3,0 másodperc alatt ér 100 km/órára a Nissan GT-R?

Erősít a Nissan GT-R, mégis takarékosabb lesz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Folytatja frissítés-sorát a Nissan GT-R. Az Európába mindössze két, hozzánk egy éve (már első erősítése után) érkezett sportkocsi most újabb 40 lóerőt kap.


Nem telik el olyan félév, hogy ne történne valami a Nissan GT-R-rel. Már tavaly ősszel, a hazai piacra érkezés előtt írhattuk, hogy félezer lóerő felett teljesít a frissített verzió, majd következett az Egoist csúcsverzió, amikor a gyáriak már rebesgették, hamarosan 560 lóerő lehet az 530-ból. A múlt hétvégén a Nürburgringen már a 2012-es verziók futották tesztköreiket, melyekben a módosított befecskendező és kipufogó-rendszerrel felvértezett 3,8 literes V6-os, biturbó motor immár 570 lóerő teljesítményre képes. Az erősítés nem meglepő, ha már a Juke is lehet 480 lóerős, a GT-R-nek is illett feljebb lépnie.
Noha a nagyobb teljesítménnyel nyilván változó menetdinamikai értékeket egyelőre nem tette közzé a Nissan, várható, hogy a most is tekintélyes, 3,046 másodperces 100 km/órára gyorsulás lélektani határ, 3 s alá csökken, a 315 km/órás végsebesség pedig még feljebb kúszik. Noha a karosszérián nemigen lesz látható a frissítés (még új szín vagy felni sem érkezik), a padlólemez légcsatornái, illetve a motor hűtőrendszere is változik, hajszálnyit javul a légellenállás és apad a fogyasztás, valamint a szén-dioxid emisszió is.
Készül egy kifejezetten versenypályára szánt, Track Edition széria, amely versenyfelniket és abroncsokat kap - vélhetően e verzió szerepelt a Nürburing Nordschleifén - arra erősítve, hogy ott októberben új köridőt állítson fel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?