A Generation EQ tanulmányban két villanymotor dolgozik, akár 408 lóerős teljesítménnyel és 700 newtonméteres nyomatékkal
Speciálisan villanyautókhoz fejlesztett, rugalmasan alakítható moduláris platformra épült a
Párizsi Autószalonon debütált Mercedes Generation EQ tanulmány, így ugyanezen alapokra bármilyen egyéb elektromos típus is készülhet a jövőben. A legújabb sorozatgyártású Mercedesek platformjához hasonlóan ez is acél, alumínium és szénszál-erősítésű műanyag keverékéből épült a mérsékelt tömeg és a fokozott merevség együttes elvárásai szerint.
Állandó összkerékhajtás és a 70 kWh-s akkumulátor jóvoltából legfeljebb 500 kilométeres hatótávolság jellemzi a Mercedes SUV tanulmányát, amely 5 másodperc alatt dobbant százra
A karosszéria letisztult vonalvezetésén túl a 21 colos kerekek is hozzájárulnak a Generation EQ extravagáns stílusához. Ehhez illik az újfajta koncepció szerint tervezett kezelőszervekkel készült belső. Itt gyakorlatilag csak a motoros ülésállítás kapott valódi kapcsolókat, minden más a vezető előtti 24 colos képernyőről kezelhető. Ez már a színével is kommunikál, a funkciók, a vezetési mód és egyéb tényezők függvényében. Javaslatot ad az úti célhoz vezető úton elérhető töltőhelyekre, és nem csak a vezetőt tájékoztatja, hanem a forgalomban résztvevő többi járművel is kommunikál.
A Generation EQ akár vezeték nélkül is töltődhet