A BMW nem csalt, egészen egyszerűen nagyon más a napjainkban alkalmazott mérési ciklus, mint a közúti használat, ami az engedélyezett határértékeknél sokkalta nagyobb emissziót mutatott
Meg kell követnem magamat, hiszen tegnap a sajtómunkások tömegével együtt megettem az Auto Bildtől elindult infót, mely szerint
a BMW nagyobbat csalt az X3 20d xDrive-val, mint a Volkswagen a 2,0 literes (és a legújabb hírek szerint az 1.6-os) TDI-vel. A BMW nem csalt, közúti teszten adódott az, hogy a normaérték tizenegyszeresét produkálta nitrogénoxidból az X3. Míg tehát a Volkswagennél (és a konszern összes, az említett motorokat alkalmazó márkájánál) a motorvezérlés valóban más paraméterezést használt a mérések felismerésekor, a BMW a mérési cikluson vezérlésmódosítás nélkül hozza az előírt paramétereket, közúton meg természetesen más az emissziója, s ha az egy óra hosszú teszten még épp egy részecskeszűrő-tisztítás is befigyelt, akkor teljesen érthetően adódott a komolyabb mértékű kipufogás.
Csalás tehát nincs, de a probléma azért mégiscsak itt van: a katalógus szerint nagyon zöld dízelek a valóságban azért mégsem annyira azok. Ez persze iparági probléma, amire reagált is az Európai Bizottság. Csütörtökön arra kérte a tagállami hatóságokat, hogy vizsgálják meg, hogyan érinti az emissziós normák teljesítéséért alkalmazott trükközés az unióban forgalomban lévő autókat. A testület azt kéri a tagállamoktól, hogy a vizsgálatok eredményét osszák meg Brüsszellel, annak érdekében, hogy átfogó képet lehessen kapni arról, hogy hány autót szereltek fel az unióban olyan szerkezettel, amely kicselezi a laboratóriumi méréseket. Ennél is sokkal fontosabb, hogy a bizottság hangsúlyozza, hogy a tagállamoknak mielőbb el kellene fogadniuk azokat az intézkedéseket, amelyek révén a típusengedélyezés során nem laboratóriumi, hanem valós vezetési körülmények között mérik majd az autók károsanyag-kibocsátását, amivel egyben kizárják a most tapasztalt trükközést is. Ennek a vizsgálati módszernek a bevezetése már a jövő év elején megkezdődhet. Megújulhat tehát, a valósághoz közelebbivé válhat a mérési ciklus, ami mindenképp díjazandó.
Ha már off: Nekem főmenüben sem lép, csak frissít egyet, be hiába nyomogatom a facebook szöveget:D
viszont a régi profilomból a becenevet nem tudom áttenni 🙁
helyesbítek:
belépni úgy tudok hogy a fenti menüben a belépést, és ott a facebook-ot választom, de ha valakinek a válaszára úgy válaszolok hogy nem vagyok belépve, és ott kattintok az FB belépésre, az úgy nem megy….
Kedves Mátyás!
sajnos Google Chome-mal nálam nem megy…
Ezt a kezdeményezést teljes mellszélességgel támogatom. Remélem mihamarabb bevezetik a valós tesztkörülményeken alapuló emissziós és fogyasztási méréseket, mert ezek a laboron alapulók viccnek is rosszak!
Mátyás mit tudtok a 240 pacis fosvágen motorról? Az teljesíti az euró 3-as normát?
Neked tipikusan a mérnökökkel van bajod, nyilván olyan marha vagy, hogy nem tudtad elvégezni a sulit és belőled nem lett semmi… csak igazgató. Lóf*sz igazgató 😀
Nekem Firefoxból működik.
s3000 for president 😀 hoztam a popcornt 😀
“a ciklussal van baj”
mintha a feleségem hallanám xD
megjegyzés az üzemeltetőnek: miért nem működik a Facebook belépés? legalább én vállalnám magam 😀
Azt azért megmagyarázhatnád, hogy az “igazi” mérnökök miért nem ülnek le a “nagyokosokkal” megtárgyalni a kialakult tarthatatlan helyzetet?
Féleszű félixből kitört a kultúra.
Mintha esztelen kempelent olvasnám. 😀
Még a csajoknak is tele lett a puttonyuk a csalókkal:
[url]http://FunnyOrDie.com/m/9zlw[/url]
LOL! 🙂
Ja bocs, ez nem bömbi. Bár tulajdonképpen teljesen mindegy, egy kutya. 😉
Pontosan, ahogyan mondod! Nekem sikerült, és azért vagyok itt, hogy mások is felhomályosuljanak végre kedves, aranyos, “arrogáns f@sz” barátom! LOL! 🙂
Nem szabad felvenni a kesztyűt!A sötétzöldek már csak ilyenek…
[i]“…mert csak a lényegét nem sikerült felfognod annak…”[/i]
Bezzeg neked sikerült, arrogáns f@sz.
Édes drága aranypofa Pistikém, a magasságos atya úr isten mentse meg a világot az ilyen setét, hajmeresztően korlátolt, szakbarbár “autómérnök”-öktől!
Szóval azt mondod, hogy te technikai oldalról közelíted meg a dolgot? 🙂 Na akkor már be is írhatod az elégtelent az ellenőrződbe! Akkor lehetne kizárólag technikai oldalról megközelíteni a dolgot, ha egy teljesen technikai világban technikai eszközök használnák ezeket a járműveket. De rohadtul nem ez a helyzet, hanem egy biológiai világban emberek használják azokat (kivéve amikor inkább állatok :), innentől kezdve az atomkockafejű, kizárólag technikai megközelítés az úgy halott ahogyan csak van. Az meg végképp a legeslegalja a dolgoknak amit írtál, hogy nem kellene ilyen szigorú előírásokat meghúzni, hiszen nem lehet azokat teljesíteni. B+ akkor ez azt jelenti, hogy azt a fost úgy kell kidobni az ablakon ahogy csak van és teljesen mást kell csinálni helyette ami tudja teljesíteni, különben beledöglenek a felhasználók!
Az amerikaiak meg ha teljesítik a határértékeket nem azért teljesítik mert nem elég modernek, hanem mert többnyire nem olyan elmebetegek, hogy koromdízelt rakjanak személygépjárműbe.
Pistikém, a mai produkciód alapján azt tudom javasolni, hogy azonnal mondj fel és menj el utcaseprőnek, mert csak a lényegét nem sikerült felfognod annak a területnek amiben állítólag dolgozol.
Ez a környezetvédelmi botrány egy nagy hiszti!!! nem egyéb. Autómérnök vagyok, tudom, hogy mit mondok. Ahhoz, hogy tisztán lássuk a dolgokat, az alapoktól kell kezdeni. Először is mik azok a környezetvédelmi normák, határértékek, amelyeket most több autógyár is túllépet, vagy így vagy úgy. Ezeket az adott ország környezetvédelmi hatóságai által meghatározott értékek, melyet az adott ország parlamentje törvénybe foglalt. A parlamentben csupa “szakmai laikus” ül, a környezetvédelmi hatóságok emberei sem a “legjobb szakemberek”, mondhatjuk úgy is, hogy a “szakma selejtjei”, és ők határoznak meg határértékeket, mindenféle technikai megvalósíthatóság mérlegelése, vizsgálata nélkül!!! Mit csinálnak az autógyárak autómérnökei, akik már “igazi szakemberek”, megpróbálják technikai oldalról megközelíteni azokat a határértékeket, melyeket a “nagyokosok” hasraütés szerűen meghatároztak. NOx esetén tudni kell, hogy az a magas hőfokú égés során keletkezik. Tehát ha egy motor korszerű, jó hatásfokkal dolgozik, kedvező a fajlagos fogyasztása, magas hőfokú égés zajlik le a motor hengerében, akkor magas lesz a NOx koncentráció is. Mit lehet ilyenkor tenni, csökkenteni kell az égési hőfokot, mely által csökken a NOx koncentráció is, de közben rontottunk a motorunk hatásfokán. Erre találták ki pl évekkel ezelőtt az EGR rendszert. Az adott motor ekkor jobb NOx értéket produkál, de romlott a hatásfoka, nő a fajlagos fogyasztás, ami csökkent teljesítmény mellett nagyobb CO2 kibocsátással jár! Hurrá, adtunk a szarnak egy pofont. A tisztelt “környezetvédelmi szakembereknek” reális NOx határértéket kéne meghatározni, amit az autótechnika jelenlegi állása szerint mindenféle “hókuszpókusz” nélkül teljesíthetnek a motorgyártók. Mert e nélkül szinte természetes, hogy minden autógyár elkövet valami trükköt, hogy a mérésen megfeleljen. Az amerikai autógyárak esetleg azért tudhatják a saját normáikat, ha egyártalán tudják(ez jelen állás szerint még nem derült ki!!!), mert messze nem olyan korszerűek, mint az európaiak, és a NOx kibocsájtás tekintetében jobbak lehetnek.