5 fontos dolog, amit már most tudunk a legújabb Tesláról
Este debütál a Tesla Model 3, már most tudunk róla néhány fontosat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jön minden idők legolcsóbb Teslája. Ma este ismerhetjük meg, de 5 fontos dolgot már most tudunk róla.
Eddig is felettébb érdekes, de rétegautókat gyártott a Tesla. Első modelljük, a Roadster egy kétüléses sportautó, a már akár önmagát is vezető Model S gyakorlatilag egy luxusautó, a még szinte meg sem érkezett Model X egy nagyméretű SUV, de most a Model 3 igazi nagyágyú lesz, a Tesla ezzel robbanthat igazán nagyot. Ma este debütál, de a Time magazin már a bemutató előtt összegyűjtött 5 fontos tudnivalót róla.
Amit mindenképp tudni kell a Tesla Model 3-ról - már a bemutatója előtt is:
- Minden idők legolcsóbb Teslája lesz.
- Alapára 35 ezer dollárnak ígérkezik. Összevetésül a Nissan Leaf bázisára 29 010 dollár, a BMW i3-é 43 995 dollár az újvilágban. A Tesla tehát közéjük, de persze leginkább a 3-as BMW, az Audi A4 és a Mercedes C-osztály ellen szánja újdonságát.
- Már ma előrendelhető lesz. Mindössze 1000 dolláros előleggel fogadja a megrendeléseket közvetlenül a bemutató után a Tesla.
- A kiszállítások csak 2017-ben, ráadásul csak ősszel kezdődnek meg, az első kuncsaftoknak tehát mintegy másfél évet kell majd várniuk autójukra.
- Korrekt lesz a hatótávja. A Tesla 320 kilométeres hatótávot ígér a márkától megszokottan teljesen elektromos középkategóriáshoz.
… szóval ha majd látsz ilyen autót közelről (pláne vezetsz), akkor beszélgessünk róla. Addig nincs igazából közös nevezőnk.
Figyelj, ide te szerencsétlen óvodás. Osztod az észt anélkül hogy valaha is lett volna. Soha nem láttál autót közelről apucién kívül de itt úgy szólsz le másokat, meg szakembereket, mintha már elmúltál volna 18 legalább…
Én vettem a fáradtságot, ellátogattam a Store-ba ls a a garázsukba is, átbeszéltem velük és elvittem egy körre egyet. Pár emlékezetes dolgot lefotóztam és végül megírtam egy rövid beszámolót.
Te hány teslát vezettél, vagy legalább utánanéztél már a modellnek?
Guglizd le a Model S-t. Nézd meg a változatokat. Ha bevetted a nyugt5atódat, fel fog tűnni hogy a modelpaletta gerincét a 85 KWh jelenti. Ez az ami minden lehetőséget kínál, RW, AWD, növelt hatótáv (85D) és Loudicrous mode (GYK: “elképzehlehetelen sebesség”
[url]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mk7VWcuVOf0#t=48[/url])
Nem én tartom annak, hanem gyakorlatilag mindenki, a szaksajtó és a szakma is. Én korábban nem is ismeretem, mert nem ezen a területen dolgozom. Teljesen véletlenül egy ismerős hívott meg egy rendezvényre, aminek a csúcspontja volt az ő előadása. Alig lehetett beférni a terembe, a Műszaki Egyetem néhány tanára is csak azért jött le Győrbe, hogy meghallgassa. A pályája vitathatatlan, 20 évet dolgozott Németországban motofejlesztő cégnél, a Bugatti Veyron motorfejlesztését vezette (közösen egy német kollégájával). Motorfejlesztésből doktorált. Egyetemen tanított itthon a 80-as években, aztán Németországban is, aztán jött haza Győrbe, mot ott dékán az egyetemen. Ott is mondták neki, hogy ő biztos a robbanómotoros kocsikat szereti, mert gépészmérnökként olyanokat fejlesztett, de az volt a válasza, hogy életében a legtöbb pénzt éppen akkor kereste, amikor hybridekkel foglalkozott. Amit mondott mindent több éves kutatási eredménnyel támasztott alá.
Elolvastam.
Nem kellett volna.
A rövid válaszom az, hogy herr Dr. Barna vagy egy kilóra megvett szarházi alak vagy egy ultratehetségtelen kretén (megengedő vagy :). Hosszú részletes választ is fogok írni, de ahhoz előbb le kell higgadnom ellenkező esetben nagy baj lenne. 🙂
Amúgy annyira tipikus, hogy egy ilyen üvöltően nyilvánvalóan szélhámos kóklert tartasz a legismertebb és legnagyobb tudású gépjárműves csákónak! Az évek során megfigyeltem hogy neked verhetetlen tehetséged van a valóság gyökeres ellentétének üdvözítéséhez. LOL! 🙂
[i]“amit én vezettem (85Kw:”[/i]
Te soha a büdös életben nem vezettél semmilyen Teslát sem, mert “85Kw”-os Tesla soha nem volt, most sincs és soha nem is lesz!
Az elmúlt erős 20 évben hihetelen mennyiségű, elképesztően tehetségtelen csákóval futottam össze autóval kapcsolatos témákban. Határozottan állíthatom hogy te dobogós helyen vagy közöttük. Egy biztos jele szokott lenni a végtelen hozzá nem értésnek a hisztérikus dízelbuziság – nálad ez pipa – és az a brutálisan erős téveszme, hogy az illető mennyire hozzáértő a témában – szintén pipa -. Persze ilyen hülyéből rengeteg van, téged az emel ki (le 🙂 a dobogóra, hogy ha 500x benyögöd az orbitális ökörségeidet és azt mind az 500 alkalommal szájbarágósan elmagyarázzák neked hogy az úgy baromság ahogy csak van, akkor te legközelebb 501. alkalommal is, arcizom rándulás nélkül, szóról szóra pontosan ugyanazt a kreténséget böfögöd be.
Kiemelnék a belinkelt cikkből egy mondatrészt.
[b]“meg kell tanulnunk az egész képet látni, a problémákat azok teljes összefüggésében kezelni.”[/b]
Igy van! Ez az amire az emberek legalább 90% – a képtelen.
Csak rész dolgokat látnak azaz csőlátással rendelkeznek. Egy dologra rákoncentrálnak, elmélyülnek benne, de nem tudják azt globálisan elhelyezni, mérlegelni, rangsorolni a többi viszonylatában.
Nemrég egy rendezvényen volt szerencsém meghallgatni Dr. Hanula Barna úr előadását. Én azt gondolom, hogy azért a teljes pályájával igazlja, hogy a gépjárművek területén jelenleg a legnagyobb tudású, legelismertebb magyar (én legalábbis nem ismerek mást, aki csak megközelítenés az ő pályáját). Elég megdöbbentő dolgokat mondott. Nyilvánvalóan ő, mint kutató komplexebben vizsgálja a dolgokat, de kíváncsi lennék mi a véleményed az alábbi cikkben foglaltakról. “Kedvcsinálónak” egy kis részlet: [i]“Az elektromobilitás lokális alkalmazásra jó megoldás lehet, de itt tegyük is ki a pontot. Ennyi. Minden más álmodozás.”[/i]
[url]http://www.altmob.com/hu_HU/nem_minden_alternativa_ami_annak_tunik[/url]
Nem érdemes vitatkozni, mindenki azt vesz, amit akar, de én tényleg eléggé megdöbbentő részeket tartalmazó tesztet olvastam a Jaguar XE-ről:
[i]“Nem gondoljuk, hogy előszériás példányokat küldene a Jaguar az Év Autója csoporttesztre, ahová mindenki a legjavát adja, de szeretnénk azt hinni, hogy a csomagtér, a támladöntő sárga kallantyúk és az odataknyolt SIM-kártya/USB-szervizaljzat a valóságban nem így néz ki, mert ha igen, ezen hangosan röhöghetnek a Ladánál is.
És sajnos ezzel a célegyenesbe értünk, mert hiába esküszik most már a királynőre a Tata-tulajdonban lévő büszke, brit márka, hogy eltapossa az uralkodó kraut-triót, hiába kapta meg az ütős formatervet, ha az ajtót kinyitva egy Kia Opirusba oltott Mazda 6 néz velünk farkasszemet. Hiába próbál világos bőrkárpittal vakítani, nem sikerül a mentés, hiszen a külső után olyan elvárásai lesznek mindenkinek, amelyeknek nem képes eleget tenni. Egyszerűen nem tudjuk kiűzni fejünkből a gondolatot, hogy nem egy első generációs koreai bőrbelsőt nézünk.
A bőr színe szép, de nagyon olcsó, érzetre és tapintásra is az Opel legsötétebb korszakának zúzott, bőrdarálékból sütött kárpitját idézi, a kormány tapintása pedig olyan szintetikus, hogy szinte feláll a szőr a karunkon. A középkonzol aljából kiemelkedő, tekerhető váltógomb szép megoldás, de a valóságban látszik, hogy csak azért van ott, mert legalább valami legyen, ami megragadja az embert. Igazából teljességgel haszontalan…..
…..A képernyő felbontása amúgy sem túl acélos, évekkel ezelőtt még elment volna, de most már egy Golf vagy Octavia is HD-minőségű képet ad, a Jaguar pedig nagyon nem. Ráadásul a menürendszer is furcsa, olyan Android-utánzatnak tűnik, a funkciók 90 százaléka nélkül……
……egy kicsit olyan, mint a nagyon menő cucc az outletből. Jó vezetni, jól néz ki, csak bizony valamiben eljárt már felette az idő. Ez pedig az Audi-BMW-Mercedes ellen nem biztos, hogy elég.”
[/i]
[b]Egükem[/b]: te a füleden ülsz? 🙂 Engem már két napja bombáznak, hogy előlegezzem le… [url]https://www.teslamotors.com/blog/reserving-model-3[/url]
[b]S3000[/b]: akár tetszik, akár nem, a hatótáv bizony komoly gond, amit én vezettem (85Kw: [url]http://autossagok.blog.hu/2016/02/14/tesla_model_s_villamteszt[/url]) az olyan 300km-es hatótávval számol, és egy hosszabb út ami egy sima dízellel, de akár egy benzinessel is lemegy 12 óra alatt, az 20 órát vesz igénybe.
De ettől eltekintve a Model S egy tökéletes alternatíva,brutális menetdinamikával (ez minden hajtásláncra igaz), persze 100.000 euróért már el is várható egy s más…
[b]Nick[/b]: jelenleg a BMW tényleg erős, de 30 éve ugyanezt mondták a bajorokra a Mercedessel szemben.
A Tesla ugyanazt a wow-hatást hozta mint az Apple 2007ben. Váratlan, kívülről jövő és pont ezért mindent máshogy csinál, mivel mentes a pre-koncepcióktól.
100%-ig biztosra vettem, hogy Te fogsz a kommentemre reagálni:)
A múltkor írtad, hogy olvastál teszteket az XE-ről. Érdekes, hogy a beltérnél valahogy mindig megragadsz – ezeken átsiklottál?:)
“A jó kormányzás fontosságát sokan hajlamosak elbagatellizálni, pedig éppen ez az a pont, ahol az esetek 100 százalékában érintkezünk az autóval – az autó pedig az úttal. Az XE mesterien hangolt szerkezete pedig egyértelműen a legjobb a kategóriában: szervózása tökéletes, pontossága kivételes, és zavaró behatások nélkül érezzük rajta, hogy mi történik az úton. Miközben a BMW hasznos kommunikációt nélkülöző volánját kezünkben tartva sok fogalmunk nem lehet az első kerekek csúszáshatáráról, addig a Jaguar ügyesen adja tudtunkra a történéseket. Így pedig hiába gyorsabb a bajor versenyző, menetdinamikailag az XE-t egyöntetűen jobban élveztük.”
“A Jaguar jól kommunikáló volánjával és sokoldalú felfüggesztésével képes átvenni a kategória legélvezetesebben vezethető autója címet, miközben a valóságban sokkal jobban teljesít a gyári adatoknál. A kisebb méretek, valamint a belső tér kialakításának és működésének apróbb megvonásai kompromisszumot követelnek, de erre kiváló gyógyírt szolgáltathat a különlegesség, a márkaérték és a kedvezőbb ár. Bizony, érdemes szoktatni magunkat az új időkhöz: egy Jaguar olcsóbb, mint egy BMW. Ezzel pedig az XE ár-érték arányban bátran kihúzhatja magát bajor riválisa, sőt, a szegmens összes versenyzője mellett.”
Forrás: autopult.hu
És újra a rugalmas gondolkodás teljes hiánya – a Genesis és a Kia nyilván nem Európában, hanem Amerikában lehet veszélyes ellenfél(egyelőre). Ott a BMW simán fogható: 2000-2011-ig a Lexus volt a piacvezető, azóta bár a BMW átvette a trónt, de nagyon szoros a verseny.(Idén eddig megint a Lexus vezet):
[url]http://www.motorauthority.com/news/1101710_bmw-holds-on-to-u-s-luxury-car-sales-crown-in-2015-lexus-moves-into-second[/url]
Ha Amerikában komoly piaci részt veszít a BMW, az épp elég lesz ahhoz, hogy rendhagyó ülést tartsanak majd a BMW vezetői, mert érezni fogják, hogy valamit lépni kell, különben baj lesz…
Nyilván mindegyik rivális igyekszik valami olyan “pluszt” kínálni a BMW-vel szemben, ami miatt végül a vevő rá teheti a voksát. Azt elfelejted, hogy nagyon sokan vannak a világban, akik másra vágynak, mint amit a 3 német tud kínálni. Ők vehetnek akár Alfát, Caddyt, Lincolnt, Acurát, Lexust, Jaguart, Volvot, Infinitit, Buickot, DS-t vagy majd újra Saabot, ha minden igaz…
Szerencsére nem a Model S kicsinyített mása lett.
[url]http://youtube.com/watch?v=Q4VGQPk2Dl8[/url]
[i]“A Tesla lehet egy jövőbe mutató dolog, de jelenleg még nem alkalmas a napi kompromisszumok nélküli használatra.”[/i]
Nem csalódtam benned, sok-sok évnyi atomhülyeségek agyatlan hajtogatása után pontosan ugyanott folytatod ahol abbahagytad.
Szerencsére a környezetpusztító olajos szarokkal hidegben, hóban nő a hatótáv, ha taposod neki akkor meg pláne. Istenem, ha a hülyeség fájna…
Legalább 344 teljesen valóságos km.
Jelenleg telleg a gazdagok gadet-je. A tarsadalom egy nagyon kis resze megengedheti maganak hogy villogjon hogy o milyen zold es kornyezet tudatos. (fityiszt) Mintha ez valami legujabb trend lenne hogy zoldnek lenni cool. Kozben akinek nincs penze ra az valami dizellel mergez mindenkit, es ezek sokkal tobben vannak mint a Teslas zoldek.
Ahhoz azért korábban kell kelni, hogy a BMW ellenfele lehessen bármelyik márka is. A Jaguar XE nem a BMW szintje, főleg beltérben látszik a különbség. Meg jelenleg amúgy is elég megtépázott a Jaguar név, elég gyorsan sikerült hatalmasat rombolni a branden. A Kia és a Hyundai jó autók, szimpatikus márka mindkettő. Nekem is nagyon tetszik a fejlődésük az utóbbi 10 évben. Na de aki a BMW felé kacsintgat, az nem fog Kiat vagy Hyundait venni (még akkor sem, ha Genesisnek hívják). Alfának lehet egy-két jó modellje, de itt is azt gondolom, hogy eltérő a vásárlói kör. A Tesla szintén “más kávéház”. A Tesla lehet egy jövőbe mutató dolog, de jelenleg még nem alkalmas a napi kompromisszumok nélküli használatra. Inkább egy drága játékszer gazdagoknak.
Hol lehet befizetni?
Alaposan a fejére nő a konkurencia a 3-as BMW-nek: itt a Tesla új fegyvere, nemrég jött a Jaguar XE, a Genesistől is jön egy rivális, a Kiától szintén, újra támad az Alfa is a Giuliával…Aki nem kedveli a BMW-ket(pl. én), érdekes időszak elé néz most. Várom a fejleményeket. Katonák, harcra fel!:)
Nem vagyok mérnök, de a hatótávnál úgy gondolom nem mindegy a külső hőmérséklet. Hány celsius foknál 320 km? 25? Mi a helyzet ha -20C van, vagy ha +45? A jelenlegi technológiával ez a fő baj, szinte csak “ideális” környezetben használhatók rendeltetésszerűen! Ezt elfelejtik megemlíteni. Amíg nincs egy jobb akkutechnológia addig marad az alacsony hatótáv, szélsőséges esetekben extrémen alacsony sajnos.
a fele, ha ki is hasznalod a teljesitmenyt. sajna 🙁 egyebkent, nagyonovatos es papásvezetessel lehethozni a megadottat.(van akitobbet is kihozottmar a model sből, de olyankormar inkabb menjen busszal.
Es a valosagban mennyi lesz az a 320km?
az lenne a jo, ha eebben a méretben már tudná a 600km-et :)))
Ez az autó nálam simán lehet az év autója így megelőlegezve. Nagyon be kell néznie a Teslának hogy ne úgy legyen…