Autómúlt lekérdezés: már telefonról is mehet
Elstartolt a webes gépjárműadat-lekérdezés - értékké válhat a hazai múlt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Internetről, okostelefonról is működik a KEKKH új gépjárműadat-lekérdezése. A külföldi adatok nem, csak a hazaiak látszanak.
Itt egy újabb rendszer, a KEKKH Gépjárműadat-lekérdezője[/url], ami csökkentheti a használtautó-vásárlás rizikóját. A KEKKH új szolgáltatásával ugyanis egy számítógépről, illetve okostelefonról is autónként mindössze 275 forintért, de lekérdezésenként minimum 625 forintért megtudhatjuk a kiszemelt használtautó alapvető adatait, illetve azt is, hogy a központi adatbázisba a korábbiakban (tulajdonosváltáskor, illetve műszaki vizsga esetén, azaz jellemzően az autó 4. életévéig egyszer sem, utána pedig 2 évenként) milyen óraállásokat rögzítettek.
A szolgáltatás a KEKKH honlapján, a Webes Ügysegéd alkalmazás felületén érhető el. A lekérdezés során a forgalmi rendszám megadásával lehet tájékozódni a gépjármű gyártmányáról, típusáról, színéről, és meg lehet tudni azt is, hogy forgalomban van-e az adott jármű, vagy körözik-e. Emellett az összes, az adott gépjárműnél rögzített kilométeróra állásról és a rögzítés időpontjáról is információt ad a rendszer. A szolgáltatás részeként lehetőség nyílik bizonyos adatok egyezőségének ellenőrzésére, ahol az ellenőrizni kívánt adatok megadása után a rendszer egy "egyezik" vagy "nem egyezik" választ ad attól függően, hogy a megadott adat megegyezik-e a nyilvántartásban szereplő adattal. Nyilvánvaló, hogy jobb lenne a sűrűbb adatfelvétel, még jobb lenne, ha a járművek adatait a külföldi nyilvántartásokból importálnák, ugyanis a mind több hazánkba külföldről érkező személyautó az importkor tiszta lappal indul. Könnyedén lehet, hogy a Németországban 6 év alatt 400 ezer kilométert futott taxi a fóliáját levetve "megkímélt" 150 ezret futottként kerül be az országba, s kerül fel a KEKKH rendszerébe a már szépített óraállás. Így aztán kezdheti is az adott márka hírnevének a rontását, hogy milyen állapotban van az említett futással...
Ezért aztán érték lehet a hazai múlt, hiszen a KEKKH adatbázisába 2010 óta kerülnek be a hazai műszaki vizsgákon és átírásokkor rögzített (igaz, utóbbiak esetén nem ellenőrzött) óraállások. A külföldről származóknál pedig természetesen továbbra is érték a - valós - vezetett szervizkönyv, illetve a külföldi hatóságoktól lekérdezhető óraállás. Internetes múltlekérdezés ugyanis Nyugat-Európa több országában eddig is volt, nem vagyunk mi forradalmárok, csak követők. Használtautó-vásárláskor pedig mindenképp ajánlott az autó múltjának lekérdezése, ellenőrzése, hogy valóban azt kapjuk, amit vártunk.
Hogy tudom megnézni mert itt semmi sem működik…fél nap kinyomozni
Mi a fa**ért bonyolítják???? Idézem:”Az eredményről egy PDF formátumú dokumentumot fog kapni Ügyfélkapu tárhelyére, amelyet elmenthet és kinyomtathat.” Minek küldi ide, meg oda? Miért nem lehet fizetés után egyből megnézni???? Ki volt az az idióta aki agyonbonyolította?
Az egész szart nem fog érni, ha nem tudjuk meg vásárlás előtt a különböző opciókat (NAV, Bank, Végrehajtó, közteher tartozás: víz, gáz, villany, gyerektartás stb). Ez eddig még egy jogalkotó okosnak sem jutott eszébe? A kedves vevő csak akkor szembesűl vele amikor szeretné átíratni, hogy az 500eFt-os autón 1 millió forintos NAV tartozás van, az eladó meg eltünik, és évekig lehet perelni. Ehhez képest a többi adat csak amatőr szemfényvesztés! Km állás maga a röhej, sok tipus csak 99.999Km-ig mér aztán fordul nullára, azzal mi van?
Vajon a különböző opciók is megtudhatók, van-e rajta NAV tartozás, hitel, egyébb köztartozás? Mert ez a legfontosabb!!!
Szerintem akkor is a legmegfelelőbb a kormányablak és legkésőbb másnap át kell íratni az autót ennél jobb módszer nincs nem 15 napon belül akkor nem lehet probléma mivel kevés az esély rá hogy egy napon belül bármi is rámegy a forgalmira Sokan azt hiszik az a 15 nap bármiféle garanciát nyújt tévedés ha közben érkezik rá egy végrehajtás Buktad az autót