve kétféle új csomagot kínálnak a következő modellévtől: a légkondicionálót, Aux-csatlakozós CD-lejátszót, elektromos ablakokat és központi zárat tartalmazó Comfort Pack a főként bevásárlóközpontokban, parkolóházakban és golfpályákon történő használathoz illeszkedik, míg az ABS-t, nagy teherbírású felniket és gumikat, vonóhorgot és alvázvédő lemezt tartalmazó Off-Road Packot a rendeltetésszerűbb használathoz javasolják. Előbbi 1650 (528 000 Ft), utóbbi 1500 fonttal (480 000 Ft) dobja meg a 21 ezer fontos (6,7 millió forintos) alapárat.
Mostantól az összes Defender alapáron sötétített üvegekkel érkezik. A Pick Up kivitelhez új fekete raktértetőt kínálnak extraként, míg a 110 Double Cab Pick Up-hoz alapáron bézsszínű tetőt adnak. A frissített Defender hazájában novembertől lesz megvásárolható, Magyarországon pedig jövő év elején jelenhet meg..