Vadonatúj Fiat Panda
Érkezik a harmadik generációs Fiat Panda
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyobb utas- és csomagtér, de kisebb motorok jellemzik a Fiat Panda legújabb változatát.
A Fiat bejelentése szerint a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatkozó új Panda már teljesen szériakész, a kisautó legújabb változata jelentős előrelépést jelent kényelem, technológia, biztonsági felszerelések és megjelenés tekintetében elődjéhez képes.
A kizárólag öt ajtóval kapható Pandát minden irányban megnövelték, 3650 mm hosszú, 1640 mm széles és 1550 mm magas: az elődjénél 12 cm-rel hosszabb, 6 cm-rel szélesebb és 1 cm-rel magasabb autóban így mind az utastér, mind a csomagtér nagyobb lett. Az osztva dönthető és csúsztatható hátsó és az asztalkaként lehajtható támlájú jobb első ülésnek köszönhetően az utastér sokféleképpen variálható.
Főleg városi használatra optimalizált, kis hengerűrtartalmú motorok alkotják az autó motorválasztékát. Háromféle benzinessel indul a forgalmazás, ezek közül az 1,2 literes 69 lóerős egység régi ismerős, de, legalábbis a Panda motorterében új a 875 cm3-es kéthengeres motor. Az alapváltozat 65 lóerős, míg a feltöltött TwinAir turbo 85 lóerőt teljesít. Kicsivel a forgalmazás megkezdése után jön a start-stop rendszerrel felszerelt 1,3 Multijet dízel és két kettős üzemű, a benzin/metángáz hajtású 0,9 turbó, valamint a benzin/földgáz üzemű 1,2-es szívómotor.
Mivel a 100HP korábban nagy siker volt, egy Abarth csúcsmodell megjelenése sem elképzelhetetlen, mégpedig a 875 cm3-es motor 105 lóerős turbóváltozatával. Idővel megjelenik a robotizált működésű Dualogic váltó, jövőre pedig érkezik az új automatikus aktív fékrendszer, mely észleli a jármű előtt levő akadályokat, és 30 km/h-s sebességig akár teljesen meg is állítja az autót. A Pandát az Alfa Romeo régi, Fiat által felújított nápolyi gyárában fogják összeszerelni novembertől, és valamikor jövő év tavaszán érkezik a kereskedésekbe.
A kizárólag öt ajtóval kapható Pandát minden irányban megnövelték, 3650 mm hosszú, 1640 mm széles és 1550 mm magas: az elődjénél 12 cm-rel hosszabb, 6 cm-rel szélesebb és 1 cm-rel magasabb autóban így mind az utastér, mind a csomagtér nagyobb lett. Az osztva dönthető és csúsztatható hátsó és az asztalkaként lehajtható támlájú jobb első ülésnek köszönhetően az utastér sokféleképpen variálható.
Főleg városi használatra optimalizált, kis hengerűrtartalmú motorok alkotják az autó motorválasztékát. Háromféle benzinessel indul a forgalmazás, ezek közül az 1,2 literes 69 lóerős egység régi ismerős, de, legalábbis a Panda motorterében új a 875 cm3-es kéthengeres motor. Az alapváltozat 65 lóerős, míg a feltöltött TwinAir turbo 85 lóerőt teljesít. Kicsivel a forgalmazás megkezdése után jön a start-stop rendszerrel felszerelt 1,3 Multijet dízel és két kettős üzemű, a benzin/metángáz hajtású 0,9 turbó, valamint a benzin/földgáz üzemű 1,2-es szívómotor.
Mivel a 100HP korábban nagy siker volt, egy Abarth csúcsmodell megjelenése sem elképzelhetetlen, mégpedig a 875 cm3-es motor 105 lóerős turbóváltozatával. Idővel megjelenik a robotizált működésű Dualogic váltó, jövőre pedig érkezik az új automatikus aktív fékrendszer, mely észleli a jármű előtt levő akadályokat, és 30 km/h-s sebességig akár teljesen meg is állítja az autót. A Pandát az Alfa Romeo régi, Fiat által felújított nápolyi gyárában fogják összeszerelni novembertől, és valamikor jövő év tavaszán érkezik a kereskedésekbe.