Platóssal ünnepel a Volkswagen: Tristar Concept
Első összkerekes koncepciója előtt tiszteleg a Tristar Concepttel a Volkswagen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Tristar egy Transporter alapú platós, természetesen összkerékhajtással. Az első összkerekes VW koncepcióról emlékezik meg vele a gyár.
Hannoverben leplezte le Tristar nevű koncepcióját a Volkswagen, ami egy hosszú fülkés, platós teherautó lenne, de koncepcióként persze sokkal menőbb, többcélú jármű. A munkára használt Tansporterekkel szemben a karosszéria színére fújt a felépítmény is, és jó magasa a plató oldalfala. Azon nagyon jól mutat a pótkerék, igaz így helyet rabol a hasznos térből, de ez most csak másodlagos. Mivel terepjárós hangulatúnak szánták, ezért feltűnő műanyag oldalburkolatot is kapott a Tristar. A tanulmány könnyedén el is boldogulna terepen; 3 centiméterrel megemelték, 17 colos kerekeire magas oldalfalú terepgumikat raktak, amikkel mackósan is néz ki. A Tristar egyedi hűtőmaszkot kapott, elejébe beépítettek egy csörlőt is, hogy mindenhonnan kihúzhassa magát
A kicsit szálkás külső ellenére a beltér luxusigényekre lett szabva. Jó minőségű bőrkárpitozásánál a beépített kávégép sokkal meglepőbb felszerelés. Jár hozzá egy 20 colos tablet is, ami a központi kijelzőt kiegészítve használható a fedélzeti kommunikáció és a szórakoztatás legmodernebb formáira. Az autó motorja 2,0 literes TDI 204 lóerővel és 450 Nm nyomatékkal, a váltó hétfokozatú DSG, ami - lévén, hogy a Tristat a régi Syncro változatok előtt tiszteleg - természetesen 4Motion összkerékhajtáson keresztül adja át a vonóerőt. A jobb terepképesség érdekében az elektronikusan vezérlet rendszernek része lett a hátsó mechanikus differenciálzár is. Az összkerekes platós gyorsulása 10 másodperc százig, a végsebessége 185 km/óra.